de-construcion_de_contextos
Diferencias
Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.
Próxima revisión | Revisión previaÚltima revisiónAmbos lados, revisión siguiente | ||
de-construcion_de_contextos [2019/12/10 22:21] – creado isabel | de-construcion_de_contextos [2023/05/12 13:01] – editor externo 127.0.0.1 | ||
---|---|---|---|
Línea 1: | Línea 1: | ||
- | ===== "A número | + | <fs large>< |
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===== A pre-tensión da obxectividade ===== | ||
+ | ---- | ||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | |||
+ | A obxectividade non existe porque a “realidade” ten múltiples relatos e desde o mesmo instante en que nos expomos a necesidade de “contar”, | ||
+ | |||
+ | E continuando con esta inmersión no ronsel da dúbida, cabe tamén cuestionar se é posible, e que achega, o [[http:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | A nosa memoria é social porque [[http:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | <wrap hi>**O marco social da memoria é un aliciente para a investigación e a aprendizaxe**</ | ||
+ | |||
+ | A memoria colectiva é un conxunto de relatos | ||
+ | |||
+ | Nesta «pretensión» de achegarnos aos procesos de [[http:// | ||
+ | |||
+ | Tampouco hai pre-tensión por esixencias e obxectivos desmedidos ou alleos, porque hai que traballar desde a premisa de que a obxectividade non existe. | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== A humildade da reflexión | ||
+ | ---- | ||
<WRAP center round box 95%> | <WRAP center round box 95%> | ||
- | Sinopse argumental en [[https://www.filmaffinity.com/es/film860404.html|Filmaffiniy]] | + | [[http://www.enpalabras.com/blog/2014/ |
- | <blockquote>{{youtube> | + | <WRAP center round info 85%> |
+ | **Conversación**: | ||
- | <wrap hi>Un día, unha rede de mulleres influentes proponlle axuda para conquistar | + | **Intercambio |
- | **Anotacións mentais** | + | A conferencia (uns cen) favorece o faladoiro (uns dez). |
- | - Se fose un " | + | O faladoiro (uns dez) favorece a conversación (dúas). |
- | - Non se trata dunha rede de mulleres influentes á conquista do poder sen máis, senón dun lobby feminista que trata de cambiar os sesgos | + | |
- | - Non é unha " | + | A conversación (dúas) favorece a reflexión (un). |
+ | |||
+ | A reflexión fomenta a independencia | ||
+ | |||
+ | Ás cerimonias e outros encontros (de miles ou decenas | ||
+ | |||
+ | As cerimonias | ||
+ | |||
+ | Unha sala de conferencias na que caben miles de persoas está baixo sospeita. | ||
</ | </ | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | ===== A xenealogía do espazo público ===== | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Un dos avances do pensamento feminista foi evidenciar que as mulleres careciamos de xenealoxía. Pero non era só pola transmisión do apelido paterno, senón que esta carencia manifestábase en múltiples frontes que foi necesario empezar a detectar e illar xa que subxacían en cada criterio, en cada tendencia, na lexislación… Porque non se trataba da xenealoxía persoal, que tamén, senón de <fc # | ||
+ | |||
+ | Isto, que agora é empeza a ser unha percepción social xeneralizada, | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | A estas alturas do s. XXI, aínda que **a explosión da internet ponnos ao alcance datos e historias que antes había que rastrexar** en bibliotecas e centros de documentación dispersos ou pouco coñecidos, en documentos mal ou nada catalogados e, en moitos casos, de carácter privado, **o reto é sistematizar e integrar**. É dicir, <fc # | ||
+ | |||
+ | Porque a pesar de ser apartadas do ámbito público e económico, as mulleres foron fundadoras e cofundadoras de escolas, mosteiros, igrexas, institucións asistenciais… Estudaron por libre, ou camufladas, con brillantes resultados académicos e foron impulsoras e organizadoras de actos, compañías de teatro ou exposicións. <fc # | ||
+ | |||
+ | O curioso é que, co tempo (a tan necesaria perspectiva temporal) <fc # | ||
+ | |||
+ | {{ http:// | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== A evolución dun privilexio ===== | ||
+ | ---- | ||
+ | ==== Cando os bens familiares van parar á filla menor ==== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | Todo empeza ao nacer. Nestas aldeas, os pais non teñen preferencia por concibir homes, algo habitual en India. É máis, sucede todo o contrario. «Se teñen tres nenos, tentarán ter outro bebé por se sae nena. Búscana porque cren que unha filla manterá o nome do clan»</ | ||
+ | |||
+ | **[[http:// | ||
+ | |||
+ | Na comunidade de [[https:// | ||
+ | |||
+ | **O alicerce do sistema é a herdanza** | ||
+ | |||
+ | Nestas comunidades, | ||
+ | |||
+ | Nos últimos anos, con todo, algúns pais están a optar por distribuír parte da herdanza. Un exemplo é **Aitisuk | ||
+ | |||
+ | A diferenza do resto de India, estas tres comunidades tamén son matrilocales: | ||
+ | |||
+ | (...) //«Hai máis igualdade de xénero, elas teñen máis oportunidades e non son estigmatizadas por facer vida nos espazos públicos»//, | ||
+ | |||
+ | As diferenzas non acaban aí. **As mulleres destas comunidades non sofren as restricións sociais de vestimenta e horarios** que se poden ver noutras zonas. <fc # | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Nestas tribos **tampouco teñen a presión de pagar un dote nin o medo de acabar casadas cun descoñecido nunha ligazón arranxada polos seus pais**. Para iso hai que ter presente que en India o 80% dos matrimonios son concertados, | ||
+ | |||
+ | Aquí **elas deciden con quen casan**. E <fc # | ||
+ | |||
+ | **A orixe desta «excepción»? | ||
+ | |||
+ | Non se coñece a orixe concreta deste sistema | ||
+ | |||
+ | Tamén <wrap hi>hai expertos que sosteñen que foi o resto do mundo o que cambiou a situación inicial</ | ||
+ | |||
+ | **O futuro?** | ||
+ | |||
+ | A redacción do artigo resulta un tanto confusa nalgunhas partes do relato, pero o que si parece deixar claro é que <fc # | ||
+ | |||
+ | **<wrap hi>Todo parece indicar que non é a ideoloxía senón o diñeiro</ | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | \\ | ||
+ | |||
+ | ===== Indagar no pasado ===== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | Cando se fala de investigación histórica téndese a illar os contextos, pero a realidade debúxase en capas que se interrelacionan. | ||
+ | |||
+ | A cuestión NON é lograr un maior detalle da fotografía SENÓN… dixitalizar o contexto en altísima resolución. Para iso, fan falta múltiples imaxes para que poidan ser reconstruídas nun zoom infinito. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 85%> | ||
+ | Con todo, sabemos que algunhas formas de xeneralización escurecen a realidade e impiden o progreso. | ||
+ | |||
+ | **En 1873, unha lei de Illinois que prohibía ás mulleres exercer como avogados (cousa que xa facían en Iowa) foi desafiada por Myra Bradwell, que xa completara a súa formación e as súas prácticas, e exercía como avogada, pero á que lle foi negada a admisión nos tribunais de Illinois.** | ||
+ | |||
+ | A Corte Suprema, en defensa da lei que excluía ás mulleres da profesión, alegou certos estereotipos, | ||
+ | |||
+ | <wrap hi>O xuíz Bradley chegou a recoñecer que moitas mulleres non estaban casadas e por tanto poderían considerarse como excepcións a esta regra xeral</ | ||
+ | |||
+ | Martha C. Nussbaum - Envejecer con sentido | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
de-construcion_de_contextos.txt · Última modificación: 2024/02/22 19:11 por iagoglez