de-construcion_de_contextos
Diferencias
Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.
Ambos lados, revisión anteriorRevisión previaPróxima revisión | Revisión previa | ||
de-construcion_de_contextos [2019/12/19 12:24] – isabel | de-construcion_de_contextos [2024/02/22 19:11] (actual) – iagoglez | ||
---|---|---|---|
Línea 1: | Línea 1: | ||
- | <fs large>< | + | <fs large>< |
- | ===== A memoria colectiva | + | < |
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===== A pre-tensión da obxectividade | ||
---- | ---- | ||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
- | <WRAP center round box 95%> | + | A obxectividade non existe porque a “realidade” ten múltiples relatos e desde o mesmo instante en que nos expomos a necesidade de “contar”, |
- | < | + | |
- | Concepción Arenal defendeu a superioridade das mulleres | + | E continuando con esta inmersión no ronsel da dúbida, cabe tamén cuestionar se é posible, |
- | Foi a única persoa á que, habendo gañado tres veces un premio convocado pola Real Academia das Ciencias Morais e políticas, nunca lla convidou a formar parte. Era estraña porque, ademais de ser muller, tiña<fc #800080> esa dobre vertente | + | < |
- | Como di a investigadora | + | A nosa memoria é social porque |
- | Outra das súas preocupacións era a influencia | + | < |
- | <html><center><div style=" | + | <wrap hi>**O marco social da memoria é un aliciente para a investigación e a aprendizaxe**</wrap>, pero esta riqueza pérdese |
- | <iframe src=" | + | |
- | <div style=" | + | A memoria colectiva é un conxunto de relatos |
- | < | + | |
- | < | + | Nesta «pretensión» de achegarnos aos procesos de [[http://www.enpalabras.com/blog/2015/10/desbloquear-el-conocimiento-deen-las-ciudades/|coñecemento e reflexión]] hai moito de aspiración, |
- | </ | + | |
- | <a style=" | + | Tampouco hai pre-tensión por esixencias e obxectivos desmedidos ou alleos, porque hai que traballar desde a premisa de que a obxectividade non existe. |
- | < | + | |
- | </a> | + | |
- | </ | + | |
- | </ | + | |
- | \\ | + | |
- | < | + | |
</ | </ | ||
- | ==== A xenealogía do espazo público | + | ===== A humildade da reflexión ===== |
+ | ---- | ||
<WRAP center round box 95%> | <WRAP center round box 95%> | ||
- | Un dos avances do pensamento feminista foi evidenciar que as mulleres careciamos | + | [[http:// |
- | Isto, que agora é empeza a ser unha percepción social xeneralizada, | + | <WRAP center round info 85%> |
+ | **Conversación**: | ||
- | < | + | **Intercambio de ideas**: un individuo |
- | A estas alturas do s. XXI, aínda que **a explosión da internet ponnos ao alcance datos e historias que antes había que rastrexar** en bibliotecas e centros de documentación dispersos ou pouco coñecidos, en documentos mal ou nada catalogados e, en moitos casos, de carácter privado, **o reto é sistematizar e integrar**. É dicir, <fc # | + | A conferencia (uns cen) favorece |
- | Porque | + | O faladoiro (uns dez) favorece |
- | O curioso é que, co tempo (a tan necesaria perspectiva temporal) <fc # | + | A conversación |
+ | A reflexión fomenta a independencia do individuo respecto da incerteza. | ||
+ | |||
+ | Ás cerimonias e outros encontros (de miles ou decenas de miles) non se acode a intercambiar ideas, só a recibilas ou a confirmalas. | ||
+ | |||
+ | As cerimonias e outros encontros (de miles ou decenas de miles) son para favorecer algunha identidade colectiva, para o que non son recomendables as conferencias que estimulan faladoiros que estimulan conversacións que estimulan reflexións. | ||
+ | |||
+ | Unha sala de conferencias na que caben miles de persoas está baixo sospeita. | ||
</ | </ | ||
- | ===== A pre-tensión da obxectividade | + | </ |
+ | ===== A xenealogía do espazo público | ||
---- | ---- | ||
+ | |||
<WRAP center round box 95%> | <WRAP center round box 95%> | ||
- | As palabras son un instrumento poderoso, pero perden a súa esencia se na procura de precisión recorremos a etiquetaxes e formalidades de laboratorio. | ||
- | A obxectividade non existe porque a “realidade” ten múltiples relatos e desde o mesmo instante en que nos expomos a necesidade de “contar”, | + | < |
- | E continuando con esta inmersión no ronsel da dúbida, cabe tamén cuestionar se é posible, e que achega, o [[http:// | + | Un dos avances do pensamento feminista foi evidenciar |
- | < | + | Isto, que agora é empeza a ser unha percepción social xeneralizada, non o era tanto fai mesmo un par de décadas, xa que ano tras ano mantíñase o machacón e condescendiente discurso dos días sinalados |
- | A nosa memoria | + | < |
- | < | + | A estas alturas do s. XXI, aínda que **a explosión da internet ponnos ao alcance datos e historias que antes había que rastrexar** en bibliotecas e centros |
- | <wrap hi>**O marco social da memoria é un aliciente para a investigación | + | Porque |
- | A memoria colectiva | + | O curioso |
- | Nesta «pretensión» de achegarnos aos procesos de [[http://www.enpalabras.com/blog/2015/10/desbloquear-el-conocimiento-deen-las-ciudades/ | + | {{ http://economia.enigualdade.com/esp/lib/exe/fetch.php? |
- | + | ||
- | Tampouco hai pre-tensión por esixencias e obxectivos desmedidos ou alleos, porque hai que traballar desde a premisa de que a obxectividade non existe. | + | |
</ | </ | ||
Línea 74: | Línea 81: | ||
===== A evolución dun privilexio ===== | ===== A evolución dun privilexio ===== | ||
---- | ---- | ||
+ | ==== Cando os bens familiares van parar á filla menor ==== | ||
<WRAP center round box 95%> | <WRAP center round box 95%> | ||
- | < | ||
- | {{ :wiki:vision-sesgada.jpg?300 |}} | + | < |
+ | Todo empeza ao nacer. Nestas aldeas, os pais non teñen preferencia por concibir homes, algo habitual en India. É máis, sucede todo o contrario. «Se teñen tres nenos, tentarán ter outro bebé por se sae nena. Búscana porque cren que unha filla manterá o nome do clan»</ | ||
+ | |||
+ | **[[http:// | ||
+ | |||
+ | Na comunidade de [[https:// | ||
+ | |||
+ | **O alicerce do sistema é a herdanza** | ||
+ | |||
+ | Nestas comunidades, | ||
+ | |||
+ | Nos últimos anos, con todo, algúns pais están a optar por distribuír parte da herdanza. Un exemplo é **Aitisuk | ||
+ | |||
+ | A diferenza do resto de India, estas tres comunidades tamén son matrilocales: | ||
+ | |||
+ | (...) //«Hai máis igualdade de xénero, elas teñen máis oportunidades e non son estigmatizadas por facer vida nos espazos públicos»//, | ||
+ | |||
+ | As diferenzas non acaban aí. **As mulleres destas comunidades non sofren as restricións sociais de vestimenta e horarios** que se poden ver noutras zonas. <color # | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Nestas tribos **tampouco teñen a presión de pagar un dote nin o medo de acabar casadas cun descoñecido nunha ligazón arranxada polos seus pais**. Para iso hai que ter presente que en India o 80% dos matrimonios son concertados, | ||
+ | |||
+ | Aquí **elas deciden con quen casan**. E <color # | ||
+ | |||
+ | **A orixe desta «excepción»? | ||
+ | |||
+ | Non se coñece a orixe concreta deste sistema | ||
+ | |||
+ | Tamén <wrap hi>hai expertos que sosteñen que foi o resto do mundo o que cambiou a situación inicial</ | ||
+ | |||
+ | **O futuro?** | ||
+ | |||
+ | A redacción do artigo resulta un tanto confusa nalgunhas partes do relato, pero o que si parece deixar claro é que <color # | ||
- | O certo é que nin sequera se decatan, nin o pensan! Sinxelamente ocorre algo fóra do habitual e saltan as alertas. E entón reaccionan... e invéntanse o relato. | + | **<wrap hi>Todo parece indicar |
- | {{ youtube> | ||
- | \\ | ||
- | {{ : | ||
</ | </ | ||
\\ | \\ |
de-construcion_de_contextos.txt · Última modificación: 2024/02/22 19:11 por iagoglez