Herramientas de usuario

Herramientas del sitio


de-construcion_de_contextos

Diferencias

Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.

Enlace a la vista de comparación

Ambos lados, revisión anteriorRevisión previa
Próxima revisión
Revisión previa
Última revisiónAmbos lados, revisión siguiente
de-construcion_de_contextos [2020/01/04 17:16] isabelde-construcion_de_contextos [2023/05/12 13:01] – editor externo 127.0.0.1
Línea 1: Línea 1:
 <fs large><fc #6495ed>**O diñeiro das mulleres**  / De-construcion de contextos</fc></fs> <fs large><fc #6495ed>**O diñeiro das mulleres**  / De-construcion de contextos</fc></fs>
 +
 +<blockquote>o colectivo non é senón un conxunto de identidades persoais enredadas no marco dun contexto. [[http://www.enpalabras.com/blog/2012/05/porque-a-que-se-dedicaban-las-mujeres/|Isabel Iglesias]]
 +
 +{{:wiki:vision-sesgada.jpg?150 |}} \\ A realidade é como un prisma, só se pode ver o lado que está diante</blockquote> \\
 +
  
 ===== A pre-tensión da obxectividade ===== ===== A pre-tensión da obxectividade =====
 ---- ----
-<WRAP center round box 95%> +<WRAP center round box 95%>[[http://www.enpalabras.com/blog/2016/03/la-pre-tension-de-la-objetividad/|{{http://www.enpalabras.com/blog/wp-content/subidas/2016/01/Palabras-600x600.jpg?200 |}}]]As palabras son un instrumento poderoso, pero perden a súa esencia se na procura de precisión recorremos a etiquetaxes e formalidades de laboratorio.
-As palabras son un instrumento poderoso, pero perden a súa esencia se na procura de precisión recorremos a etiquetaxes e formalidades de laboratorio.+
  
 A obxectividade non existe porque a “realidade” ten múltiples relatos e desde o mesmo instante en que nos expomos a necesidade de “contar”, estamos a formar parte do proceso para construír unha nova realidade. Tampouco se pode  objetivar “o coñecemento”, tan só detectar os seus fitos dentro do proceso en que se xera porque, aínda que a todos apóianos a (propia) experiencia,<wrap hi>**o coñecemento xorde cando aprendemos a xeneralizar as preguntas, non as afirmacións**</wrap>. A obxectividade non existe porque a “realidade” ten múltiples relatos e desde o mesmo instante en que nos expomos a necesidade de “contar”, estamos a formar parte do proceso para construír unha nova realidade. Tampouco se pode  objetivar “o coñecemento”, tan só detectar os seus fitos dentro do proceso en que se xera porque, aínda que a todos apóianos a (propia) experiencia,<wrap hi>**o coñecemento xorde cando aprendemos a xeneralizar as preguntas, non as afirmacións**</wrap>.
Línea 23: Línea 27:
  
 Tampouco hai  pre-tensión por esixencias e obxectivos desmedidos ou alleos, porque hai que traballar desde a premisa de que  a obxectividade non existe. Tampouco hai  pre-tensión por esixencias e obxectivos desmedidos ou alleos, porque hai que traballar desde a premisa de que  a obxectividade non existe.
 +</WRAP>
 +
 +===== A humildade da reflexión =====
 +----
 +
 +<WRAP center round box 95%>
 +[[http://www.enpalabras.com/blog/2014/11/la-humildad-de-la-reflexion/|Secuencia de pensamentos]] desenvolvida por Jorge Wanenger no seu [[http://www.tusquetseditores.com/titulos/metatemas-a-mas-como-menos-por-que|A máis como, menos por que]]. Corresponden a ideas numeradas individualmente (del 722 al 730) pero que lídas xuntas compoñen **o proceso básico, de ida e volta, da humildade de da reflexión**:
 +
 +<WRAP center round info 85%>
 +**Conversación**: falar despois de escoitar con alguén que escoita antes de falar.
 +
 +**Intercambio de ideas**: un individuo é para a reflexión, dous individuos son para a conversación, uns dez son para o faladoiro e uns cen para a conferencia.
 +
 +A conferencia (uns cen) favorece o faladoiro (uns dez).
 +
 +O faladoiro (uns dez) favorece a conversación (dúas).
 +
 +A conversación (dúas) favorece a reflexión (un).
 +
 +A reflexión fomenta a independencia do individuo respecto da incerteza.
 +
 +Ás cerimonias e outros encontros (de miles ou decenas de miles) non se acode a intercambiar ideas, só a recibilas ou a confirmalas.
 +
 +As cerimonias e outros encontros (de miles ou decenas de miles) son para favorecer algunha identidade colectiva, para o que non son recomendables as conferencias que estimulan faladoiros que estimulan conversacións que estimulan reflexións.
  
 +Unha sala de conferencias na que caben miles de persoas está baixo sospeita.
 </WRAP> </WRAP>
  
 +</WRAP>
 ===== A xenealogía do espazo público ===== ===== A xenealogía do espazo público =====
 ---- ----
  
 <WRAP center round box 95%> <WRAP center round box 95%>
 +
 +<blockquote>A rebeldía só nace onde hai aire para respirar (Vitoria Camps, Ética da virtude) </blockquote>
 +
 Un dos avances do pensamento feminista foi evidenciar que as mulleres careciamos de xenealoxía. Pero non era só pola transmisión do apelido paterno, senón que esta carencia manifestábase en múltiples frontes que foi necesario empezar a detectar e illar xa que subxacían en cada criterio, en cada tendencia, na lexislación… Porque non se trataba da xenealoxía persoal, que tamén, senón de <fc #800080>a xenealogía do espazo público, cuxo rescate foi, e continúa sendo, unha tarefa ardua</fc> Un dos avances do pensamento feminista foi evidenciar que as mulleres careciamos de xenealoxía. Pero non era só pola transmisión do apelido paterno, senón que esta carencia manifestábase en múltiples frontes que foi necesario empezar a detectar e illar xa que subxacían en cada criterio, en cada tendencia, na lexislación… Porque non se trataba da xenealoxía persoal, que tamén, senón de <fc #800080>a xenealogía do espazo público, cuxo rescate foi, e continúa sendo, unha tarefa ardua</fc>
  
Línea 40: Línea 73:
 Porque a pesar de ser apartadas do ámbito público e económico, as mulleres foron fundadoras e cofundadoras de escolas, mosteiros, igrexas, institucións asistenciais… Estudaron por libre, ou camufladas, con brillantes resultados académicos e foron impulsoras e organizadoras de actos, compañías de teatro ou exposicións. <fc #800080>Por certo, sempre con fins recadatorios dun diñeiro que “non podían posuír nin manexar”</fc> Porque a pesar de ser apartadas do ámbito público e económico, as mulleres foron fundadoras e cofundadoras de escolas, mosteiros, igrexas, institucións asistenciais… Estudaron por libre, ou camufladas, con brillantes resultados académicos e foron impulsoras e organizadoras de actos, compañías de teatro ou exposicións. <fc #800080>Por certo, sempre con fins recadatorios dun diñeiro que “non podían posuír nin manexar”</fc>
  
-O curioso é que, co tempo (a tan necesaria perspectiva temporal) <fc #800080>todos estes ámbitos e “actividades á marxe”, aos que as mulleres dedicaron tanto tempo e esforzo contribuíron (ou mesmo foron o motor) de moitas necesidades que derivaron nunha transformación social</fc>. E, como adoita suceder, <wrap hi>cando a reivindicación xeneralízase convértese nun servizo  monetizable do que as mulleres volven quedar excluídas ou  minorizadas</wrap>.+O curioso é que, co tempo (a tan necesaria perspectiva temporal) <fc #800080>todos estes ámbitos e “actividades á marxe”, aos que as mulleres dedicaron tanto tempo e esforzo contribuíron (ou mesmo foron o motor) de moitas necesidades que derivaron nunha transformación social</fc>. E, como adoita suceder, <wrap hi>cando a reivindicación xeneralízase convértese nun servizo monetizable do que as mulleres volven quedar excluídas ou  minorizadas</wrap>. 
 + 
 +{{ http://economia.enigualdade.com/esp/lib/exe/fetch.php?w=500&tok=216a13&media=3_anexos:elvira-otero.png?500 |}}
  
 </WRAP> </WRAP>
Línea 46: Línea 81:
 ===== A evolución dun privilexio ===== ===== A evolución dun privilexio =====
 ---- ----
- 
-<WRAP center round box 95%> 
-<blockquote><fs medium>{{:wiki:vision-sesgada.jpg?150 |}} \\ A realidade é como un prisma, só se pode ver o lado que está diante</fs></blockquote> 
- 
-</WRAP> 
-\\ 
 ==== Cando os bens familiares van parar á filla menor ==== ==== Cando os bens familiares van parar á filla menor ====
  
de-construcion_de_contextos.txt · Última modificación: 2024/02/22 19:11 por iagoglez