de-construcion_de_contextos
Diferencias
Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.
Ambos lados, revisión anteriorRevisión previaPróxima revisión | Revisión previa | ||
de-construcion_de_contextos [2020/01/04 17:16] – isabel | de-construcion_de_contextos [2024/02/22 19:11] (actual) – iagoglez | ||
---|---|---|---|
Línea 1: | Línea 1: | ||
- | <fs large>< | + | <fs large>< |
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
===== A pre-tensión da obxectividade ===== | ===== A pre-tensión da obxectividade ===== | ||
---- | ---- | ||
- | <WRAP center round box 95%> | + | <WRAP center round box 95%>[[http:// |
- | As palabras son un instrumento poderoso, pero perden a súa esencia se na procura de precisión recorremos a etiquetaxes e formalidades de laboratorio. | + | |
A obxectividade non existe porque a “realidade” ten múltiples relatos e desde o mesmo instante en que nos expomos a necesidade de “contar”, | A obxectividade non existe porque a “realidade” ten múltiples relatos e desde o mesmo instante en que nos expomos a necesidade de “contar”, | ||
Línea 18: | Línea 22: | ||
<wrap hi>**O marco social da memoria é un aliciente para a investigación e a aprendizaxe**</ | <wrap hi>**O marco social da memoria é un aliciente para a investigación e a aprendizaxe**</ | ||
- | A memoria colectiva é un conxunto de relatos | + | A memoria colectiva é un conxunto de relatos |
Nesta «pretensión» de achegarnos aos procesos de [[http:// | Nesta «pretensión» de achegarnos aos procesos de [[http:// | ||
Tampouco hai pre-tensión por esixencias e obxectivos desmedidos ou alleos, porque hai que traballar desde a premisa de que a obxectividade non existe. | Tampouco hai pre-tensión por esixencias e obxectivos desmedidos ou alleos, porque hai que traballar desde a premisa de que a obxectividade non existe. | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== A humildade da reflexión ===== | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | [[http:// | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round info 85%> | ||
+ | **Conversación**: | ||
+ | |||
+ | **Intercambio de ideas**: un individuo é para a reflexión, dous individuos son para a conversación, | ||
+ | |||
+ | A conferencia (uns cen) favorece o faladoiro (uns dez). | ||
+ | |||
+ | O faladoiro (uns dez) favorece a conversación (dúas). | ||
+ | |||
+ | A conversación (dúas) favorece a reflexión (un). | ||
+ | |||
+ | A reflexión fomenta a independencia do individuo respecto da incerteza. | ||
+ | |||
+ | Ás cerimonias e outros encontros (de miles ou decenas de miles) non se acode a intercambiar ideas, só a recibilas ou a confirmalas. | ||
+ | |||
+ | As cerimonias e outros encontros (de miles ou decenas de miles) son para favorecer algunha identidade colectiva, para o que non son recomendables as conferencias que estimulan faladoiros que estimulan conversacións que estimulan reflexións. | ||
+ | Unha sala de conferencias na que caben miles de persoas está baixo sospeita. | ||
</ | </ | ||
+ | </ | ||
===== A xenealogía do espazo público ===== | ===== A xenealogía do espazo público ===== | ||
---- | ---- | ||
<WRAP center round box 95%> | <WRAP center round box 95%> | ||
- | Un dos avances do pensamento feminista foi evidenciar que as mulleres careciamos de xenealoxía. Pero non era só pola transmisión do apelido paterno, senón que esta carencia manifestábase en múltiples frontes que foi necesario empezar a detectar e illar xa que subxacían en cada criterio, en cada tendencia, na lexislación… Porque non se trataba da xenealoxía persoal, que tamén, senón de <fc # | + | |
+ | < | ||
+ | |||
+ | Un dos avances do pensamento feminista foi evidenciar que as mulleres careciamos de xenealoxía. Pero non era só pola transmisión do apelido paterno, senón que esta carencia manifestábase en múltiples frontes que foi necesario empezar a detectar e illar xa que subxacían en cada criterio, en cada tendencia, na lexislación… Porque non se trataba da xenealoxía persoal, que tamén, senón de <color # | ||
Isto, que agora é empeza a ser unha percepción social xeneralizada, | Isto, que agora é empeza a ser unha percepción social xeneralizada, | ||
Línea 36: | Línea 69: | ||
< | < | ||
- | A estas alturas do s. XXI, aínda que **a explosión da internet ponnos ao alcance datos e historias que antes había que rastrexar** en bibliotecas e centros de documentación dispersos ou pouco coñecidos, en documentos mal ou nada catalogados e, en moitos casos, de carácter privado, **o reto é sistematizar e integrar**. É dicir, <fc # | + | A estas alturas do s. XXI, aínda que **a explosión da internet ponnos ao alcance datos e historias que antes había que rastrexar** en bibliotecas e centros de documentación dispersos ou pouco coñecidos, en documentos mal ou nada catalogados e, en moitos casos, de carácter privado, **o reto é sistematizar e integrar**. É dicir, <color # |
- | Porque a pesar de ser apartadas do ámbito público e económico, as mulleres foron fundadoras e cofundadoras de escolas, mosteiros, igrexas, institucións asistenciais… Estudaron por libre, ou camufladas, con brillantes resultados académicos e foron impulsoras e organizadoras de actos, compañías de teatro ou exposicións. <fc # | + | Porque a pesar de ser apartadas do ámbito público e económico, as mulleres foron fundadoras e cofundadoras de escolas, mosteiros, igrexas, institucións asistenciais… Estudaron por libre, ou camufladas, con brillantes resultados académicos e foron impulsoras e organizadoras de actos, compañías de teatro ou exposicións. <color # |
- | O curioso é que, co tempo (a tan necesaria perspectiva temporal) <fc # | + | O curioso é que, co tempo (a tan necesaria perspectiva temporal) <color # |
+ | |||
+ | {{ http:// | ||
</ | </ | ||
Línea 46: | Línea 81: | ||
===== A evolución dun privilexio ===== | ===== A evolución dun privilexio ===== | ||
---- | ---- | ||
- | |||
- | <WRAP center round box 95%> | ||
- | < | ||
- | |||
- | </ | ||
- | \\ | ||
==== Cando os bens familiares van parar á filla menor ==== | ==== Cando os bens familiares van parar á filla menor ==== | ||
Línea 73: | Línea 102: | ||
(...) //«Hai máis igualdade de xénero, elas teñen máis oportunidades e non son estigmatizadas por facer vida nos espazos públicos»//, | (...) //«Hai máis igualdade de xénero, elas teñen máis oportunidades e non son estigmatizadas por facer vida nos espazos públicos»//, | ||
- | As diferenzas non acaban aí. **As mulleres destas comunidades non sofren as restricións sociais de vestimenta e horarios** que se poden ver noutras zonas. <fc # | + | As diferenzas non acaban aí. **As mulleres destas comunidades non sofren as restricións sociais de vestimenta e horarios** que se poden ver noutras zonas. <color # |
< | < | ||
Línea 79: | Línea 108: | ||
Nestas tribos **tampouco teñen a presión de pagar un dote nin o medo de acabar casadas cun descoñecido nunha ligazón arranxada polos seus pais**. Para iso hai que ter presente que en India o 80% dos matrimonios son concertados, | Nestas tribos **tampouco teñen a presión de pagar un dote nin o medo de acabar casadas cun descoñecido nunha ligazón arranxada polos seus pais**. Para iso hai que ter presente que en India o 80% dos matrimonios son concertados, | ||
- | Aquí **elas deciden con quen casan**. E <fc # | + | Aquí **elas deciden con quen casan**. E <color # |
**A orixe desta «excepción»? | **A orixe desta «excepción»? | ||
Línea 89: | Línea 118: | ||
**O futuro?** | **O futuro?** | ||
- | A redacción do artigo resulta un tanto confusa nalgunhas partes do relato, pero o que si parece deixar claro é que <fc # | + | A redacción do artigo resulta un tanto confusa nalgunhas partes do relato, pero o que si parece deixar claro é que <color # |
**<wrap hi>Todo parece indicar que non é a ideoloxía senón o diñeiro</ | **<wrap hi>Todo parece indicar que non é a ideoloxía senón o diñeiro</ |
de-construcion_de_contextos.1578154569.txt.gz · Última modificación: 2023/05/12 13:01 (editor externo)