Herramientas de usuario

Herramientas del sitio


de-construcion_de_contextos

Diferencias

Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.

Enlace a la vista de comparación

Ambos lados, revisión anteriorRevisión previa
Próxima revisión
Revisión previa
de-construcion_de_contextos [2020/01/05 11:30] – [A pre-tensión da obxectividade] isabelde-construcion_de_contextos [2024/02/22 19:11] (actual) iagoglez
Línea 1: Línea 1:
-<fs large><fc #6495ed>**O diñeiro das mulleres**  / De-construcion de contextos</fc></fs>+<fs large><color #6495ed>**O diñeiro das mulleres**  / De-construcion de contextos</color></fs>
  
 <blockquote>o colectivo non é senón un conxunto de identidades persoais enredadas no marco dun contexto. [[http://www.enpalabras.com/blog/2012/05/porque-a-que-se-dedicaban-las-mujeres/|Isabel Iglesias]] <blockquote>o colectivo non é senón un conxunto de identidades persoais enredadas no marco dun contexto. [[http://www.enpalabras.com/blog/2012/05/porque-a-que-se-dedicaban-las-mujeres/|Isabel Iglesias]]
Línea 22: Línea 22:
 <wrap hi>**O marco social da memoria é un aliciente para a investigación e a aprendizaxe**</wrap>, pero esta riqueza pérdese #ante a « pretenciosa obxectividade» da Historia, cuxa rixidez non ten un significado real para ningún dos grupos que foron actores dos acontecementos. <wrap hi>**O marco social da memoria é un aliciente para a investigación e a aprendizaxe**</wrap>, pero esta riqueza pérdese #ante a « pretenciosa obxectividade» da Historia, cuxa rixidez non ten un significado real para ningún dos grupos que foron actores dos acontecementos.
  
-A memoria colectiva é un conxunto de relatos  intemporales que desenvolve o recordo do que aínda existe na conciencia do grupo que a mantén. <fc #800080>Non hai oposición presente-pasado porque as redes interpersoais e os grupos non desaparecen de súpeto</fc>.+A memoria colectiva é un conxunto de relatos  intemporales que desenvolve o recordo do que aínda existe na conciencia do grupo que a mantén. <color #800080>Non hai oposición presente-pasado porque as redes interpersoais e os grupos non desaparecen de súpeto</color>.
  
 Nesta «pretensión» de achegarnos aos procesos de [[http://www.enpalabras.com/blog/2015/10/desbloquear-el-conocimiento-deen-las-ciudades/|coñecemento e reflexión]] hai moito de aspiración, desexo e propósito de aprendizaxe, pero nada de ambición  pretenciosa e desmedida por «descubrir verdades obxectivas». Porque hai que ser conscientes de que, na procura dos relatos, estamos a pasar a formar parte deses lazos invisibles dalgunhas redes da memoria colectiva. Nesta «pretensión» de achegarnos aos procesos de [[http://www.enpalabras.com/blog/2015/10/desbloquear-el-conocimiento-deen-las-ciudades/|coñecemento e reflexión]] hai moito de aspiración, desexo e propósito de aprendizaxe, pero nada de ambición  pretenciosa e desmedida por «descubrir verdades obxectivas». Porque hai que ser conscientes de que, na procura dos relatos, estamos a pasar a formar parte deses lazos invisibles dalgunhas redes da memoria colectiva.
Línea 63: Línea 63:
 <blockquote>A rebeldía só nace onde hai aire para respirar (Vitoria Camps, Ética da virtude) </blockquote> <blockquote>A rebeldía só nace onde hai aire para respirar (Vitoria Camps, Ética da virtude) </blockquote>
  
-Un dos avances do pensamento feminista foi evidenciar que as mulleres careciamos de xenealoxía. Pero non era só pola transmisión do apelido paterno, senón que esta carencia manifestábase en múltiples frontes que foi necesario empezar a detectar e illar xa que subxacían en cada criterio, en cada tendencia, na lexislación… Porque non se trataba da xenealoxía persoal, que tamén, senón de <fc #800080>a xenealogía do espazo público, cuxo rescate foi, e continúa sendo, unha tarefa ardua</fc>. +Un dos avances do pensamento feminista foi evidenciar que as mulleres careciamos de xenealoxía. Pero non era só pola transmisión do apelido paterno, senón que esta carencia manifestábase en múltiples frontes que foi necesario empezar a detectar e illar xa que subxacían en cada criterio, en cada tendencia, na lexislación… Porque non se trataba da xenealoxía persoal, que tamén, senón de <color #800080>a xenealogía do espazo público, cuxo rescate foi, e continúa sendo, unha tarefa ardua</color>. 
  
 Isto, que agora é empeza a ser unha percepción social xeneralizada, non o era tanto fai mesmo un par de décadas, xa que ano tras ano mantíñase o  machacón e  condescendiente discurso dos días sinalados nos que se enxalzaban os logros dunhas cantas mulleres excepcionais. E nesa trampa do discurso patriarcal, “mulleres excepcionais que se merecían o recoñecemento”, sorprende atoparse con enfoques como o de [[concepcion_gimeno|Concepción Ximeno]], que en 1884 escribe e publica a súa “Nais de homes soados” e que na conferencia que pronunciou no Ateneo de Madrid comezaba afirmando con rotundidade:  Isto, que agora é empeza a ser unha percepción social xeneralizada, non o era tanto fai mesmo un par de décadas, xa que ano tras ano mantíñase o  machacón e  condescendiente discurso dos días sinalados nos que se enxalzaban os logros dunhas cantas mulleres excepcionais. E nesa trampa do discurso patriarcal, “mulleres excepcionais que se merecían o recoñecemento”, sorprende atoparse con enfoques como o de [[concepcion_gimeno|Concepción Ximeno]], que en 1884 escribe e publica a súa “Nais de homes soados” e que na conferencia que pronunciou no Ateneo de Madrid comezaba afirmando con rotundidade: 
Línea 69: Línea 69:
 <blockquote>Un dos problemas sociais que máis preocupan hoxe aos pensadores é o problema feminista […] Non atopou aínda eco en España; non se tomou en serio, porque o noso carácter  préstase máis á ironía que á investigación. (XIMENO DE FLAQUER, 1903: 5)</blockquote> <blockquote>Un dos problemas sociais que máis preocupan hoxe aos pensadores é o problema feminista […] Non atopou aínda eco en España; non se tomou en serio, porque o noso carácter  préstase máis á ironía que á investigación. (XIMENO DE FLAQUER, 1903: 5)</blockquote>
  
-A estas alturas do s.  XXI, aínda que **a explosión da internet ponnos ao alcance datos e historias que antes había que rastrexar** en bibliotecas e centros de documentación dispersos ou pouco coñecidos, en documentos mal ou nada catalogados e, en moitos casos, de carácter privado, **o reto é  sistematizar e integrar**. É dicir, <fc #800080>reconstruír unha visión do que ocorría no espazo público cuxo relato non só se ocultou, senón que pretendía ser negado</fc>.+A estas alturas do s.  XXI, aínda que **a explosión da internet ponnos ao alcance datos e historias que antes había que rastrexar** en bibliotecas e centros de documentación dispersos ou pouco coñecidos, en documentos mal ou nada catalogados e, en moitos casos, de carácter privado, **o reto é  sistematizar e integrar**. É dicir, <color #800080>reconstruír unha visión do que ocorría no espazo público cuxo relato non só se ocultou, senón que pretendía ser negado</color>.
  
-Porque a pesar de ser apartadas do ámbito público e económico, as mulleres foron fundadoras e cofundadoras de escolas, mosteiros, igrexas, institucións asistenciais… Estudaron por libre, ou camufladas, con brillantes resultados académicos e foron impulsoras e organizadoras de actos, compañías de teatro ou exposicións. <fc #800080>Por certo, sempre con fins recadatorios dun diñeiro que “non podían posuír nin manexar”</fc>. +Porque a pesar de ser apartadas do ámbito público e económico, as mulleres foron fundadoras e cofundadoras de escolas, mosteiros, igrexas, institucións asistenciais… Estudaron por libre, ou camufladas, con brillantes resultados académicos e foron impulsoras e organizadoras de actos, compañías de teatro ou exposicións. <color #800080>Por certo, sempre con fins recadatorios dun diñeiro que “non podían posuír nin manexar”</color>. 
  
-O curioso é que, co tempo (a tan necesaria perspectiva temporal) <fc #800080>todos estes ámbitos e “actividades á marxe”, aos que as mulleres dedicaron tanto tempo e esforzo contribuíron (ou mesmo foron o motor) de moitas necesidades que derivaron nunha transformación social</fc>. E, como adoita suceder, <wrap hi>cando a reivindicación xeneralízase convértese nun servizo  monetizable do que as mulleres volven quedar excluídas ou  minorizadas</wrap>.+O curioso é que, co tempo (a tan necesaria perspectiva temporal) <color #800080>todos estes ámbitos e “actividades á marxe”, aos que as mulleres dedicaron tanto tempo e esforzo contribuíron (ou mesmo foron o motor) de moitas necesidades que derivaron nunha transformación social</color>. E, como adoita suceder, <wrap hi>cando a reivindicación xeneralízase convértese nun servizo monetizable do que as mulleres volven quedar excluídas ou  minorizadas</wrap>. 
 + 
 +{{ http://economia.enigualdade.com/esp/lib/exe/fetch.php?w=500&tok=216a13&media=3_anexos:elvira-otero.png?500 |}}
  
 </WRAP> </WRAP>
Línea 100: Línea 102:
 (...) //«Hai máis igualdade de xénero, elas teñen máis oportunidades e non son  estigmatizadas por facer vida nos espazos públicos»//, asegura **L.S. Gassah**, director honorario do [[http://www.icssr.org/|Consello Indio de Investigacións de Ciencias Sociais ( ICSSR)]], que sostén que isto tamén se debe a que a sociedade do nordés é «máis igualitaria e aberta porque non temos un sistema de castes» como ocorre na India hindú. (...) //«Hai máis igualdade de xénero, elas teñen máis oportunidades e non son  estigmatizadas por facer vida nos espazos públicos»//, asegura **L.S. Gassah**, director honorario do [[http://www.icssr.org/|Consello Indio de Investigacións de Ciencias Sociais ( ICSSR)]], que sostén que isto tamén se debe a que a sociedade do nordés é «máis igualitaria e aberta porque non temos un sistema de castes» como ocorre na India hindú.
  
-As diferenzas non acaban aí. **As mulleres destas comunidades non sofren as restricións sociais de vestimenta e horarios** que se poden ver noutras zonas. <fc #800080>**Moitas traballan, rexentan negocios e administran o seu diñeiro**</fc>. Por iso non é raro que a familia viva cos ingresos dela.+As diferenzas non acaban aí. **As mulleres destas comunidades non sofren as restricións sociais de vestimenta e horarios** que se poden ver noutras zonas. <color #800080>**Moitas traballan, rexentan negocios e administran o seu diñeiro**</color>. Por iso non é raro que a familia viva cos ingresos dela.
  
 <blockquote>«Sendo traballadoras aumentan a súa independencia e a súa poder de decisión dentro das súas casas. Para aquelas con estudos que poidan pedir salarios altos, unha maior participación na forza de traballo definitivamente incrementará o seu benestar e terá unha relación directa no empoderamento das mulleres», explica a economista  **Veronica Pa**</blockquote> <blockquote>«Sendo traballadoras aumentan a súa independencia e a súa poder de decisión dentro das súas casas. Para aquelas con estudos que poidan pedir salarios altos, unha maior participación na forza de traballo definitivamente incrementará o seu benestar e terá unha relación directa no empoderamento das mulleres», explica a economista  **Veronica Pa**</blockquote>
Línea 106: Línea 108:
 Nestas tribos **tampouco teñen a presión de pagar un dote nin o medo de acabar casadas cun descoñecido nunha ligazón arranxada polos seus pais**. Para iso hai que ter presente que en India o 80% dos matrimonios son concertados, que o suicidio é a principal causa de morte entre as mozas por motivos relacionados cos casamentos e que, s**egundo a Fundación Vicente Ferrer, cada ano morren 25.000 indias por non pagar o dote**. Nestas tribos **tampouco teñen a presión de pagar un dote nin o medo de acabar casadas cun descoñecido nunha ligazón arranxada polos seus pais**. Para iso hai que ter presente que en India o 80% dos matrimonios son concertados, que o suicidio é a principal causa de morte entre as mozas por motivos relacionados cos casamentos e que, s**egundo a Fundación Vicente Ferrer, cada ano morren 25.000 indias por non pagar o dote**.
  
-Aquí **elas deciden con quen casan**. E <fc #800080>se esa unión termina nalgún momento, ser divorciadas ou viúvas non conleva o habitual rexeitamento na sociedade. De feito, poden botar aos seus esposos se son violentos, se non achegan ao conxunto familiar ou son alcohólicos</fc>. Non é de estrañar que  Meghalaya, onde a maioría da poboación pertence a estas tribos, teña a segunda maior taxa de divorcios. **«A forza do sistema  matrilineal consegue que a muller non sexa condenada por vivir con varios homes na súa vida, nin tampouco os seus fillos serán castigados pola sociedade»**.+Aquí **elas deciden con quen casan**. E <color #800080>se esa unión termina nalgún momento, ser divorciadas ou viúvas non conleva o habitual rexeitamento na sociedade. De feito, poden botar aos seus esposos se son violentos, se non achegan ao conxunto familiar ou son alcohólicos</color>. Non é de estrañar que  Meghalaya, onde a maioría da poboación pertence a estas tribos, teña a segunda maior taxa de divorcios. **«A forza do sistema  matrilineal consegue que a muller non sexa condenada por vivir con varios homes na súa vida, nin tampouco os seus fillos serán castigados pola sociedade»**.
  
 **A orixe desta «excepción»?** **A orixe desta «excepción»?**
Línea 116: Línea 118:
 **O futuro?** **O futuro?**
  
-A redacción do artigo resulta un tanto confusa nalgunhas partes do relato, pero o que si parece deixar claro é que <fc #800080>as presións exteriores que ameazan esta liña de transmisión hereditaria pode levar á máis que probable desaparición dos dereitos das mulleres</fc>.+A redacción do artigo resulta un tanto confusa nalgunhas partes do relato, pero o que si parece deixar claro é que <color #800080>as presións exteriores que ameazan esta liña de transmisión hereditaria pode levar á máis que probable desaparición dos dereitos das mulleres</color>.
  
 **<wrap hi>Todo parece indicar que non é a ideoloxía senón o diñeiro</wrap>**, pero o que a experiencia destas tres aldeas cóntanos é que, coa administración en mans das mulleres, producíronse menos perversións no sistema. **<wrap hi>Todo parece indicar que non é a ideoloxía senón o diñeiro</wrap>**, pero o que a experiencia destas tres aldeas cóntanos é que, coa administración en mans das mulleres, producíronse menos perversións no sistema.
de-construcion_de_contextos.1578220256.txt.gz · Última modificación: 2023/05/12 13:01 (editor externo)