Herramientas de usuario

Herramientas del sitio


dineiro-poder_vs._poder-dineiro

Diferencias

Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.

Enlace a la vista de comparación

Próxima revisiónAmbos lados, revisión siguiente
dineiro-poder_vs._poder-dineiro [2020/01/16 11:57] – creado isabeldineiro-poder_vs._poder-dineiro [2020/01/16 12:06] isabel
Línea 1: Línea 1:
-<fs large><fc #6495ed>**Anexos** Dinero-poder Vs. Poder-dinero</fc></fs>+<fs large><fc #6495ed>**Anexos** Diñeiro-poder Vs. Poder-diñeiro</fc></fs>
  
-===== El "hombre económico" =====+===== "home económico" =====
 ---- ----
  
 <WRAP center round box 95%> <WRAP center round box 95%>
-**[[http://elpais.com/elpais/2016/06/30/mujeres/1467266400_146726.html |¿Quién le hacía la cena a Adam Smith?]]**+**[[http://elpais.com/elpais/2016/06/30/mujeres/1467266400_146726.html |Quen lle facía a cea a Adam Smith?]]**
  
-{{http://joseluisrico.com/wp-content/uploads/2016/08/katrine-mar%C3%A7al-how-economics-forgot-about-women.jpg?300 |}}[[https://es.wikipedia.org/wiki/Katrine_Mar%C3%A7al|Katrine Marçal]], que es la jefa de opinión de Aftonbladet, el principal periódico de Suecia, hace justo lo contrario de lo que han hecho nuestros candidatos en estos tediosos días de campaña: poner en valor la singular contribución de las mujeres a la economía de los países criticar el hombre económico” en cuanto paradigma del sujeto individual con derechos en los modernos Estados constitucionalesSu libro es pues una crítica en toda regla una alianza, la que se refuerza día a día entre patriarcado neoliberalismo, que genera una brutal desigualdad y que muy especialmente continúa situando a la mitad femenina en condiciones de mayor vulnerabilidad.+{{http://joseluisrico.com/wp-content/uploads/2016/08/katrine-mar%C3%A7al-how-economics-forgot-about-women.jpg?300 |}}[[https://es.wikipedia.org/wiki/Katrine_Mar%C3%A7al|Katrine Marçal]], que é a xefa de opinión de  Aftonbladet, principal xornal de Suecia, fai xusto o contrario do que fixeron os nosos candidatos nestes  tediosos días de campaña: poñer en valor singular contribución das mulleres á economía dos países criticar home económico” en canto paradigma do suxeito individual con dereitos nos modernos Estados constitucionaisO seu libro é pois unha crítica en toda regra unha alianza, que se reforza día a día entre  patriarcado neoliberalismo, que xera unha brutal desigualdade e que moi especialmente continúa situando á metade feminina en condicións de maior vulnerabilidade.
  
-El punto de partida del libro es el siguiente: “Cuando Adam Smith se sentaba a cenar, pensaba que si tenía la comida en la mesa no era porque les cayera bien al carnicero y al panadero, porque estos perseguían sus propios intereses por medio del comercio. Era, por tanto, el interés propio el que le servía la cenaSin embargo¿era así realmente? ¿Quién le preparaba, a la hora de la verdad, ese filete a Adam Smith?”. Es decir, Marçal llama la atención sobre como no solo hay un “segundo sexo” sino también una “segunda economía”. O dicho de otra manerafrente al trabajo de los hombres que es el que cuentael invisible de las mujeresfrente al desarrollado en el espacio público, considerado productivo y por lo tanto con valor social económico, el que tradicionalmente ha estado en el privado que en consecuencia se ha considerado más una proyección natural de la feminidad que un auténtico motor de la economía.+punto de partida do libro é o seguinte: “Cando Adam Smith sentaba a cear, pensaba que se tiña a comida na mesa non era porque caese ben ao carniceiro e ao panadeiro, porque estes perseguían os seus propios intereses por medio do comercio. Era, por tanto, o interese propio que lle servía a ceaCon todoera así realmente? Quen lle preparaba, á hora da verdade, ese  filete a Adam Smith?”. É dicir Marçal chama a atención sobre como non só hai un “segundo sexo” senón tamén unha “segunda economía”. Ou devandito doutra maneirafronte ao traballo dos homes que é o que containvisible das mulleresfronte ao desenvolto no espazo público, considerado produtivo e por tanto con valor social económico, que tradicionalmente estivo no privado que en consecuencia considerouse máis unha proxección natural da feminidade que un auténtico motor da economía.
  
 +(…) como ben explicou Almudena Hernando no seu magnífico libro A fantasía da individualidade ( Katz, 2012), o home construíu a súa “aparente” autonomía grazas aos roles desempeñados polas nais, esposas ou irmás. Un perfecto relato patriarcal no que o binomio xerárquico masculino/feminino sustentou a política, a economía e ata os afectos, e cuxos resultados están ben lonxe da soñada igualdade. Ao contrario, e como ben explica a xornalista, o modelo, sobre todo nos últimos anos, non fixo máis que incrementar as desigualdades no planeta e de maneira especial a vulnerabilidade de mulleres e nenas.
  
-(…) como bien ha explicado Almudena Hernando en su magnífico libro La fantasía de la individualidad (Katz, 2012), el hombre ha construido su “aparente” autonomía gracias a los roles desempeñados por las madres, esposas o hermanas. Un perfecto relato patriarcal en el que el binomio jerárquico masculino/femenino ha sustentado la política, la economía y hasta los afectos, y cuyos resultados están bien lejos de la soñada igualdad. Al contrario, y como bien explica la periodista, el modelo, sobre todo en los últimos años, no ha hecho más que incrementar las desigualdades en el planeta y de manera especial la vulnerabilidad de mujeres y niñas. 
  
 +(…) economistas como [[http://mariapazos.com/about/|María Pazos]] ou [[https://es.wikipedia.org/wiki/Cristina_Carrasco|Cristina Carrasco]], que é a xefa de opinión de  Aftonbladet, o principal xornal de Suecia, fai xusto o contrario do que fixeron os nosos candidatos nestes  tediosos días de campaña: poñer en valor a singular contribución das mulleres á economía dos países e criticar o “home económico” en canto paradigma do suxeito individual e con dereitos nos modernos Estados constitucionais. O seu libro é pois unha crítica en toda regra a unha alianza, a que se reforza día a día entre  patriarcado e neoliberalismo, que xera unha brutal desigualdade e que moi especialmente continúa situando á metade feminina en condicións de maior vulnerabilidade.
  
-(…) economistas como [[http://mariapazos.com/about/|María Pazos]] [[https://es.wikipedia.org/wiki/Cristina_Carrasco|Cristina Carrasco]]deja bien claro que necesitamos otro modelo de “contrato” que nos permita superar el sistema sexo/género y que de manera urgente supere las divisiones masculino/femenino, público/privadoproductivo/reproductivo y razón/emociónLo cual implica superar a su vez el paradigma del “hombre económico” como el sujeto sobre el que hemos construido las referencias políticasjurídicasculturales y hasta simbólicas de nuestras sociedadesEn este sentidoy recordando [[https://es.wikipedia.org/wiki/Gloria_Steinem|Gloria Steinem]]el feminismo no pretende que las mujeres cojan un pedazo de pastel más grande sino hornear un nuevo pastelUn pastel que no será posible mientras que no organicemos la economía en torno a lo que es de verdad importante para la gente.+O punto de partida do libro é seguinte“Cando Adam Smith sentaba a cearpensaba que se tiña a comida na mesa non era porque caese ben ao carniceiro e ao panadeiroporque estes perseguían os seus propios intereses por medio do comercioErapor tantoo interese propio o que lle servía a ceaCon todo, era así realmente? Quen lle preparaba, á hora da verdadeese  filete Adam Smith?”É dicir Marçal chama a atención sobre como non só hai un “segundo sexo” senón tamén unha “segunda economía”Ou devandito doutra maneira: fronte ao traballo dos homes que é o que conta, o invisible das mulleres; fronte ao desenvolto no espazo público, considerado produtivo e por tanto con valor social e económico, o que tradicionalmente estivo no privado e que en consecuencia considerouse máis unha proxección natural da feminidade que un auténtico motor da economía.
  
 +(…) como ben explicou Almudena Hernando no seu magnífico libro A fantasía da individualidade ( Katz, 2012), o home construíu a súa “aparente” autonomía grazas aos roles desempeñados polas nais, esposas ou irmás. Un perfecto relato patriarcal no que o binomio xerárquico masculino/feminino sustentou a política, a economía e ata os afectos, e cuxos resultados están ben lonxe da soñada igualdade. Ao contrario, e como ben explica a xornalista, o modelo, sobre todo nos últimos anos, non fixo máis que incrementar as desigualdades no planeta e de maneira especial a vulnerabilidade de mulleres e nenas.
  
-(…) Frente unos políticos ocupados en satisfacer las necesidades del mercado, y frente a un sistema que ha convertido la competencia en la clave interpretativa del mundo, necesitamos una nueva definición de lo Humano, necesariamente atravesada por el género, el cuerpo, la posición social o la experiencia vital de cada uno. Una definición que subraye, además, nuestra interdependencia, nuestra condición de seres “carentes” y, por tanto, la necesidad que tenemos de los otros. De ahí que debamos empezar por superar las múltiples huidas que caracterizan al hombre económico: de la inseguridad, de la debilidad, de las diferencias o del cuerpo y las emociones. En definitiva, como sentencia Katrine Marçal, “para que la economía pueda solucionar los problemas de la especie humana, es imprescindible que no siga fijándose ciegamente en una fantasía masculina en la que hay un solo sexo”. +Como ben conclúe a autora, [[https://www.lanacion.com.ar/economia/que-habria-sido-de-adam-smith-sin-su-madre-nid1947554|Margaret Douglas]], a nai de Adam Smith, é [[concepcion_gimeno|a peza que faltaba ao crebacabezas]]. Elatodas as  Margaret que no mundo foron e son, demóstrannos que “secreto mellor gardado do feminismo radica no relevante que un enfoque feminista resulta á hora de buscar unha solución aos nosos principais problemas económicos convencionais”. Non basta pois, con engadir mulleres á mestura e axitarFai falta reformar as nosas sociedades, economías políticas. Ouque é o mesmo, “habemos de dicir adeus ao home económico e construír unha sociedade que dea cabida a unha concepción máis ampla e integradora do humano”. Mágoa que a maioría dos nosos políticos, bastantes políticas, aínda non se decataron.
- +
-Como bien concluye la autora, [[https://www.lanacion.com.ar/economia/que-habria-sido-de-adam-smith-sin-su-madre-nid1947554|Margaret Douglas]], la madre de Adam Smith, es [[concepcion_gimeno|la pieza que faltaba al rompecabezas]]. Ellatodas las Margaret que en el mundo han sido y son, nos demuestran que “el secreto mejor guardado del feminismo radica en lo relevante que un enfoque feminista resulta a la hora de buscar una solución a nuestros principales problemas económicos convencionales”. No basta pues, con añadir mujeres a la mezcla y agitarHace falta reformar nuestras sociedades, economías políticas. Olo que es lo mismo, “hemos de decir adiós al hombre económico y construir una sociedad que dé cabida a una concepción más amplia e integradora de lo humano”. Lástima que la mayoría de nuestros políticos, bastantes políticas, todavía no se hayan enterado.+
  
 </WRAP> </WRAP>
  
-==== Análisis incompletos ====+==== Análises incompletas ====
  
 <WRAP center round box 95%> <WRAP center round box 95%>
Línea 30: Línea 30:
 [[https://es.wikipedia.org/wiki/Marcela_Lagarde|Marcela Lagarde]] [[https://es.wikipedia.org/wiki/Marcela_Lagarde|Marcela Lagarde]]
  
-[[https://es.wikipedia.org/wiki/Marcela_Lagarde|Catedra Unesco, La pespectiva de género]]+[[https://es.wikipedia.org/wiki/Marcela_Lagarde|Catedra Unesco, pespectiva de xénero]]
  
 \\ \\
Línea 39: Línea 39:
  
 </WRAP> </WRAP>
- 
- 
dineiro-poder_vs._poder-dineiro.txt · Última modificación: 2024/02/22 19:31 por iagoglez