dineiro-poder_vs._poder-dineiro
Diferencias
Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.
Próxima revisión | Revisión previaÚltima revisiónAmbos lados, revisión siguiente | ||
dineiro-poder_vs._poder-dineiro [2020/01/16 11:57] – creado isabel | dineiro-poder_vs._poder-dineiro [2023/05/12 13:01] – editor externo 127.0.0.1 | ||
---|---|---|---|
Línea 1: | Línea 1: | ||
- | <fs large>< | + | <fs large>< |
- | ===== El " | + | < |
+ | |||
+ | ===== Bank for Savings, Nueva York, 1819 ===== | ||
---- | ---- | ||
<WRAP center round box 95%> | <WRAP center round box 95%> | ||
- | **[[http://elpais.com/elpais/2016/06/30/mujeres/ | + | [[https://www.elprogreso.es/gl/articulo/lugo/os-di%C3%B1eiros-de-as-mulleres/201903042157091363337.html|Os diñeiros das mulleres]] – [[https:// |
- | {{http://joseluisrico.com/wp-content/uploads/2016/08/katrine-mar%C3%A7al-how-economics-forgot-about-women.jpg?300 |}}[[https:// | + | {{https://www.elprogreso.es/media/elprogreso/images/authors/sabela-corbelle/ |
+ | Un artigo publicado no semanario ribadense La Comarca del Eo, a principios da década dos 20, deixaba ben claro, desde o principio, o revolucionario que era entón | ||
- | El punto de partida del libro es el siguiente: “Cuando Adam Smith se sentaba a cenar, pensaba que si tenía la comida | + | O primeiro banco que abriu contas |
+ | O financeiro americano Henry Hasler tiña a teoría | ||
+ | Por profesións, | ||
- | (…) como bien ha explicado Almudena Hernando en su magnífico libro La fantasía de la individualidad (Katz, 2012), el hombre ha construido su “aparente” autonomía gracias | + | Aos directores dos bancos, chamáballes especialmente |
+ | No banco North River, o 45 por cento dos seus clientes eran mulleres, predominando as irlandesas e despois as alemás, italianas, suízas e norueguesas. Tamén había bastantes chinesas. "A razón de que sexan tantas as alemás con contas nos bancos é que, regularmente, | ||
- | (…) economistas como [[http:// | + | <WRAP center round box 80%> |
+ | **Un Goberno con mulleres anularía | ||
+ | La Comarca del Eo publicaba en 1921 —dez anos antes da aprobación do sufraxio universal feminino— un artigo asinado co pseudónimo Un Labrador Galego sobre os dereitos pendentes das mulleres, como o de poder elixir e ser elixidas para cargos políticos. "Tan logo como as mulleres interveñan no goberno e administración dos municipios e a nación desaparecerá a prostitución, | ||
- | (…) Frente a unos políticos ocupados | + | Outra das reivindicacións do Labrador Galego era o acceso ao mundo laboral |
- | Como bien concluye la autora, [[https:// | + | A administración dos bens propios e o mantemento da patria potestade sobre os fillos en caso de segundas nupcias eran outras das reivindicacións feministas |
</ | </ | ||
- | ==== Análisis incompletos | + | |
+ | <WRAP center round box 80%> | ||
+ | **Dignidade por encima de todo** | ||
+ | |||
+ | En 1892, Concepción Arenal defendía, no Boletín da Institución Libre de Ensino, a dignidade da muller con estas palabras: "O primeiro que necesita é persuadirse de que solteira, casada ou viúva ten deberes que cumprir, dereitos que reclamar, dignidade que non depende de ninguén, un traballo que realizar e idea de que é unha cousa seria a vida e que se a toma como xogo, será xoguete" | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===== O "home económico" | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | **[[http:// | ||
+ | |||
+ | {{http:// | ||
+ | |||
+ | O punto de partida do libro é o seguinte: “Cando Adam Smith sentaba a cear, pensaba que se tiña a comida na mesa non era porque caese ben ao carniceiro e ao panadeiro, porque estes perseguían os seus propios intereses por medio do comercio. Era, por tanto, o interese propio o que lle servía a cea. Con todo, era así realmente? Quen lle preparaba, á hora da verdade, ese filete a Adam Smith?”. É dicir, | ||
+ | |||
+ | (…) como ben explicou Almudena Hernando no seu magnífico libro A fantasía da individualidade ( Katz, 2012), o home construíu a súa “aparente” autonomía grazas aos roles desempeñados polas nais, esposas ou irmás. Un perfecto relato patriarcal no que o binomio xerárquico masculino/ | ||
+ | |||
+ | |||
+ | (…) economistas como [[http:// | ||
+ | |||
+ | O punto de partida do libro é o seguinte: “Cando Adam Smith sentaba a cear, pensaba que se tiña a comida na mesa non era porque caese ben ao carniceiro e ao panadeiro, porque estes perseguían os seus propios intereses por medio do comercio. Era, por tanto, o interese propio o que lle servía a cea. Con todo, era así realmente? Quen lle preparaba, á hora da verdade, ese filete a Adam Smith?”. É dicir, | ||
+ | |||
+ | (…) como ben explicou Almudena Hernando no seu magnífico libro A fantasía da individualidade ( Katz, 2012), o home construíu a súa “aparente” autonomía grazas aos roles desempeñados polas nais, esposas ou irmás. Un perfecto relato patriarcal no que o binomio xerárquico masculino/ | ||
+ | |||
+ | Como ben conclúe a autora, [[https:// | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== Análises incompletas | ||
<WRAP center round box 95%> | <WRAP center round box 95%> | ||
Línea 30: | Línea 72: | ||
[[https:// | [[https:// | ||
- | [[https:// | + | [[https:// |
\\ | \\ | ||
Línea 39: | Línea 81: | ||
</ | </ | ||
- | |||
- |
dineiro-poder_vs._poder-dineiro.txt · Última modificación: 2024/02/22 19:31 por iagoglez