ficha_tecnica
Diferencias
Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.
Próxima revisión | Revisión previaPróxima revisiónAmbos lados, revisión siguiente | ||
ficha_tecnica [2019/12/07 23:41] – creado isabel | ficha_tecnica [2023/05/12 13:01] – editor externo 127.0.0.1 | ||
---|---|---|---|
Línea 1: | Línea 1: | ||
<fs large>< | <fs large>< | ||
+ | |||
+ | {{http:// | ||
+ | |||
+ | ===== Confluencia de miradas ===== | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
**Investigadora principal, promotora, co-guionista e directora**: | **Investigadora principal, promotora, co-guionista e directora**: | ||
- | | {{http:// | + | | {{http:// |
**Co-guionista, | **Co-guionista, | ||
- | | {{http:// | + | | {{http:// |
- | **Co apoio da Deputación da Coruña** | + | </ |
+ | |||
+ | |||
+ | ===== A mirada de Isabel ===== | ||
+ | ---- | ||
+ | ==== A muller no audiovisual? | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | [[http:// | ||
+ | |||
+ | <fs medium>**Relacións de poder**</ | ||
+ | |||
+ | {{http:// | ||
+ | |||
+ | Por unha banda estou convencida de que [[http:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | A misión da Academia é a de **fomentar o desenvolvemento das artes e das ciencias relacionadas directa ou indirectamente co audiovisual** en Galicia, promovendo e defendendo a imaxe pública do conxunto de l< fc # ff0000> | ||
+ | |||
+ | Con tal diversidade de oficios, ideoloxías, | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Temos por un lado o complexo sector audiovisual que [[http:// | ||
+ | |||
+ | Outra cuestión interesante refírese ao «que», é dicir, os contidos. E aquí hai que barallar polo menos dous aspectos: as historias ou realidades que se queren contar e o talento para facelo. O segundo é difícil de medir debido a que a arte é subxectivo e está tan sometido ás modas como á o márketing (de novo diñeiro e poder que mediatizan audiencias). Respecto a os contidos hai literatura e «estudos» cos que non se se podo estar totalmente de acordo: que se os matices, que se a perspectiva da historia, que se o tratamento dos personaxes… | ||
+ | |||
+ | Pénsoo un pouco e creo que non quero reducilo a esas diferenzas porque, unha vez máis, acóllome ao de que «un caso negativo nada proba, un positivo si». Sen rebuscar demasiado atopo exemplos de excelencia en sutileza de matices e bo tratamento dos personaxes tanto en directoras como en directores, como [[http:// | ||
+ | |||
+ | É dicir, non hai base suficiente para diferenzas cualitativas (hai público para todo) pero si cuantitativas porque os círculos de poder son restritivos e autocomplacientes. E como adoito dicir, aínda que soe repetitivo, aí non estivemos. Do mesmo xeito que noutros sectores, no audiovisual | ||
+ | |||
+ | Muller e cun pé no audiovisual, | ||
+ | |||
+ | — | ||
+ | |||
+ | **O dato** | ||
+ | |||
+ | {{http:// | ||
+ | |||
+ | Traballaba para un comerciante francés que distribuía proxectores de cinema e deuse conta de que o futuro dese novo medio de comunicación non estaba nas tomas documentais senón no argumento. A súa primeira película foi Fée aux choux á que seguiron outras. | ||
+ | |||
+ | {{ http:// | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== Só porque as cousas son así non quere dicir que así deben ser ==== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | |||
+ | {{http:// | ||
+ | Artículo publicado en [[https:// | ||
+ | |||
+ | —– | ||
+ | |||
+ | Comentaba nunha [[http:// | ||
+ | |||
+ | Custoume atopar enfoque porque pouco podía achegar reproducindo os (negativos) datos que reflicten informes, observatorios e artigos. Pero tampouco me apetecía o ton defensivo que destila o resaltar os (moitos) casos de directoras, realizadoras e demais profesionais do sector, que demostran que non se trata de limitacións intrínsecas senón de barreiras externas dun sistema tan anquilosado e arcaico como poderoso. | ||
+ | |||
+ | Na miña reflexión previa cheguei á conclusión de que o punto de partida non deixaba de ser o mesmo que noutros moitos sectores e profesións: | ||
+ | |||
+ | {{http:// | ||
+ | |||
+ | Como final do acto daquel día proxectáronse 16 curtos, dun minuto cada un, realizados por estudantes da escola. Houbo minutos certamente intensos, de feito a frase que dá título a este artigo tomeina prestada dun deles. Pero o que máis me/nos chamou a atención foi que case todos os que destacaban estaban dirixidos ou realizados por alumnas. E cativoume especialmente o de [[http:// | ||
+ | |||
+ | E por que me pareceu adecuado este exemplo para o artigo? Pois de entrada pola determinación dun pobo que, privado ata do seu territorio, ve no audiovisual unha oportunidade de manter e proxectar a súa esencia. É dicir, non o consideran un luxo senón unha táboa de salvación para escalar a súa posición no mundo: a arte e a creación como obxectivo e como instrumento. E isto lévame a facerme preguntas sobre que ocorre cando a carencia de medios pon a home e mulleres no mesmo punto de partida. | ||
+ | |||
+ | {{http:// | ||
+ | |||
+ | Non pretendo desenvolver unha teoría respecto diso pero non é difícil intuír que se nalgún momento cambia a situación económica da Escola ou do pobo saharauí, séculos de tradición varrerán e relegarán esa liberdade creativa en aras das “urxencias”. | ||
+ | |||
+ | No noso civilizado e desenvolto mundo os indicadores son outros. O do talento e o traballo é un intanxible difícil de demostrar así que necesitamos aferrarnos á medición de síntomas que nos levan por terreos | ||
+ | |||
+ | Pero non quería deixar de facer referencia ao [[http:// | ||
+ | |||
+ | * Na película saen polo menos dous personaxes femininos? | ||
+ | |||
+ | * Teñen nome e falan entre elas nalgún momento? | ||
+ | |||
+ | * Esa conversación trata de algo que non sexa un home? | ||
+ | |||
+ | Resultoume esperanzadora a reflexión dun [[http:// | ||
+ | |||
+ | Polo menos contrarresta a oportunista nostalxia dos [[http:// | ||
+ | |||
+ | Non hai que buscar [[http:// | ||
+ | |||
+ | —– | ||
+ | |||
+ | **Actualicación**: | ||
+ | |||
+ | * [[http:// | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== A mirada de Iago ===== | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | ==== Periferias ==== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | {{ http:// | ||
+ | |||
+ | Artigoo publicado orixinalmente en [[https:// | ||
+ | |||
+ | En 1895 [[https:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Tiveron que pasar 100 anos ata que Alice comezou a deixar de ser unha nota en estudos globais sobre a historia do cinema. Xa no século | ||
+ | |||
+ | Un dos principais problemas á hora de localizar os seus traballos deriva da manipulación dos créditos de moitos deles. | ||
+ | |||
+ | {{http:// | ||
+ | |||
+ | Sen unha pretensión | ||
+ | |||
+ | Doris filmou o seu último traballo en 1978, pero [[https:// | ||
+ | |||
+ | {{http:// | ||
+ | |||
+ | O ser unha visionaria ao expor os seus traballos cinematográficos en Alemaña, **xamais serviu para separala da vergoña pública coa que se lle martirizó por contribuír decisivamente ao poder visual e estético do nazismo**. | ||
+ | |||
+ | Como adoita suceder, **tras a súa morte recoñecéronse algúns dos seus méritos, aínda que xamais de maneira oficial**: talvez o ser convidada de honra nos xogos olímpicos de Montreal en 1976 é o máis preto que chegou a estar de que a opinión pública pasase páxina nun libro que non admitía | ||
+ | |||
+ | Exemplos como os de Alice, | ||
+ | |||
+ | <fc # | ||
+ | |||
+ | * Leni <fc # | ||
+ | |||
+ | * Doris <fc # | ||
+ | |||
+ | * Alice <fc # | ||
+ | |||
+ | Sucede que <fc # | ||
+ | |||
+ | Alice morreu en New Xersei en 1968, pouco antes de que Doris competise co propio | ||
+ | |||
+ | **Probablemente seguimos esperando polo momento máis adecuado**. | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== Damas combativas que habitaron o cine mudo ==== | ||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | [[http:// | ||
+ | |||
+ | Interesante este vídeo ensaio que [[https:// | ||
+ | |||
+ | {{ vimeo> | ||
+ | \\ | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== Suecia: cine e xénero ==== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | [[http:// | ||
+ | |||
+ | {{ http:// | ||
+ | |||
+ | [[https:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | En xeral, acceder ás ríxidas estruturas do «mundo do cinema» non é sinxelo pero o interesante neste caso é o enfoque para o analisis do plan de acción: [[http:// | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 90%> | ||
+ | 1. “Hai poucas mulleres directoras competentes”. Resposta: non é que haxa poucas, é que non llas ve. Para demostralo, creou o sitio web [[http:// | ||
+ | |||
+ | 2. “As mulleres non chegan a facer a súa segunda ou terceira película”. Si, si que as fan, por que non? Pero si é verdade que teñen máis dificultades. Para contrarrestalas, | ||
+ | |||
+ | 3. “Ter en conta a porcentaxe de mulleres e de homes non nos levará á igualdade”. «Si, si o fará», din no informe do Instituto. “Miramos cantos filmes dirixidos por mulleres e por homes reciben as axudas, e cremos absolutamente que isto marca a diferenza: equidade ao outorgar os financiamentos públicos». | ||
+ | |||
+ | 4. “Non hai tantas mozas novas que soñen con ser directoras como mozos”. Sinxelamente, | ||
+ | |||
+ | 5. “Os que están no poder non desexan que as cousas cambien”. Para iso, estamos a fomentar un proxecto coa Asociación de Produtores Suecos de Televisión e Cinema e co Real Instituto de Tecnoloxía para estudar as estruturas presentes na industria”. | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== Apoios e colaboracións ===== | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | **Deputación da Coruña** | ||
O proxecto "O diñeiro das mulleres" | O proxecto "O diñeiro das mulleres" | ||
Línea 15: | Línea 207: | ||
{{ : | {{ : | ||
- | Colaboracións de entidades empresariais e profesionais: | + | < |
- | + | ||
+ | Do dez proxectos que reciben apoia da área de Cultura da Deputación da Coruña, que dirixe Goretti Sanmartín Rei, a través do I Premio Luísa Villalta de proxectos culturais pola igualdade, tres teñen como obxetivo desenvolver proxectos audiovisuais sobre as mulleres no mundo do traballo. Son os seguintes: | ||
+ | |||
+ | AS MULLERES E O MAR. TRABALLADORAS INVISIBLES NA COSTA DA MORTE- Socialdocs S.L. - | ||
+ | O obxectivo xeral deste documentario consiste en amosar como o xénero inflúe na participación das mulleres nas actividades pesqueiras e como isto repercute na súa vida familiar, participación social, na súa saúde. Seguindo un estudo realizado pola facultade de Ciencias da Saúde da UdC o documentario abordará a influencia das desigualdades de xénero nas ocupacións das mulleres que se adican a actividades pesqueiras na Costa da Morte. | ||
+ | |||
+ | -A SILENCIOSA REVOLUCIÓN DAS MULLERES DE VILASANTAR- Dias Porto Chiavegatto, | ||
+ | O proxecto quere contar a historia dos centos de mulleres que cambiaron a economía e organización social de toda unha comarca no inicio do século XX en Galiza. Tiñan 14 anos cando comezaron a traballar na fábrica de tecidos de Présaras. Cobraban 37 pesetas á semana, un salario que era a súa independencia, | ||
+ | |||
+ | -O DIÑEIRO DAS MULLERES Isabel Iglesias Oviedo | ||
+ | O proxecto parte da idea da carencia de referencias ao medio de vida das mulleres, como se a maior parte planearan nun escenario de ausencia de necesidades e por tanto de relación económicas, | ||
+ | |||
+ | <fs medium> | ||
* Federación Provincial de Empresarias de A Coruña (Fedacepe) | * Federación Provincial de Empresarias de A Coruña (Fedacepe) | ||
* Confederación de Empresarios de A Coruña | * Confederación de Empresarios de A Coruña | ||
Línea 23: | Línea 228: | ||
</ | </ | ||
+ |
ficha_tecnica.txt · Última modificación: 2024/02/22 19:30 por iagoglez