Herramientas de usuario

Herramientas del sitio


ficha_tecnica

Diferencias

Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.

Enlace a la vista de comparación

Ambos lados, revisión anteriorRevisión previa
Próxima revisión
Revisión previa
ficha_tecnica [2019/12/10 23:37] – editor externo 127.0.0.1ficha_tecnica [2024/02/22 19:30] (actual) – [A muller no audiovisual?] iagoglez
Línea 1: Línea 1:
-<fs large><fc #6495ed>**Indagar desde o cotián**  / Ficha técnica</fc></fs>+<fs large><color #6495ed>**Indagar desde o cotián**  / Ficha técnica</color></fs> 
 + 
 + 
 +{{http://economia.enigualdade.com/esp/lib/exe/fetch.php?w=350&tok=5a18a3&media=1_antecedentes:dmudanza_co-guionizando.jpg?350 |}} \\ \\  
 + 
 +===== Confluencia de miradas ===== 
 +----
  
 <WRAP center round box 95%> <WRAP center round box 95%>
 **Investigadora principal, promotora, co-guionista e directora**: Isabel Iglesias  **Investigadora principal, promotora, co-guionista e directora**: Isabel Iglesias 
  
-| {{http://wiki.de-mudanza.net/esp/lib/exe/fetch.php/0_presentacion:isabeliglesias.jpg?100 |}} \\ [[http://www.enpalabras.com|enPalabras]] | \\ **Isabel Iglesias** \\ \\ Socia consultora de [[http://informaciongalicia.net/|I.G. Documentación]], Experta en xestión do coñecemento, análise estratéxico e dinamización da información. Investigadora e experta en innovación social. Productora de [[http://www.enpalabras.com/|Máscaras]] \\ [[http://wiki.de-mudanza.net/esp/doku.php/isabel_iglesias|Referencias]] |+| {{http://wiki.de-mudanza.net/esp/lib/exe/fetch.php/0_presentacion:isabeliglesias.jpg?100 |}} \\ [[http://www.enpalabras.com|enPalabras]] | \\ **Isabel Iglesias** \\ \\ Socia consultora de [[http://informaciongalicia.net/|I.G. Documentación]], Experta en xestión do coñecemento, análise estratéxico e dinamización da información. Investigadora e experta en innovación social. Guionista e productora en proxectos de [[http://wiki.de-mudanza.net|Cine & Investigación]]  |
  
 **Co-guionista, director de fotografía e edición**: Iago González  **Co-guionista, director de fotografía e edición**: Iago González 
  
-| {{http://wiki.de-mudanza.net/esp/lib/exe/fetch.php/0_presentacion:iagogonzalez.jpg?100 |}} \\ [[http://www.enimaxes.com|enimaXes]]| \\ **Iago González** \\ \\ Experto en narrativas audiovisuais e branded content. Especialista no deseño de proxectos audiovisuais. Director de [[http://www.enpalabras.com/|Máscaras]] e responsable do departamento audiovisual de [[http://informaciongalicia.net/|I.G. Documentación]] \\ [[http://wiki.de-mudanza.net/esp/doku.php/iago_gonzalez|Referencias]] |+| {{http://wiki.de-mudanza.net/esp/lib/exe/fetch.php/0_presentacion:iagogonzalez.jpg?100 |}} \\ [[http://www.enimaxes.com|enimaXes]]| \\ **Iago González** \\ \\ Cineasta. Experto en narrativas audiovisuais e no deseño de proxectos audiovisuais. Responsable do departamento audiovisual de [[http://informaciongalicia.net/|I.G. Documentación]]. Presidente da [[http://www.procestomascaras.com/|Asociación Proxecto Máscaras]]  |
  
-**Co apoio da Deputación da Coruña**+</WRAP> 
 + 
 + 
 +===== A mirada de Isabel ===== 
 +---- 
 +==== A muller no audiovisual? ==== 
 + 
 +<WRAP center round box 95%> 
 +[[http://www.enpalabras.com/blog/2015/07/la-mujer-en-el-audiovisual/|Artículo de Isabel Iglesias]] 
 + 
 +<fs medium>**Relacións de poder**</fs> 
 + 
 +{{http://www.enpalabras.com/blog/wp-content/subidas/2015/07/La-mujer-en-el-audiovisual.jpg?150 |}}Como cada ano, a [[https://www.academiagalegadoaudiovisual.com/es/|Academia Galega do Audiovisual]] proponnos un tema central sobre o que realizar as nosas achegas para o anuario. E ao meu gústame colaborar con todo esta vez… a ambigüidade do tema proposto resúltame tan abafadora como desconcertante: a situación da muller no audiovisual. 
 + 
 +Por unha banda estou convencida de que [[http://www.enpalabras.com/blog/2010/06/lugares-ficticios-igualdad-vs-diversidad/|non existe o tema “muller”]] e por outro creo que, tras a palabra “audiovisual”, seguen asomando [[http://www.enpalabras.com/blog/2013/11/trastiendas-sectoriales/|poderosas nostalxias]] dun cinema que xa nunca máis será. Necesito atopar un enfoque para acoutar e unir os conceptos e para iso nada mellor que debullalos individualmente e situalos no contexto da institución que o propón, así que me vou á súa razón de ser: 
 + 
 +<blockquote>A Academia  Galega  do Audiovisual agrupa a creadores<color #ff0000></color> e profesionais do audiovisual galego (cine, multimedia, publicidad, televisión, vídeo). Os académic<color #ff0000>os</color> [e <color #ff0000>as académicas</color>, supoño] exercen diversos oficios; traballan en diversos xéneros, medios, empresas e institucións, pensan o seu labor desde distintos postulados estéticos, industriais, ideolóxicos… A Academia é o espazo común para un colectivo diverso con algo que os une: formar parte do audiovisual galego. 
 + 
 +A misión da Academia é a de **fomentar o desenvolvemento das artes e das ciencias relacionadas directa ou indirectamente co audiovisual** en Galicia, promovendo e defendendo a imaxe pública do conxunto d<color #ff0000>os</color> profesionais do sector.</blockquote> 
 + 
 +Con tal diversidade de oficios, ideoloxías, formas xurídicas, etc., pensei que, para abordar a cuestión de xénero no sector, podería solicitar algúns datos  desagregados da Academia, pero á vista das [[https://es.wikipedia.org/wiki/Lenguaje_sexista|discordancias no uso do masculino xenérico]], supoño que non os haberá. Acordeime entón da [[http://www.cimamujerescineastas.es/|asociación CIMA]], que agrupa a máis de 200 mulleres profesionais cineastas e de medios audiovisuais e pensei que era un bo momento para navegar pola súa Web. Con todo, ler o propósito e o por que da súa existencia engadiu algunhas dúbidas ao desconcerto inicial porque, de verdade funciona o asociacionismo? é a ferramenta adecuada para **abordar como obxectivo o síntoma dun problema moito máis amplo e universal**? 
 + 
 +<blockquote>**Obxectivo de CIMA**: fomentar unha presenza equitativa da muller no medio audiovisual. Así contribuímos a crear unha sociedade máis igualitaria e diversa.</blockquote> 
 + 
 +Temos por un lado o complexo sector audiovisual que [[http://www.enpalabras.com/blog/2010/10/el-audiovisual-es-un-sector-precario-que-sufre-muchisimo/|non consegue atopar o seu camiño]] e, por outro, os rumbos e desigualdades entre homes e mulleres en todas as profesións, ben sexa por falta de presenza e visibilidade ou por diferenzas salariais. É dicir, o primeiro elo que atopo entre muller e audiovisual refírese ao [[http://www.enpalabras.com/blog/2012/09/academia-galega-do-audiovisual-anuario-2012/|diñeiro e ao poder]]. 
 + 
 +Outra cuestión interesante refírese ao «que», é dicir, os contidos. E aquí hai que barallar polo menos dous aspectos: as historias ou realidades que se queren contar e o talento para facelo. O segundo é difícil de medir debido a que a arte é subxectivo e está tan sometido ás modas como á o márketing (de novo diñeiro e poder que  mediatizan audiencias). Respecto a os contidos hai literatura e «estudos» cos que non se se podo estar totalmente de acordo: que se os matices, que se a perspectiva da historia, que se o tratamento dos personaxes… 
 + 
 +Pénsoo un pouco e creo que non quero reducilo a esas diferenzas porque, unha vez máis, acóllome ao de que «un caso negativo nada proba, un positivo si». Sen  rebuscar demasiado atopo exemplos de excelencia en sutileza de matices e bo tratamento dos personaxes tanto en directoras como en directores, como [[http://www.filmaffinity.com/es/film548949.html|Héctor]], de Gracia Querejeta, ou [[http://www.filmaffinity.com/es/film145642.html|Soas]], de Benito Zambrano. Por non falar de moitas de [[http://www.imdb.com/name/nm0000626/|Jonh Sayles]]. 
 + 
 +É dicir, non hai base suficiente para diferenzas cualitativas (hai público para todo) pero si cuantitativas porque os círculos de poder son restritivos e  autocomplacientes. E como adoito dicir, aínda que soe repetitivo, aí non estivemos. Do mesmo xeito que noutros sectores, no audiovisual  [[ ehttp://www.enpalabras.com/blog/2014/11/a-viaxe-de-a-industria-audiovisual/ sos círculos apuntan á distribución]], que de tanto buscar a especulación como obxectivo, vese afectada dos males do seu propio éxito. 
 + 
 +Muller e cun pé no audiovisual, suponse que o tema proposto debería gustarme, pero non. Danme alerxia as grandes cuestións e as súas  intelectualismos. Púxenme a escribir buscando [[http://blog.cumclavis.net/2011/02/palabras-para-una-opinion.html|palabras para unha opinión]] pero non o conseguín. Igual o enfoque para o meu artigo é que resulta moito máis interesante falar de feitos e [[http://es.wikipedia.org/wiki/Relaciones_sociales_de_poder|relacións de poder]], sobre todo agora que se enxalza constantemente o poder das red-laciones. 
 + 
 +— 
 + 
 +**O dato** 
 + 
 +{{http://www.enpalabras.com/blog/wp-content/subidas/2015/07/alice-guy-blache-e1437770566717.jpg?120 |}}Aos 23 anos, [[alice_guy|Alice Guy-Blanche]] (1873-1968) imaxinou e realizou a primeira película de argumento na historia do cinema.  
 + 
 +Traballaba para un comerciante francés que distribuía proxectores de cinema e deuse conta de que o futuro dese novo medio de comunicación non estaba nas tomas documentais senón no argumento. A súa primeira película foi  Fée  aux  choux á que seguiron outras.  **Foi por mor do seu éxito que outros produtores empezaron a realizar novas películas argumentais** 
 + 
 +{{ http://www.enpalabras.com/blog/wp-content/subidas/2015/07/alice-guy_be-natural.png?350 |}} 
 + 
 +</WRAP> 
 + 
 +==== Só porque as cousas son así non quere dicir que así deben ser ==== 
 + 
 +<WRAP center round box 95%> 
 + 
 +{{http://www.enpalabras.com/blog/wp-content/subidas/2016/01/IsabelIglesias_Anuario-566x600.jpg?190 |}} 
 +Artículo publicado en [[https://www.academiagalegadoaudiovisual.gal/articulo/so-porque-as-cousas-son-asi-non-quer-dicir-que-asi-deben-ser/|«Papeis da Academia 2015»]], o Anuario da Academia Galega Audiovisual. **Tema proposto**: A muller no audiovisual. 
 + 
 +—– 
 + 
 +Comentaba nunha [[http://www.enpalabras.com/blog/2015/07/la-mujer-en-el-audiovisual/|reflexión previa a este artigo]] que o tema proposto pola Academia para o anuario deste ano resultoume tan abafador como desconcertante. O primeiro porque “a muller” non é un tema senón máis do 50% da poboación e o segundo porque de pouco serven as opinións sen debate e sen propósito previo. 
 + 
 +Custoume atopar enfoque porque pouco podía achegar reproducindo os (negativos) datos que reflicten informes, observatorios e artigos. Pero tampouco me apetecía o ton defensivo que destila o resaltar os (moitos) casos de directoras, realizadoras e demais profesionais do sector, que demostran que non se trata de limitacións intrínsecas senón de barreiras externas dun sistema tan anquilosado e arcaico como poderoso. 
 + 
 +Na miña reflexión previa cheguei á conclusión de que o punto de partida non deixaba de ser o mesmo que noutros moitos sectores e profesións: **o diñeiro e o poder**. Pero, como abordalo sen caer en  personalismos ou manidos argumentos? Necesitaba un exemplo concreto, e pareceume que podería ser o da [[http://www.escueladecinedelsahara.org/|Escola de Cine do Sahara Occidental]]. 
 + 
 +{{http://www.enpalabras.com/blog/wp-content/subidas/2016/01/Cienastas_Sahara-1.png?150 |}}A finais de 2013 tiven ocasión de achegarme ao seu traballo nun acto do colectivo [[http://lefthandrotation.blogspot.com.es/2013/12/un-western-saharaui-en-coruna.html|Left Hand Rotation]] e quixen saber máis. Ao mergullar despois na súa Web sorprendeume a súa aposta por unha futura industria audiovisual propia, pero o que máis me chamou a atención foi a contundencia das conviccións das que parten: **a potencia do audiovisual** (como linguaxe e como canle) e que **o futuro, por difícil que pareza, non só está por construír senón que depende de si mesmos**. 
 + 
 +Como final do acto daquel día proxectáronse 16 curtos, dun minuto cada un, realizados por estudantes da escola. Houbo minutos certamente intensos, de feito a frase que dá título a este artigo tomeina prestada dun deles. Pero o que máis me/nos chamou a atención foi que case todos os que destacaban estaban dirixidos ou realizados por alumnas. E cativoume especialmente o de [[http://www.lefthandrotation.com/escuelacinesahara/corto06.htm|Digja Mohamed Salem]] titulado “Esperanza e tenrura”. Sigo preguntándome como **nesas dúas palabras, e en tan só 60 segundos, cabe o pasado, o presente e a potencia do futuro soñado**. 
 + 
 +E por que me pareceu adecuado este exemplo para o artigo? Pois de entrada pola determinación dun pobo que, privado ata do seu territorio, ve no audiovisual unha oportunidade de manter e proxectar a súa esencia. É dicir, non o consideran un luxo senón unha táboa de salvación para escalar a súa posición no mundo: a arte e a creación como obxectivo e como instrumento. E isto lévame a facerme preguntas sobre que ocorre cando a carencia de medios pon a home e mulleres no mesmo punto de partida. 
 + 
 +{{http://www.enpalabras.com/blog/wp-content/subidas/2016/01/Cineastas_Sahara-2.jpg?170 |}}Dicíannos na exposición previa ás proxeccións que na Escola de Cinema do  Sahara hai máis mozas e que, en xeral, aplícanse máis e conseguen mellores resultados que os mozos. Parece que cando o sistema non impón as súas regras, cando faltan os incentivos e circuítos do “diñeiro e o poder”, o talento e o traballo son a mellor baza para poder avanzar. 
 + 
 +Non pretendo desenvolver unha teoría respecto diso pero non é difícil intuír que se nalgún momento cambia a situación económica da Escola ou do pobo saharauí, séculos de tradición varrerán e relegarán esa liberdade creativa en aras das “urxencias”. 
 + 
 +No noso civilizado e desenvolto mundo os indicadores son outros. O do talento e o traballo é un intanxible difícil de demostrar así que necesitamos aferrarnos á medición de síntomas que nos levan por terreos  pantanosos, como a  desagregación por sexo na concesión de subvencións, a presenza en medios ou en comités e xurados. Ao cabo, todo máis relacionado co envoltorio que co talento e a profesión. O problema segue estando nos modelos de negocio (diñeiro) e nos círculos de poder, que son restritivos, insolidarios e  autocomplacientes. 
 + 
 +Pero non quería deixar de facer referencia ao [[http://docemiradas.net/mujeres-con-nombre-que-hablan-de-sus-cosas-y-otros-desafios/|Test de Bechdel]] que, cos seus tres “sinxelas e potentes” preguntas, arroxa bastante luz sobre a brecha de xénero en obras de ficción. Só se se pode responder “si” a dous das tres preguntas significa que o contido non instrumentaliza á metade da poboación: 
 + 
 +  * Na película saen polo menos dous personaxes femininos? 
 + 
 +  * Teñen nome e falan entre elas nalgún momento? 
 + 
 +  * Esa conversación trata de algo que non sexa un home? 
 + 
 +Resultoume esperanzadora a reflexión dun [[http://enigualdade.com/2013/12/17/la-clarificacion-de-un-sintoma-a-corregir/|conocido director]] sobre a súa propia obra: “Como director que non pasa o test de  Bechdel, creo que 1) Non é un ataque 2) Non é unha crítica. **É a clarificación dun síntoma para corrixir**”. 
 + 
 +Polo menos contrarresta a oportunista nostalxia dos [[http://enigualdade.com/2013/05/21/la-epica-de-los-topicos-cine-y-nichos-de-mercado/|tópicos que pretenden un homenaxe de cine ámujer]] con títulos tan épicos como “Coa pata quebrada”. 
 + 
 +Non hai que buscar [[http://www.enpalabras.com/blog/2014/11/el-viaje-de-la-industria-audiovisual/|as fronteiras no extranxeiro]] senón moito máis preto. Porque fronteira é o tránsito social entre dúas culturas, aínda que convivan no espazo e no tempo. 
 + 
 +—– 
 + 
 +**Actualicación**: Artigo publicado en  eldiario.es sobre os  Goyas 2016. Tanto os datos como as «análises» seguen sendo máis do mesmo. 
 + 
 +  * [[http://www.eldiario.es/cultura/cine/Goya-premian-escriben-hombres-mujeres_0_480852678.html|Os Goia premian o que escriben os homes e o que peinan as mulleres]] 
 + 
 +</WRAP> 
 + 
 +===== A mirada de Iago ===== 
 +---- 
 + 
 +==== Periferias ==== 
 + 
 +<WRAP center round box 95%> 
 +{{ http://blog.enimaxes.com/wp-content/uploads/2016/02/periferiasAGA-768x460.jpg?380 |}} 
 + 
 +Artigoo publicado orixinalmente en [[https://www.academiagalegadoaudiovisual.gal/articulo/periferias/|Papeis da Academia]], anuario da Academia Galega do Audiovisual, a partir do tema proposto para a edición deste ano: A muller no audiovisual. 
 + 
 +En 1895 [[https://es.wikipedia.org/wiki/Alice_Guy|Alice Guy]], secretaria de [[https://es.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9on_Gaumont|León Gaumont]], asiste a unha demostración dunha cámara recentemente inventada polos [[https://es.wikipedia.org/wiki/Hermanos_Lumi%C3%A8re|hermanos Lumière]]. Ao ano seguinte, e tras realizar a que probablemente sexa a primeira película narrativa da historia, dicía: 
 + 
 +<blockquote>Pensei que podía facelo mellor… Revestíndome de valentía, propuxen timidamente ao Sr.  Gaumont que pensaba en escribir unha ou dúas historias curtas para que os meus amigos divertísense. Se o Sr.  Gaumont puidese ver entón o que pasou coa miña tímida proposta, probablemente eu nunca obtivese o si afirmativo. <color #800080>A miña mocidade, a falta de experiencia, o meu sexo, todo conspiraba no meu contra</color>.</blockquote> 
 + 
 +Tiveron que pasar 100 anos ata que Alice comezou a deixar de ser unha nota en estudos globais sobre a historia do cinema. Xa no século  XXI iniciouse un intento de recuperación de datos sobre a obra dunha muller que puido dirixir preto de 1000 pezas, e que estivo á fronte da súa propia compañía ata que a industria toma forma no oeste norteamericano aniquilando toda competición empresarial no leste. 
 + 
 +Un dos principais problemas á hora de localizar os seus traballos deriva da manipulación dos créditos de moitos deles. Co tempo, estes pasaron a ser atribuídos a outras persoas, homes, algo que ela mesma anticipara que sucedería. 
 + 
 +{{http://blog.enimaxes.com/wp-content/uploads/2016/02/Doris-Wishman-768x768.jpg?150 |}}Cando [[https://en.wikipedia.org/wiki/Doris_Wishman|Doris Wishman]] lánzase a dirixir a película // sexploitation  Bad  Girls  Go  to  Hell// en 1965 decide asinala como Louis  Silverman.  Wishman, **que viña de dirixir  nudies** desde que no ano 59 viuse na necesidade de sobrevivir á súa viuvez, considerou que, a pesar da súa traxectoria previa, **requiría un  alter ego masculino para poder penetrarse neste  subgénero**. 
 + 
 +Sen unha pretensión  fílmica excesiva, a carreira de  Wishman transita sobre as explotacións da sexualidade co principal interese de facer caixa. Nuns anos nos que comezan a depurarse os eixos de  subgéneros sobre os alicerces dunha sociedade cada vez máis aperturista e  intelectualizada, traballa ata atoparse coa legalización da pornografía, de onde se retira incómoda a pesar de coincidir coa actriz Annie  Sprinkle, quen décadas máis tarde sería unha das precursoras do post porno. 
 + 
 +Doris filmou o seu último traballo en 1978, pero [[https://en.wikipedia.org/wiki/A_Night_to_Dismember|A Night to Dismember]] non se estrea ata 1983. A súa primeira explotación sen sexo (neste caso, seguindo o ronsel do  slasher) perde o son e boa parte da metraxe durante un incendio.  C** on dose extra de imaxinación consegue facer un  remontaje** que, a pesar dos seus numerosos logros, durante décadas [[https://www.youtube.com/watch?v=MOjgSOp7FME|sería tomado a chiste]] por un público especializado que non deixaba espazo para determinados experimentos. 
 + 
 +{{http://blog.enimaxes.com/wp-content/uploads/2016/02/Leni-Riefenstahl-768x461.jpg?170 |}}A principios de 2000 xurdiron rumores de que Spielberg podería estar tras unha película sobre [[https://es.wikipedia.org/wiki/Leni_Riefenstahl|Leni Riefenstahl]]. Non só as presións da industria cortaron este e outros proxectos sobre a directora, senón que en 2007, e #ante a posibilidade de que participase nos xogos olímpicos de China en 2008,  Mia  Farrow preguntou, desde os medios, se Spielberg quería converterse [[http://www.noticine.com/hollywood/34-hollywood/8008-mia-farrow-acusa-a-spielberg-de-ser-el-leni-riefenstahl-de-los-juegos-olimpicos-de-beijing.html|na Leni dos xogos de Beijing]]. 
 + 
 +O ser unha visionaria ao expor os seus traballos cinematográficos en Alemaña, **xamais serviu para separala da vergoña pública coa que se lle  martirizó por contribuír decisivamente ao poder visual e estético do nazismo**.  Riefenstahl pasou as súas últimas décadas rendida ante a beleza [[http://www.miquelpellicer.info/2015/05/las-tribus-nuba-de-leni-riefenstahl/|dos nuba]] e os fondos oceánicos, onde, grazas ao submarinismo, conseguiu recuperar a mobilidade que lle roubaba toda unha cadea de grandes dores físicas. 
 + 
 +Como adoita suceder, **tras a súa morte recoñecéronse algúns dos seus méritos, aínda que xamais de maneira oficial**: talvez o ser convidada de honra nos xogos olímpicos de Montreal en 1976 é o máis preto que chegou a estar de que a opinión pública pasase páxina nun libro que non admitía  reescrituras, pero si aprendizaxe. 
 + 
 +Exemplos como os de Alice,  Doris e  Leni hainos a fartar. Pero non no audiovisual: no día a día, no cotián. Pensar no papel da muller desde o sectorial segue parecendo **tramposo cando nas rutinas existe unha falla para a que aparentemente non hai un arranxo sinxelo**. 
 + 
 +<color #800080>O interesante a partir destes tres casos é buscar un fondo ao tratamento do histórico</color>: 
 + 
 +  * Leni <color #800080>convertida en insulto</color> 
 + 
 +  * Doris <color #800080>como un chiste anómalo</color> 
 + 
 +  * Alice <color #800080>esquecida nunha Historia pouco dada á  revisión</color> 
 + 
 +Sucede que <color #800080>**cando unha dinámica convértese en costume, o cambio de tendencia vólvese máis complicado**</color>: aquilo que se puido corrixir pasa de ser un posible erro a un cimento da construción social. A partir de aquí, **o que se pode facer sobre a marcha parece irrelevante, e talvez só cabe esperar a que a lei do  péndulo posibilite novas variables**. 
 + 
 +Alice morreu en New Xersei en 1968, pouco antes de que  Doris competise co propio  Russ  Meyer realizando os seus //sexploitations//, e de que  Leni fose abrazada pola  contracultura norteamericana. Talvez se por aquel entón existise Internet déronse os factores necesarios para que algo extraordinario sucedese: que se recoñecese a carreira dunha pioneira, que se asumise que o  soez podería ser celebrado como unha ruptura de barreiras, e que o pasado se superase escoitando repetidas peticións de perdón. 
 + 
 +**Probablemente seguimos esperando polo momento máis adecuado**. 
 + 
 +</WRAP> 
 + 
 +==== Damas combativas que habitaron o cine mudo ==== 
 +<WRAP center round box 95%> 
 +[[http://blog.enimaxes.com/2016/07/damas-combativas-que-habitaron-el-cine-mudo/|Apunte visual]] 
 + 
 +Interesante este vídeo ensaio que [[https://twitter.com/miradasdecine/status/692267326314381312|comparte Miradas de cine]] sobre as moitas damas combativas que reflectía o cinema nos seus inicios. 
 + 
 +{{ vimeo>115675861?medium }} 
 +\\ 
 +</WRAP> 
 + 
 +==== Suecia: cine e xénero ==== 
 + 
 +<WRAP center round box 95%> 
 +[[http://enigualdade.com/2016/04/05/el-plan-de-accion-del-cine-sueco-contra-los-desequilibrios-de-genero/|O plan de acción do cinema sueco contra os desequilibrios de xénero]] 
 + 
 +{{ http://enigualdade.com/wp-content/themes/Rolex/timthumb.php?src=http://enigualdade.com/wp-content/uploads/2016/04/AnnaSernerSwedishFilmInst.jpg |}} 
 + 
 +[[https://annasernersfi.wordpress.com/|Anna Serner]],  CEO Instituto do Cinema de Suecia, conseguiu en 5  añosen que en Suecia pasásese do 26% de longametraxes dirixidas por mulleres en 2012 ao 50% en 2015. Pero conseguiu algo aínda máis importante, e con [[http://blogs.elpais.com/elemental/2016/04/machismo-semana-negra-gijon.html|non poucas polémicas por aqu]]í: **a presenza e a visibilidade**. 
 + 
 +<blockquote>o 70% da representación sueca nos festivais máis importantes do mundo era feminina, e as directoras, guionistas e produtoras recibiron ese ano o 60% dos premios  Guldbagge, os Goya suecos</blockquote> 
 + 
 +En xeral, acceder ás ríxidas estruturas do «mundo do cinema» non é sinxelo pero o interesante neste caso é o enfoque para o  analisis do plan de acción: [[http://www.eldiario.es/cultura/cine/mujer-sueca-sabe-lograr-igualdad-genero-cine_0_500100477.html|partía de e desmontar cinco premisas falsa]]s: 
 + 
 +<WRAP center round box 90%> 
 +1. “Hai poucas mulleres directoras competentes”. Resposta: non é que haxa poucas, é que non llas ve. Para demostralo, creou o sitio web [[http://nordicwomenfilm.com/|Nordic Women in Film]], en colaboración con outros institutos, escritores e realizadores dos demais países nórdicos. Aí van agrupando traballos tanto recentes como históricos. 
 + 
 +2. “As mulleres non chegan a facer a súa segunda ou terceira película”. Si, si que as fan, por que non? Pero si é verdade que teñen máis dificultades. Para contrarrestalas, creou o programa mentor  Moviement. 
 + 
 +3. “Ter en conta a porcentaxe de mulleres e de homes non nos levará á igualdade”. «Si, si o fará», din no informe do Instituto. “Miramos cantos filmes dirixidos por mulleres e por homes reciben as axudas, e cremos absolutamente que isto marca a diferenza: equidade ao outorgar os financiamentos públicos». 
 + 
 +4. “Non hai tantas mozas novas que soñen con ser directoras como mozos”. Sinxelamente, non é verdade. E se nalgún momento o é, é que algo pasa. A resposta ten forma de programas educativos en colexios, campamentos, festivais ou concursos rexionais. 
 + 
 +5. “Os que están no poder non desexan que as cousas cambien”. Para iso, estamos a fomentar un proxecto coa Asociación de Produtores Suecos de Televisión e Cinema e co Real Instituto de Tecnoloxía para estudar as estruturas presentes na industria”. 
 +</WRAP> 
 + 
 +</WRAP> 
 + 
 +===== Apoios e colaboracións ===== 
 +---- 
 + 
 + 
 +<WRAP center round box 95%> 
 +**Deputación da Coruña**
  
 O proxecto "O diñeiro das mulleres" foi premiado no [[https://www.dacoruna.gal/novas/ficha-noticia-reducida?id_evento=3423&utm_source=Enlace&utm_campaign=%C3%9Altimas%20Novas&utm_medium=Web|I Concurso de ideas "Luisa Villalta"]] de proxectos culturais pola igualdade. O proxecto "O diñeiro das mulleres" foi premiado no [[https://www.dacoruna.gal/novas/ficha-noticia-reducida?id_evento=3423&utm_source=Enlace&utm_campaign=%C3%9Altimas%20Novas&utm_medium=Web|I Concurso de ideas "Luisa Villalta"]] de proxectos culturais pola igualdade.
Línea 16: Línea 207:
 {{ :0_presentacion-logos:31-ene-2018_villalta_0s09.jpg?600 |}} {{ :0_presentacion-logos:31-ene-2018_villalta_0s09.jpg?600 |}}
  
-Colaboracións de entidades empresariais e profesionais: +<blockquote>O I Premio Luísa Villalta de Cultura da Deputación da Coruña apoia a realización de [[https://www.facebook.com/daccultura/posts/516903148679930/|tres documentais sobre as mulleres no mundo laboral]]. 
- + 
 +Do dez proxectos que reciben apoia da área de Cultura da Deputación da Coruña, que dirixe Goretti Sanmartín Rei, a través do I Premio Luísa Villalta de proxectos culturais pola igualdade, tres teñen como obxetivo desenvolver proxectos audiovisuais sobre as mulleres no mundo do traballo. Son os seguintes: 
 + 
 +AS MULLERES E O MAR. TRABALLADORAS INVISIBLES NA COSTA DA MORTE- Socialdocs S.L. - 
 +O obxectivo xeral deste documentario consiste en amosar como o xénero inflúe na participación das mulleres nas actividades pesqueiras e como isto repercute na súa vida familiar, participación social, na súa saúde. Seguindo un estudo realizado pola facultade de Ciencias da Saúde da UdC o documentario abordará a influencia das desigualdades de xénero nas ocupacións das mulleres que se adican a actividades pesqueiras na Costa da Morte. 
 + 
 +-A SILENCIOSA REVOLUCIÓN DAS MULLERES DE VILASANTAR- Dias Porto Chiavegatto, Marina- 
 +O proxecto quere contar a historia dos centos de mulleres que cambiaron a economía e organización social de toda unha comarca no inicio do século XX en Galiza. Tiñan 14 anos cando comezaron a traballar na fábrica de tecidos de Présaras. Cobraban 37 pesetas á semana, un salario que era a súa independencia, o empoderamento feminino antes de que o concepto chegara a nosa terra. ;máis de cincuenta anos despois do peche da fábrica, a iniciativa busca recuperara a historia coa voz das súas protagonistas. Inclúe un documentario e unha páxina web para a súa difusión. 
 + 
 +-O DIÑEIRO DAS MULLERES Isabel Iglesias Oviedo 
 +O proxecto parte da idea da carencia de referencias ao medio de vida das mulleres, como se a maior parte planearan nun escenario de ausencia de necesidades e por tanto de relación económicas, ou como se este tipo de datos "afeara" o dereito a súa recuperación. A pesar dos atrancos e dificultades, as mulleres levan séculos exercendo e participando nas actividades produtivas, sendo protagonistas da súa supervivencia e contribuíndo a xerar riqueza e emprego. "O diñeiro das mulleres" busca capturar este coñecemento a través da narración cinematográfica.</blockquote> 
 + 
 +<fs medium>**Colaboracións de entidades empresariais e profesionais**</fs> 
   * Federación Provincial de Empresarias de A Coruña (Fedacepe)   * Federación Provincial de Empresarias de A Coruña (Fedacepe)
   * Confederación de Empresarios de A Coruña   * Confederación de Empresarios de A Coruña
ficha_tecnica.1576017479.txt.gz · Última modificación: 2023/05/12 13:01 (editor externo)