Herramientas de usuario

Herramientas del sitio


ficha_tecnica

Diferencias

Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.

Enlace a la vista de comparación

Ambos lados, revisión anteriorRevisión previa
Próxima revisión
Revisión previa
ficha_tecnica [2020/01/03 17:39] isabelficha_tecnica [2024/02/22 19:30] (actual) – [A muller no audiovisual?] iagoglez
Línea 1: Línea 1:
-<fs large><fc #6495ed>**Indagar desde o cotián**  / Ficha técnica</fc></fs>+<fs large><color #6495ed>**Indagar desde o cotián**  / Ficha técnica</color></fs>
  
  
Línea 32: Línea 32:
 Por unha banda estou convencida de que [[http://www.enpalabras.com/blog/2010/06/lugares-ficticios-igualdad-vs-diversidad/|non existe o tema “muller”]] e por outro creo que, tras a palabra “audiovisual”, seguen asomando [[http://www.enpalabras.com/blog/2013/11/trastiendas-sectoriales/|poderosas nostalxias]] dun cinema que xa nunca máis será. Necesito atopar un enfoque para acoutar e unir os conceptos e para iso nada mellor que debullalos individualmente e situalos no contexto da institución que o propón, así que me vou á súa razón de ser: Por unha banda estou convencida de que [[http://www.enpalabras.com/blog/2010/06/lugares-ficticios-igualdad-vs-diversidad/|non existe o tema “muller”]] e por outro creo que, tras a palabra “audiovisual”, seguen asomando [[http://www.enpalabras.com/blog/2013/11/trastiendas-sectoriales/|poderosas nostalxias]] dun cinema que xa nunca máis será. Necesito atopar un enfoque para acoutar e unir os conceptos e para iso nada mellor que debullalos individualmente e situalos no contexto da institución que o propón, así que me vou á súa razón de ser:
  
-<blockquote>A Academia  Galega  do Audiovisual agrupa a creadores<fc #ff0000></fc> e profesionais do audiovisual galego (cine, multimedia, publicidad, televisión, vídeo). Os académic<fc #ff0000>os</fc> [e <fc #ff0000>as académicas</fc>, supoño] exercen diversos oficios; traballan en diversos xéneros, medios, empresas e institucións, pensan o seu labor desde distintos postulados estéticos, industriais, ideolóxicos… A Academia é o espazo común para un colectivo diverso con algo que os une: formar parte do audiovisual galego.+<blockquote>A Academia  Galega  do Audiovisual agrupa a creadores<color #ff0000></color> e profesionais do audiovisual galego (cine, multimedia, publicidad, televisión, vídeo). Os académic<color #ff0000>os</color> [e <color #ff0000>as académicas</color>, supoño] exercen diversos oficios; traballan en diversos xéneros, medios, empresas e institucións, pensan o seu labor desde distintos postulados estéticos, industriais, ideolóxicos… A Academia é o espazo común para un colectivo diverso con algo que os une: formar parte do audiovisual galego.
  
-A misión da Academia é a de **fomentar o desenvolvemento das artes e das ciencias relacionadas directa ou indirectamente co audiovisual** en Galicia, promovendo e defendendo a imaxe pública do conxunto de  lfc # ff0000>vosfc> profesionais do sector.</blockquote>+A misión da Academia é a de **fomentar o desenvolvemento das artes e das ciencias relacionadas directa ou indirectamente co audiovisual** en Galicia, promovendo e defendendo a imaxe pública do conxunto d<color #ff0000>os</color> profesionais do sector.</blockquote>
  
 Con tal diversidade de oficios, ideoloxías, formas xurídicas, etc., pensei que, para abordar a cuestión de xénero no sector, podería solicitar algúns datos  desagregados da Academia, pero á vista das [[https://es.wikipedia.org/wiki/Lenguaje_sexista|discordancias no uso do masculino xenérico]], supoño que non os haberá. Acordeime entón da [[http://www.cimamujerescineastas.es/|asociación CIMA]], que agrupa a máis de 200 mulleres profesionais cineastas e de medios audiovisuais e pensei que era un bo momento para navegar pola súa Web. Con todo, ler o propósito e o por que da súa existencia engadiu algunhas dúbidas ao desconcerto inicial porque, de verdade funciona o asociacionismo? é a ferramenta adecuada para **abordar como obxectivo o síntoma dun problema moito máis amplo e universal**? Con tal diversidade de oficios, ideoloxías, formas xurídicas, etc., pensei que, para abordar a cuestión de xénero no sector, podería solicitar algúns datos  desagregados da Academia, pero á vista das [[https://es.wikipedia.org/wiki/Lenguaje_sexista|discordancias no uso do masculino xenérico]], supoño que non os haberá. Acordeime entón da [[http://www.cimamujerescineastas.es/|asociación CIMA]], que agrupa a máis de 200 mulleres profesionais cineastas e de medios audiovisuais e pensei que era un bo momento para navegar pola súa Web. Con todo, ler o propósito e o por que da súa existencia engadiu algunhas dúbidas ao desconcerto inicial porque, de verdade funciona o asociacionismo? é a ferramenta adecuada para **abordar como obxectivo o síntoma dun problema moito máis amplo e universal**?
Línea 123: Línea 123:
 En 1895 [[https://es.wikipedia.org/wiki/Alice_Guy|Alice Guy]], secretaria de [[https://es.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9on_Gaumont|León Gaumont]], asiste a unha demostración dunha cámara recentemente inventada polos [[https://es.wikipedia.org/wiki/Hermanos_Lumi%C3%A8re|hermanos Lumière]]. Ao ano seguinte, e tras realizar a que probablemente sexa a primeira película narrativa da historia, dicía: En 1895 [[https://es.wikipedia.org/wiki/Alice_Guy|Alice Guy]], secretaria de [[https://es.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9on_Gaumont|León Gaumont]], asiste a unha demostración dunha cámara recentemente inventada polos [[https://es.wikipedia.org/wiki/Hermanos_Lumi%C3%A8re|hermanos Lumière]]. Ao ano seguinte, e tras realizar a que probablemente sexa a primeira película narrativa da historia, dicía:
  
-<blockquote>Pensei que podía facelo mellor… Revestíndome de valentía, propuxen timidamente ao Sr.  Gaumont que pensaba en escribir unha ou dúas historias curtas para que os meus amigos divertísense. Se o Sr.  Gaumont puidese ver entón o que pasou coa miña tímida proposta, probablemente eu nunca obtivese o si afirmativo. <fc #800080>A miña mocidade, a falta de experiencia, o meu sexo, todo conspiraba no meu contra</fc>.</blockquote>+<blockquote>Pensei que podía facelo mellor… Revestíndome de valentía, propuxen timidamente ao Sr.  Gaumont que pensaba en escribir unha ou dúas historias curtas para que os meus amigos divertísense. Se o Sr.  Gaumont puidese ver entón o que pasou coa miña tímida proposta, probablemente eu nunca obtivese o si afirmativo. <color #800080>A miña mocidade, a falta de experiencia, o meu sexo, todo conspiraba no meu contra</color>.</blockquote>
  
 Tiveron que pasar 100 anos ata que Alice comezou a deixar de ser unha nota en estudos globais sobre a historia do cinema. Xa no século  XXI iniciouse un intento de recuperación de datos sobre a obra dunha muller que puido dirixir preto de 1000 pezas, e que estivo á fronte da súa propia compañía ata que a industria toma forma no oeste norteamericano aniquilando toda competición empresarial no leste. Tiveron que pasar 100 anos ata que Alice comezou a deixar de ser unha nota en estudos globais sobre a historia do cinema. Xa no século  XXI iniciouse un intento de recuperación de datos sobre a obra dunha muller que puido dirixir preto de 1000 pezas, e que estivo á fronte da súa propia compañía ata que a industria toma forma no oeste norteamericano aniquilando toda competición empresarial no leste.
Línea 143: Línea 143:
 Exemplos como os de Alice,  Doris e  Leni hainos a fartar. Pero non no audiovisual: no día a día, no cotián. Pensar no papel da muller desde o sectorial segue parecendo **tramposo cando nas rutinas existe unha falla para a que aparentemente non hai un arranxo sinxelo**. Exemplos como os de Alice,  Doris e  Leni hainos a fartar. Pero non no audiovisual: no día a día, no cotián. Pensar no papel da muller desde o sectorial segue parecendo **tramposo cando nas rutinas existe unha falla para a que aparentemente non hai un arranxo sinxelo**.
  
-<fc #800080>O interesante a partir destes tres casos é buscar un fondo ao tratamento do histórico</fc>:+<color #800080>O interesante a partir destes tres casos é buscar un fondo ao tratamento do histórico</color>:
  
-  * Leni <fc #800080>convertida en insulto</fc>+  * Leni <color #800080>convertida en insulto</color>
  
-  * Doris <fc #800080>como un chiste anómalo</fc>+  * Doris <color #800080>como un chiste anómalo</color>
  
-  * Alice <fc #800080>esquecida nunha Historia pouco dada á  revisión</fc>+  * Alice <color #800080>esquecida nunha Historia pouco dada á  revisión</color>
  
-Sucede que <fc #800080>**cando unha dinámica convértese en costume, o cambio de tendencia vólvese máis complicado**</fc>: aquilo que se puido corrixir pasa de ser un posible erro a un cimento da construción social. A partir de aquí, **o que se pode facer sobre a marcha parece irrelevante, e talvez só cabe esperar a que a lei do  péndulo posibilite novas variables**.+Sucede que <color #800080>**cando unha dinámica convértese en costume, o cambio de tendencia vólvese máis complicado**</color>: aquilo que se puido corrixir pasa de ser un posible erro a un cimento da construción social. A partir de aquí, **o que se pode facer sobre a marcha parece irrelevante, e talvez só cabe esperar a que a lei do  péndulo posibilite novas variables**.
  
 Alice morreu en New Xersei en 1968, pouco antes de que  Doris competise co propio  Russ  Meyer realizando os seus //sexploitations//, e de que  Leni fose abrazada pola  contracultura norteamericana. Talvez se por aquel entón existise Internet déronse os factores necesarios para que algo extraordinario sucedese: que se recoñecese a carreira dunha pioneira, que se asumise que o  soez podería ser celebrado como unha ruptura de barreiras, e que o pasado se superase escoitando repetidas peticións de perdón. Alice morreu en New Xersei en 1968, pouco antes de que  Doris competise co propio  Russ  Meyer realizando os seus //sexploitations//, e de que  Leni fose abrazada pola  contracultura norteamericana. Talvez se por aquel entón existise Internet déronse os factores necesarios para que algo extraordinario sucedese: que se recoñecese a carreira dunha pioneira, que se asumise que o  soez podería ser celebrado como unha ruptura de barreiras, e que o pasado se superase escoitando repetidas peticións de perdón.
Línea 159: Línea 159:
 </WRAP> </WRAP>
  
-==== Damas combativas que habitaron el cine mudo ====+==== Damas combativas que habitaron cine mudo ====
 <WRAP center round box 95%> <WRAP center round box 95%>
 [[http://blog.enimaxes.com/2016/07/damas-combativas-que-habitaron-el-cine-mudo/|Apunte visual]] [[http://blog.enimaxes.com/2016/07/damas-combativas-que-habitaron-el-cine-mudo/|Apunte visual]]
  
-Interesante este vídeo ensayo que [[https://twitter.com/miradasdecine/status/692267326314381312|comparte Miradas de cine]] sobre las muchas damas combativas que reflejaba el cine en sus inicios.+Interesante este vídeo ensaio que [[https://twitter.com/miradasdecine/status/692267326314381312|comparte Miradas de cine]] sobre as moitas damas combativas que reflectía o cinema nos seus inicios.
  
 {{ vimeo>115675861?medium }} {{ vimeo>115675861?medium }}
Línea 169: Línea 169:
 </WRAP> </WRAP>
  
-==== Suecia: cine y género ====+==== Suecia: cine e xénero ====
  
 <WRAP center round box 95%> <WRAP center round box 95%>
-[[http://enigualdade.com/2016/04/05/el-plan-de-accion-del-cine-sueco-contra-los-desequilibrios-de-genero/|El plan de acción del cine sueco contra los desequilibrios de género]]+[[http://enigualdade.com/2016/04/05/el-plan-de-accion-del-cine-sueco-contra-los-desequilibrios-de-genero/|plan de acción do cinema sueco contra os desequilibrios de xénero]]
  
 {{ http://enigualdade.com/wp-content/themes/Rolex/timthumb.php?src=http://enigualdade.com/wp-content/uploads/2016/04/AnnaSernerSwedishFilmInst.jpg |}} {{ http://enigualdade.com/wp-content/themes/Rolex/timthumb.php?src=http://enigualdade.com/wp-content/uploads/2016/04/AnnaSernerSwedishFilmInst.jpg |}}
  
-[[https://annasernersfi.wordpress.com/|Anna Serner]], CEO Instituto del Cine de Suecia, ha conseguido en 5 añosen que en Suecia se pasara del 26% de largometrajes dirigidos por mujeres en 2012 al 50% en 2015. Pero ha conseguido algo todavía más importante, con [[http://blogs.elpais.com/elemental/2016/04/machismo-semana-negra-gijon.html|no pocas polémicas por aqu]]í: **la presencia y la visibilidad**.+[[https://annasernersfi.wordpress.com/|Anna Serner]],  CEO Instituto do Cinema de Suecia, conseguiu en 5  añosen que en Suecia pasásese do 26% de longametraxes dirixidas por mulleres en 2012 ao 50% en 2015. Pero conseguiu algo aínda máis importante, con [[http://blogs.elpais.com/elemental/2016/04/machismo-semana-negra-gijon.html|non poucas polémicas por aqu]]í: **a presenza e a visibilidade**.
  
-<blockquote>el 70% de la representación sueca en los festivales más importantes del mundo era femeninay las directoras, guionistas y productoras recibieron ese año el 60% de los premios Guldbagge, los Goya suecos</blockquote>+<blockquote>70% da representación sueca nos festivais máis importantes do mundo era femininae as directoras, guionistas e produtoras recibiron ese ano o 60% dos premios  Guldbagge, os Goya suecos</blockquote>
  
-En general, acceder a las rígidas estructuras del «mundo del cine» no es sencillo pero lo interesante en este caso es el enfoque para el analisis del plan de acción: [[http://www.eldiario.es/cultura/cine/mujer-sueca-sabe-lograr-igualdad-genero-cine_0_500100477.html|partía de e desmontar cinco premisas falsa]]s:+En xeral, acceder ás ríxidas estruturas do «mundo do cinema» non é sinxelo pero interesante neste caso é o enfoque para o  analisis do plan de acción: [[http://www.eldiario.es/cultura/cine/mujer-sueca-sabe-lograr-igualdad-genero-cine_0_500100477.html|partía de e desmontar cinco premisas falsa]]s:
  
 <WRAP center round box 90%> <WRAP center round box 90%>
-1. “Hay pocas mujeres directoras competentes”. Respuestano es que haya pocases que no se las ve. Para demostrarlocreó el sitio web [[http://nordicwomenfilm.com/|Nordic Women in Film]], en colaboración con otros institutos, escritores realizadores de los demás países nórdicos. Ahí van agrupando trabajos tanto recientes como históricos.+1. “Hai poucas mulleres directoras competentes”. Respostanon é que haxa poucasé que non llas ve. Para demostralocreou o sitio web [[http://nordicwomenfilm.com/|Nordic Women in Film]], en colaboración con outros institutos, escritores realizadores dos demais países nórdicos. Aí van agrupando traballos tanto recentes como históricos.
  
-2. “Las mujeres no llegan hacer su segunda o tercera película”. sí que las hacen¿por qué no? Pero sí es verdad que tienen más dificultades. Para contrarrestarlascreó el programa mentor Moviement.+2. “As mulleres non chegan facer a súa segunda ou terceira película”. Sisi que as fanpor que non? Pero si é verdade que teñen máis dificultades. Para contrarrestalascreou o programa mentor  Moviement.
  
-3. “Tener en cuenta el porcentaje de mujeres y de hombres no nos llevará a la igualdad”. «Sísí lo hará»dicen en el informe del Instituto. “Miramos cuántos filmes dirigidos por mujeres y por hombres reciben las ayudasy creemos absolutamente que esto marca la diferenciaequidad al otorgar las financiaciones públicas».+3. “Ter en conta a porcentaxe de mulleres e de homes non nos levará á igualdade”. «Sisi o fará»din no informe do Instituto. “Miramos cantos filmes dirixidos por mulleres e por homes reciben as axudase cremos absolutamente que isto marca a diferenzaequidade ao outorgar os financiamentos públicos».
  
-4. “No hay tantas chicas jóvenes que sueñen con ser directoras como chicos”. Sencillamenteno es verdadY si en algún momento lo eses que algo pasa. La respuesta tiene forma de programas educativos en colegios, campamentos, festivales o concursos regionales.+4. “Non hai tantas mozas novas que soñen con ser directoras como mozos”. Sinxelamentenon é verdadeE se nalgún momento o éé que algo pasa. A resposta ten forma de programas educativos en colexios, campamentos, festivais ou concursos rexionais.
  
-5. “Los que están en el poder no desean que las cosas cambien”. Para ello, estamos fomentando un proyecto con la Asociación de Productores Suecos de Televisión y Cine y con el Real Instituto de Tecnología para estudiar las estructuras presentes en la industria”.+5. “Os que están no poder non desexan que as cousas cambien”. Para iso, estamos a fomentar un proxecto coa Asociación de Produtores Suecos de Televisión e Cinema e co Real Instituto de Tecnoloxía para estudar as estruturas presentes na industria”.
 </WRAP> </WRAP>
  
ficha_tecnica.1578069569.txt.gz · Última modificación: 2023/05/12 13:01 (editor externo)