Herramientas de usuario

Herramientas del sitio


ficha_tecnica

Diferencias

Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.

Enlace a la vista de comparación

Ambos lados, revisión anteriorRevisión previa
Próxima revisión
Revisión previa
ficha_tecnica [2020/01/03 17:45] – [Suecia: cine y género] isabelficha_tecnica [2024/02/22 19:30] (actual) – [A muller no audiovisual?] iagoglez
Línea 1: Línea 1:
-<fs large><fc #6495ed>**Indagar desde o cotián**  / Ficha técnica</fc></fs>+<fs large><color #6495ed>**Indagar desde o cotián**  / Ficha técnica</color></fs>
  
  
Línea 32: Línea 32:
 Por unha banda estou convencida de que [[http://www.enpalabras.com/blog/2010/06/lugares-ficticios-igualdad-vs-diversidad/|non existe o tema “muller”]] e por outro creo que, tras a palabra “audiovisual”, seguen asomando [[http://www.enpalabras.com/blog/2013/11/trastiendas-sectoriales/|poderosas nostalxias]] dun cinema que xa nunca máis será. Necesito atopar un enfoque para acoutar e unir os conceptos e para iso nada mellor que debullalos individualmente e situalos no contexto da institución que o propón, así que me vou á súa razón de ser: Por unha banda estou convencida de que [[http://www.enpalabras.com/blog/2010/06/lugares-ficticios-igualdad-vs-diversidad/|non existe o tema “muller”]] e por outro creo que, tras a palabra “audiovisual”, seguen asomando [[http://www.enpalabras.com/blog/2013/11/trastiendas-sectoriales/|poderosas nostalxias]] dun cinema que xa nunca máis será. Necesito atopar un enfoque para acoutar e unir os conceptos e para iso nada mellor que debullalos individualmente e situalos no contexto da institución que o propón, así que me vou á súa razón de ser:
  
-<blockquote>A Academia  Galega  do Audiovisual agrupa a creadores<fc #ff0000></fc> e profesionais do audiovisual galego (cine, multimedia, publicidad, televisión, vídeo). Os académic<fc #ff0000>os</fc> [e <fc #ff0000>as académicas</fc>, supoño] exercen diversos oficios; traballan en diversos xéneros, medios, empresas e institucións, pensan o seu labor desde distintos postulados estéticos, industriais, ideolóxicos… A Academia é o espazo común para un colectivo diverso con algo que os une: formar parte do audiovisual galego.+<blockquote>A Academia  Galega  do Audiovisual agrupa a creadores<color #ff0000></color> e profesionais do audiovisual galego (cine, multimedia, publicidad, televisión, vídeo). Os académic<color #ff0000>os</color> [e <color #ff0000>as académicas</color>, supoño] exercen diversos oficios; traballan en diversos xéneros, medios, empresas e institucións, pensan o seu labor desde distintos postulados estéticos, industriais, ideolóxicos… A Academia é o espazo común para un colectivo diverso con algo que os une: formar parte do audiovisual galego.
  
-A misión da Academia é a de **fomentar o desenvolvemento das artes e das ciencias relacionadas directa ou indirectamente co audiovisual** en Galicia, promovendo e defendendo a imaxe pública do conxunto de  lfc # ff0000>vosfc> profesionais do sector.</blockquote>+A misión da Academia é a de **fomentar o desenvolvemento das artes e das ciencias relacionadas directa ou indirectamente co audiovisual** en Galicia, promovendo e defendendo a imaxe pública do conxunto d<color #ff0000>os</color> profesionais do sector.</blockquote>
  
 Con tal diversidade de oficios, ideoloxías, formas xurídicas, etc., pensei que, para abordar a cuestión de xénero no sector, podería solicitar algúns datos  desagregados da Academia, pero á vista das [[https://es.wikipedia.org/wiki/Lenguaje_sexista|discordancias no uso do masculino xenérico]], supoño que non os haberá. Acordeime entón da [[http://www.cimamujerescineastas.es/|asociación CIMA]], que agrupa a máis de 200 mulleres profesionais cineastas e de medios audiovisuais e pensei que era un bo momento para navegar pola súa Web. Con todo, ler o propósito e o por que da súa existencia engadiu algunhas dúbidas ao desconcerto inicial porque, de verdade funciona o asociacionismo? é a ferramenta adecuada para **abordar como obxectivo o síntoma dun problema moito máis amplo e universal**? Con tal diversidade de oficios, ideoloxías, formas xurídicas, etc., pensei que, para abordar a cuestión de xénero no sector, podería solicitar algúns datos  desagregados da Academia, pero á vista das [[https://es.wikipedia.org/wiki/Lenguaje_sexista|discordancias no uso do masculino xenérico]], supoño que non os haberá. Acordeime entón da [[http://www.cimamujerescineastas.es/|asociación CIMA]], que agrupa a máis de 200 mulleres profesionais cineastas e de medios audiovisuais e pensei que era un bo momento para navegar pola súa Web. Con todo, ler o propósito e o por que da súa existencia engadiu algunhas dúbidas ao desconcerto inicial porque, de verdade funciona o asociacionismo? é a ferramenta adecuada para **abordar como obxectivo o síntoma dun problema moito máis amplo e universal**?
Línea 123: Línea 123:
 En 1895 [[https://es.wikipedia.org/wiki/Alice_Guy|Alice Guy]], secretaria de [[https://es.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9on_Gaumont|León Gaumont]], asiste a unha demostración dunha cámara recentemente inventada polos [[https://es.wikipedia.org/wiki/Hermanos_Lumi%C3%A8re|hermanos Lumière]]. Ao ano seguinte, e tras realizar a que probablemente sexa a primeira película narrativa da historia, dicía: En 1895 [[https://es.wikipedia.org/wiki/Alice_Guy|Alice Guy]], secretaria de [[https://es.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9on_Gaumont|León Gaumont]], asiste a unha demostración dunha cámara recentemente inventada polos [[https://es.wikipedia.org/wiki/Hermanos_Lumi%C3%A8re|hermanos Lumière]]. Ao ano seguinte, e tras realizar a que probablemente sexa a primeira película narrativa da historia, dicía:
  
-<blockquote>Pensei que podía facelo mellor… Revestíndome de valentía, propuxen timidamente ao Sr.  Gaumont que pensaba en escribir unha ou dúas historias curtas para que os meus amigos divertísense. Se o Sr.  Gaumont puidese ver entón o que pasou coa miña tímida proposta, probablemente eu nunca obtivese o si afirmativo. <fc #800080>A miña mocidade, a falta de experiencia, o meu sexo, todo conspiraba no meu contra</fc>.</blockquote>+<blockquote>Pensei que podía facelo mellor… Revestíndome de valentía, propuxen timidamente ao Sr.  Gaumont que pensaba en escribir unha ou dúas historias curtas para que os meus amigos divertísense. Se o Sr.  Gaumont puidese ver entón o que pasou coa miña tímida proposta, probablemente eu nunca obtivese o si afirmativo. <color #800080>A miña mocidade, a falta de experiencia, o meu sexo, todo conspiraba no meu contra</color>.</blockquote>
  
 Tiveron que pasar 100 anos ata que Alice comezou a deixar de ser unha nota en estudos globais sobre a historia do cinema. Xa no século  XXI iniciouse un intento de recuperación de datos sobre a obra dunha muller que puido dirixir preto de 1000 pezas, e que estivo á fronte da súa propia compañía ata que a industria toma forma no oeste norteamericano aniquilando toda competición empresarial no leste. Tiveron que pasar 100 anos ata que Alice comezou a deixar de ser unha nota en estudos globais sobre a historia do cinema. Xa no século  XXI iniciouse un intento de recuperación de datos sobre a obra dunha muller que puido dirixir preto de 1000 pezas, e que estivo á fronte da súa propia compañía ata que a industria toma forma no oeste norteamericano aniquilando toda competición empresarial no leste.
Línea 143: Línea 143:
 Exemplos como os de Alice,  Doris e  Leni hainos a fartar. Pero non no audiovisual: no día a día, no cotián. Pensar no papel da muller desde o sectorial segue parecendo **tramposo cando nas rutinas existe unha falla para a que aparentemente non hai un arranxo sinxelo**. Exemplos como os de Alice,  Doris e  Leni hainos a fartar. Pero non no audiovisual: no día a día, no cotián. Pensar no papel da muller desde o sectorial segue parecendo **tramposo cando nas rutinas existe unha falla para a que aparentemente non hai un arranxo sinxelo**.
  
-<fc #800080>O interesante a partir destes tres casos é buscar un fondo ao tratamento do histórico</fc>:+<color #800080>O interesante a partir destes tres casos é buscar un fondo ao tratamento do histórico</color>:
  
-  * Leni <fc #800080>convertida en insulto</fc>+  * Leni <color #800080>convertida en insulto</color>
  
-  * Doris <fc #800080>como un chiste anómalo</fc>+  * Doris <color #800080>como un chiste anómalo</color>
  
-  * Alice <fc #800080>esquecida nunha Historia pouco dada á  revisión</fc>+  * Alice <color #800080>esquecida nunha Historia pouco dada á  revisión</color>
  
-Sucede que <fc #800080>**cando unha dinámica convértese en costume, o cambio de tendencia vólvese máis complicado**</fc>: aquilo que se puido corrixir pasa de ser un posible erro a un cimento da construción social. A partir de aquí, **o que se pode facer sobre a marcha parece irrelevante, e talvez só cabe esperar a que a lei do  péndulo posibilite novas variables**.+Sucede que <color #800080>**cando unha dinámica convértese en costume, o cambio de tendencia vólvese máis complicado**</color>: aquilo que se puido corrixir pasa de ser un posible erro a un cimento da construción social. A partir de aquí, **o que se pode facer sobre a marcha parece irrelevante, e talvez só cabe esperar a que a lei do  péndulo posibilite novas variables**.
  
 Alice morreu en New Xersei en 1968, pouco antes de que  Doris competise co propio  Russ  Meyer realizando os seus //sexploitations//, e de que  Leni fose abrazada pola  contracultura norteamericana. Talvez se por aquel entón existise Internet déronse os factores necesarios para que algo extraordinario sucedese: que se recoñecese a carreira dunha pioneira, que se asumise que o  soez podería ser celebrado como unha ruptura de barreiras, e que o pasado se superase escoitando repetidas peticións de perdón. Alice morreu en New Xersei en 1968, pouco antes de que  Doris competise co propio  Russ  Meyer realizando os seus //sexploitations//, e de que  Leni fose abrazada pola  contracultura norteamericana. Talvez se por aquel entón existise Internet déronse os factores necesarios para que algo extraordinario sucedese: que se recoñecese a carreira dunha pioneira, que se asumise que o  soez podería ser celebrado como unha ruptura de barreiras, e que o pasado se superase escoitando repetidas peticións de perdón.
ficha_tecnica.1578069900.txt.gz · Última modificación: 2023/05/12 13:01 (editor externo)