Herramientas de usuario

Herramientas del sitio


filosofia_e_xenero

Diferencias

Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.

Enlace a la vista de comparación

Ambos lados, revisión anteriorRevisión previa
Próxima revisión
Revisión previa
filosofia_e_xenero [2019/12/19 13:44] isabelfilosofia_e_xenero [2024/02/22 19:19] (actual) iagoglez
Línea 1: Línea 1:
-<fs large><fc #6495ed>**Anexos**  / Filosofía y género</fc></fs>+<fs large><color #6495ed>**Anexos**  / Filosofía y género</color></fs>
  
 ===== Resituar o contexto ===== ===== Resituar o contexto =====
Línea 8: Línea 8:
 <fs medium>**Non é mellor aceptar a listaxe convencional de filósofos consagrados e mostrar a través del a enorme parcialidade do mundo?**</fs> <fs medium>**Non é mellor aceptar a listaxe convencional de filósofos consagrados e mostrar a través del a enorme parcialidade do mundo?**</fs>
  
-<fc #800080>Como abordar a historia da filosofía desde unha perspectiva de xénero?</fc> Dun tempo para acó houbo propostas de recuperar filósofas ás que non se prestou suficiente atención ou ningunha.  Reconforta atoparse agora nos novos canons a mulleres como  Aspasia,  Hipatia, Catalina de Alexandría,  Hildegard  von  Bingen,  Wollstonecraft,  Stein,  Arendt, De  Beauvoir ou  Weil, e <wrap hi>a súa mera inclusión repara unha parte da inxustiza histórica sobre a que está construído o noso mundo</wrap>, tamén o mundo da  historiografía filosófica. De todas as maneiras, <fc #800080>o feito de que a lista de voces femininas silenciadas sexa moi corta <wrap hi>non se debe só a que quen elaborou esa lista non se fixasen nas filósofas valiosas, senón sobre todo a que ao longo da historia foron moi escasas as posibilidades que as mulleres tiveron de acceder aos lugares desde os que emitir a súa voz</wrap></fc>.+<color #800080>Como abordar a historia da filosofía desde unha perspectiva de xénero?</color> Dun tempo para acó houbo propostas de recuperar filósofas ás que non se prestou suficiente atención ou ningunha.  Reconforta atoparse agora nos novos canons a mulleres como  Aspasia,  Hipatia, Catalina de Alexandría,  Hildegard  von  Bingen,  Wollstonecraft,  Stein,  Arendt, De  Beauvoir ou  Weil, e <wrap hi>a súa mera inclusión repara unha parte da inxustiza histórica sobre a que está construído o noso mundo</wrap>, tamén o mundo da  historiografía filosófica. De todas as maneiras, <color #800080>o feito de que a lista de voces femininas silenciadas sexa moi corta <wrap hi>non se debe só a que quen elaborou esa lista non se fixasen nas filósofas valiosas, senón sobre todo a que ao longo da historia foron moi escasas as posibilidades que as mulleres tiveron de acceder aos lugares desde os que emitir a súa voz</wrap></color>.
  
-Recoñezamos, con todo, que <fc #800080>a idea mesma dunha lista é bastante patriarcal, coma se o discorrer da historia (neste caso, da historia da filosofía) fose o reconto glorioso de figuras destacadas, o que, nun mundo protagonizado polos homes non podía ser outra cousa que unha clasificación  masculiño</fc>. <wrap hi>**O concepto de superioridade,  preeminencia ou excelencia é moi  falocéntrico**</wrap>. Para ter unha mirada máis inclusiva sobre o noso pasado, ao meu xuízo, a primeira perspectiva que habería que corrixir é precisamente esta de concibir a historia do pensamento como unha sucesión de momentos estelares, de pensadores destacados, desatendendo outras formas de pensar máis horizontais e compartidas. **E se aproveitásemos a ocasión para entender o mundo máis desde a perspectiva das nosas prácticas culturais que como unha sucesión descontinua de individuos soados meditando en solitario?** Contentarnos con modificar a listaxe podería mesmo levarnos a desatender a verdadeira tarefa crítica; sería algo equivalente a que entendésemos que o sufraxio feminino resolvía toda a batalla dos dereitos da muller.+Recoñezamos, con todo, que <color #800080>a idea mesma dunha lista é bastante patriarcal, coma se o discorrer da historia (neste caso, da historia da filosofía) fose o reconto glorioso de figuras destacadas, o que, nun mundo protagonizado polos homes non podía ser outra cousa que unha clasificación  masculiño</color>. <wrap hi>**O concepto de superioridade,  preeminencia ou excelencia é moi  falocéntrico**</wrap>. Para ter unha mirada máis inclusiva sobre o noso pasado, ao meu xuízo, a primeira perspectiva que habería que corrixir é precisamente esta de concibir a historia do pensamento como unha sucesión de momentos estelares, de pensadores destacados, desatendendo outras formas de pensar máis horizontais e compartidas. **E se aproveitásemos a ocasión para entender o mundo máis desde a perspectiva das nosas prácticas culturais que como unha sucesión descontinua de individuos soados meditando en solitario?** Contentarnos con modificar a listaxe podería mesmo levarnos a desatender a verdadeira tarefa crítica; sería algo equivalente a que entendésemos que o sufraxio feminino resolvía toda a batalla dos dereitos da muller.
  
-Se, a pesar de todo, insistimos en dar a batalla polo canon, entón deberiamos ter en conta que **unha “lista cremalleira” da historia da filosofía tería como efecto perverso  edulcorar a desequilibrada realidade dun mundo que foi pensado por e para os homes**. <fc #800080>Corriximos a historia de imposición, sometemento e exclusión outorgando un protagonismo a quen de feito non o tiveron porque non puideron acceder aos lugares —academias, cátedras, universidades— nos que se decidía ese protagonismo?</fc+Se, a pesar de todo, insistimos en dar a batalla polo canon, entón deberiamos ter en conta que **unha “lista cremalleira” da historia da filosofía tería como efecto perverso  edulcorar a desequilibrada realidade dun mundo que foi pensado por e para os homes**. <color #800080>Corriximos a historia de imposición, sometemento e exclusión outorgando un protagonismo a quen de feito non o tiveron porque non puideron acceder aos lugares —academias, cátedras, universidades— nos que se decidía ese protagonismo?</color
  
 <blockquote>Dubido moito de que o mellor medio para combater unha desigualdade de agora en diante sexa contar o pasado coma se esa desigualdade non tivese lugar. Non facemos xustiza ás vítimas se, mediante a maxia dunha  historiografía militante, convertémolas en actores principais dun pasado que desgraciadamente non protagonizaron.</blockquote> <blockquote>Dubido moito de que o mellor medio para combater unha desigualdade de agora en diante sexa contar o pasado coma se esa desigualdade non tivese lugar. Non facemos xustiza ás vítimas se, mediante a maxia dunha  historiografía militante, convertémolas en actores principais dun pasado que desgraciadamente non protagonizaron.</blockquote>
  
-<wrap hi>**As boas intencións non son unha metodoloxía suficiente para as ciencias humanas e sociais**</wrap>. Non sería mellor aceptar, coas modificacións necesarias, a listaxe convencional e mostrar a través del a enorme parcialidade dun mundo pensado polos homes? <fc #800080>A tarefa dunha filosofía inclusiva que incorpore a perspectiva de xénero ten menos que ver con quen a fixo ou deixaron de facela e máis co concepto de filosofía que foi dominante a través da historia</fc>. +<wrap hi>**As boas intencións non son unha metodoloxía suficiente para as ciencias humanas e sociais**</wrap>. Non sería mellor aceptar, coas modificacións necesarias, a listaxe convencional e mostrar a través del a enorme parcialidade dun mundo pensado polos homes? <color #800080>A tarefa dunha filosofía inclusiva que incorpore a perspectiva de xénero ten menos que ver con quen a fixo ou deixaron de facela e máis co concepto de filosofía que foi dominante a través da historia</color>. 
  
 <blockquote>A historia da filosofía non é incompleta porque aparezan nela poucas mulleres; o incompleto é a realidade que esa listaxe de homes representa e, sobre todo, o que a maior parte deses filósofos pensaban, non só das mulleres en concreto, senón dunha sociedade construída desde a exclusión da muller.</blockquote>  <blockquote>A historia da filosofía non é incompleta porque aparezan nela poucas mulleres; o incompleto é a realidade que esa listaxe de homes representa e, sobre todo, o que a maior parte deses filósofos pensaban, non só das mulleres en concreto, senón dunha sociedade construída desde a exclusión da muller.</blockquote> 
  
-Non me refiro tanto á misoxinia expresa de Aristóteles,  san Agustín, Rousseau,  Freud,  Nietzsche,  Schopenhauer ou Marx. O máis importante é a implícita exclusión da muller que o seu pensamento leva a cabo. Se un estuda aos filósofos consagrados pode entender por que nosa sociedade construíuse cunha idea de suxeito e de poder que non podía senón excluír á metade da humanidade. **Neles faise visible a falsa universalidade da razón, a neutralidade imposible e as limitacións dunha subxectividade mutilada. <wrap hi>A discriminación, antes de ser unha práctica social, é unha maneira de pensar</wrap>**. Poida que estes filósofos mostren, sen querelo, mellor que moitas filósofas  redescubiertas, que <fc #800080>a nosa cultura patriarcal débese a certos modos de entender o público, o poder, a propiedade, o suxeito ou a mesma racionalidade</fc>. Se estou no certo, entón, +Non me refiro tanto á misoxinia expresa de Aristóteles,  san Agustín, Rousseau,  Freud,  Nietzsche,  Schopenhauer ou Marx. O máis importante é a implícita exclusión da muller que o seu pensamento leva a cabo. Se un estuda aos filósofos consagrados pode entender por que nosa sociedade construíuse cunha idea de suxeito e de poder que non podía senón excluír á metade da humanidade. **Neles faise visible a falsa universalidade da razón, a neutralidade imposible e as limitacións dunha subxectividade mutilada. <wrap hi>A discriminación, antes de ser unha práctica social, é unha maneira de pensar</wrap>**. Poida que estes filósofos mostren, sen querelo, mellor que moitas filósofas  redescubiertas, que <color #800080>a nosa cultura patriarcal débese a certos modos de entender o público, o poder, a propiedade, o suxeito ou a mesma racionalidade</color>. Se estou no certo, entón, 
  
 <blockquote>a perspectiva de xénero sobre a nosa historia da filosofía debería levar a cabo examinando  críticamente o modo como os seus verdadeiros protagonistas describiron un mundo incompleto e proporcionaron o marco conceptual que xustificaba esa  empobrecedora exclusión. Contar como foron realmente as cousas e non segundo gustásenos que fosen é o primeiro paso para que no futuro sexan doutro xeito.</blockquote> <blockquote>a perspectiva de xénero sobre a nosa historia da filosofía debería levar a cabo examinando  críticamente o modo como os seus verdadeiros protagonistas describiron un mundo incompleto e proporcionaron o marco conceptual que xustificaba esa  empobrecedora exclusión. Contar como foron realmente as cousas e non segundo gustásenos que fosen é o primeiro paso para que no futuro sexan doutro xeito.</blockquote>
filosofia_e_xenero.1576759492.txt.gz · Última modificación: 2023/05/12 13:01 (editor externo)