historias_e_cine
Diferencias
Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.
Ambos lados, revisión anteriorRevisión previaPróxima revisión | Revisión previaPróxima revisiónAmbos lados, revisión siguiente | ||
historias_e_cine [2019/12/10 22:20] – isabel | historias_e_cine [2019/12/22 10:53] – isabel | ||
---|---|---|---|
Línea 44: | Línea 44: | ||
Máis aló do universo feminino, e constituíndo unha segunda estratexia evidente, obsérvase como **os adxectivos que a crítica emprega** para describir estas películas son os mesmos adxectivos, e **remiten aos mesmos estereotipos e roles**, que se empregan para definir ás mulleres socialmente. | Máis aló do universo feminino, e constituíndo unha segunda estratexia evidente, obsérvase como **os adxectivos que a crítica emprega** para describir estas películas son os mesmos adxectivos, e **remiten aos mesmos estereotipos e roles**, que se empregan para definir ás mulleres socialmente. | ||
- | Sobre unha **crítica cinematográfica androcéntrica e heteropatriarcal**, | + | Sobre unha **crítica cinematográfica androcéntrica e heteropatriarcal**, |
<fc # | <fc # | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== Exemplo de sesgos de xénero na crítica ===== | ||
+ | ---- | ||
+ | ==== "The Inventor: Out for blood in Silicon Valley" | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | |||
+ | [[https:// | ||
+ | |||
+ | Nunha das escenas situadas no último terzo de ' The Inventor: | ||
+ | |||
+ | HBO estreou o pasado martes ' The Inventor: | ||
+ | O que empezou sendo <wrap hi>unha aventura multimillonaria fundada por unha x oven e guapa emprendedora</ | ||
+ | |||
+ | **Un Alex Gibney <wrap hi> | ||
+ | |||
+ | {{ https:// | ||
+ | |||
+ | <wrap hi>A primeira palabra que teño anotada debaixo do título deste documental no caderno onde vou tomando apuntamentos para as críticas é " ojazacos"</ | ||
+ | |||
+ | <wrap hi>No son poucos os planos que se recrean na mirada</ | ||
+ | |||
+ | <wrap hi>Unha mirada clave na tese de Gibney</ | ||
+ | |||
+ | Pero esta obsesión de Gibney non é se non reflexo da veneración cara a Holmes no mundo de Silicon | ||
+ | |||
+ | Con todo é curioso ver como o director de ' Going Clear' ou de ' | ||
+ | |||
+ | Aínda que algo toca, ' The Inventor: | ||
+ | |||
+ | Isto non quere dicir que non teñamos algunha escena estupenda como unha recreación sanguenta do interior da máquina Edison (a máquina milagrosa) no que tiña un fallo múltiple ou o encontro co tamén documentalista Errol Morris, que gravou o anuncio no que se presentaba ao público o lanzamento de Theranos. | ||
+ | |||
+ | En definitiva, ao terminar ' The Inventor: | ||
+ | |||
</ | </ | ||
Línea 82: | Línea 117: | ||
Estas 27 mulleres, 21 deputadas e 6 senadoras, accederon ao Congreso e Senado español tras o período franquista, nas eleccións democráticas do 15 de Xuño de 1977, e participaron na elaboración da constitución española de 1978, defendendo activamente a igualdade de dereitos entre homes e mulleres na sociedade española. | Estas 27 mulleres, 21 deputadas e 6 senadoras, accederon ao Congreso e Senado español tras o período franquista, nas eleccións democráticas do 15 de Xuño de 1977, e participaron na elaboración da constitución española de 1978, defendendo activamente a igualdade de dereitos entre homes e mulleres na sociedade española. | ||
</ | </ | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round info 85%> | ||
+ | < | ||
+ | |||
+ | {{https:// | ||
+ | [[https:// | ||
+ | |||
+ | Con todo, sempre se falou do “fundador” de San Luís, e non foi ata o de agora, probablemente no ánimo de mellorar o titular da noticia, que se recoñece á auténtica fundadora. Aínda que, iso si, pouco máis abaixo a noticia xa inclúe o tópico | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round important 80%> | ||
+ | Os seus familiares lembrarana sempre como unha muller traballadora e que tivo a capacidade de conciliar a entrega á súa profesión cunha familia á que entregou cinco fillos e toda unha vida de dedicación. | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Porque o certo é que a Lorenzo, o punto de partida veulle dado e o resto achegouno o boom dos electrodomésticos nun contexto de crecemento social e económico. De feito o seu intento de reflotala non foi ben, parece que [[https:// | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== "A número un" ===== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | Sinopse argumental en [[https:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | <wrap hi>Un día, unha rede de mulleres influentes proponlle axuda para conquistar a dirección dunha importante empresa que cotiza en bolsa</ | ||
+ | |||
+ | **Anotacións mentais** | ||
+ | |||
+ | - Se fose un " | ||
+ | - Non se trata dunha rede de mulleres influentes á conquista do poder sen máis, senón dun lobby feminista que trata de cambiar os sesgos e eliminar barreiras de acceso para as mulleres aos ámbitos do poder heteropatriarcal. | ||
+ | - Non é unha " | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== Selección de pílulas para a reflexión ==== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | | < | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===== "Unha cuestión de xénero" | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Se nos baseamos nos mesmos casos, cos mesmos antecedentes, | ||
+ | |||
+ | **Trailer oficial e sinopse argumental en [[https:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Ruth, <wrap hi>Xunto ao seu marido o avogado Martin Ginsburg</ | ||
+ | |||
+ | **Anotaciónss mentais** | ||
+ | |||
+ | - Carece de interese saber que foi nomeada por un " | ||
+ | - A perspectiva de xénero na lexislación era un traballo exclusivamente de Ruth, incluídas as barreiras que lle impediron entrar na práctica legal (tivo que " | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== Selección de pílulas para a reflexión ==== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | <WRAP center round info 85%> | ||
+ | **O estado**: Non suxire esa realidade que ese é a orde natural das cousas? | ||
+ | |||
+ | **A contraofensa de Ruth**: Non lles pedimos que cambien o país, iso xa pasou sen o permiso de ningún tribunal. Estamos a pedirlles que protexan o dereito do país para cambiar | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | | < | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== " | ||
+ | ---- | ||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | [[https:// | ||
+ | |||
+ | Code é un documental que expón a escaseza de mulleres na informática e explora as razóns desta brecha de xénero e división dixital. A película resalta os esforzos que se están producindo para incorporar máis programadoras e mostra como esta crítica brecha podería pecharse. | ||
+ | |||
+ | | {{ : | ||
+ | |||
+ | **[[https:// | ||
+ | |||
+ | Feliz por tres razoes: | ||
+ | |||
+ | - Reclama un cambio na sociedade, coa muller como elemento crave. Non xa por xustiza senón por auténtica necesidade. Non hai mellor alegación prol feminismo, no sentido máis auténtico. (Tanto se estás a favor como en contra do feminismo, por favor, mírao) | ||
+ | - Hai unha exposición dos feitos, pero non se converte en queixa senón en solución. É como a mente dun enxeñeiro: hai un problema para solucionar, así que alá imos. Entre todos conseguirémolo. (Tanto se xa non tes esperanza no ser humano coma se te partes as costas por un mundo mellor, por favor, mírao) | ||
+ | - Fala da programación tal e como me gusta vivila: analizo, programo e axudo no desenvolvemento de todo tipo de proxectos. Do ámbito que sexa: moda, arte, cultura, saúde… Cada día descubro algo novo e formo parte de equipos integrados por persoas moi diferentes. E calquera pode analizar e programar. É un mundo aberto a todos e a todas. | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== Corea do Sur: " | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | [[http:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Durante esta época o movemento de mulleres foi tomando máis visibilidade e creáronse asociacións de mulleres que reivindicaban cuestións de xénero e facían presente os seus reclamos respecto a a discriminación en aspectos laborais e económicos. Desta forma, foron procurándose leis que garantisen os seus dereitos. | ||
+ | |||
+ | Pero ao parecer, a desigualdade de xéneros segue estando presente a nivel cultural.</ | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Breve e interesate documental sobre feminismo actual en Corea do Sur chamado | ||
+ | |||
+ | {{ youtube> | ||
+ | \\ | ||
+ | |||
+ | | {{ http:// | ||
+ | |||
+ | | {{ http:// | ||
+ | |||
+ | [[https:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Ha superou o seu medo o ano pasado logo de visitar un lugar feminista en Seúl. En Doing Cafe, ademais dos seus máis de mil volumes de literatura feminista e unha chea de clientes ansiosos de comentalos, sentiu o bastante cómoda para por primeira vez falar abertamente do feminismo. | ||
+ | |||
+ | “A miña autoestima era baixa antes de chegar aquí. Non me sentía segura de min mesma”, dixo Ha recentemente, | ||
+ | |||
+ | Apertado xunto á Estación | ||
+ | |||
+ | (...) Certamente, a pesar da reputación global que ten Corea do Sur pola súa tecnoloxía de punta e a súa cultura pop de moda, o país queda bastante atrás en canto á igualdade de xénero. Posúe uns dos peores rexistros do mundo, de acordo ao Foro Económico Mundial, no [[http:// | ||
+ | |||
+ | [[https:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | «Nin sequera eu se se casarei ou se terei fillos. Ou poida que mórrame antes. Por que teño que renunciar ao que quero ser ou facer por un futuro que non se se chegará ou non?» | ||
+ | |||
+ | Esta novela pasou de ser a breve historia dunha moza coreana a converterse nun terremoto que sacudiu ás mulleres de medio mundo. | ||
+ | |||
+ | Este libro foi unha arremetida para o panorama literario de todos os países nos que se publicou. Baixo a súa aparente sinxeleza, hai unha sensación de perigo que palpita ao longo de todas as súas páxinas e que abriu unha greta nos estándares da literatura contemporánea. | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Levado ao cine: [[https:// | ||
+ | |||
+ | * [[https:// | ||
+ | |||
+ | E, a propósito dos **sesgos de xénero de Google** | ||
+ | |||
+ | | {{ http:// | ||
</ | </ | ||
historias_e_cine.txt · Última modificación: 2024/02/22 19:14 por iagoglez