Herramientas de usuario

Herramientas del sitio


historias_e_cine

Diferencias

Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.

Enlace a la vista de comparación

Ambos lados, revisión anteriorRevisión previa
Próxima revisión
Revisión previa
historias_e_cine [2019/12/16 21:27] – ["Code"] isabelhistorias_e_cine [2024/02/22 19:14] (actual) iagoglez
Línea 1: Línea 1:
-<fs large><fc #6495ed>**O diñeiro das mulleres**  / Historias e cine</fc></fs>+<fs large><color #6495ed>**O diñeiro das mulleres**  / Historias e cine</color></fs>
  
 ===== «Para as interesadas nas películas de mulleres» ===== ===== «Para as interesadas nas películas de mulleres» =====
Línea 20: Línea 20:
 **A crítica cinematográfica edifica a teoría  fílmica, lexitima movementos, etapas, autorías**. A crítica valora as películas engadindo ou non valor a esta particular mercadoría. A crítica **visibiliza ás películas, facilita a súa circulación no mercado**. A crítica **interpreta as películas desde unha posición privilexiada**, envorca significados no proceso dinámico da recepción. As funcións da crítica cinematográfica tórnanse complexas cando se revela que o criterio que as sustenta é un criterio fetichista, que asenta exclusivamente na dobre natureza artística e técnica do cinema. **A crítica cinematográfica edifica a teoría  fílmica, lexitima movementos, etapas, autorías**. A crítica valora as películas engadindo ou non valor a esta particular mercadoría. A crítica **visibiliza ás películas, facilita a súa circulación no mercado**. A crítica **interpreta as películas desde unha posición privilexiada**, envorca significados no proceso dinámico da recepción. As funcións da crítica cinematográfica tórnanse complexas cando se revela que o criterio que as sustenta é un criterio fetichista, que asenta exclusivamente na dobre natureza artística e técnica do cinema.
  
-O **fetiche artístico** necesitou, a partir da xestación da crítica moderna, da **autoría para afirmar a autonomía do artista fronte ao seu contexto social, económico e político**. O **fetiche técnico, aparentemente neutral, faría da innovación tecnolóxica unha acción de mercadotecnia**. En tanto, <fc #800080>**o heteropatriarcado negou ás mulleres o seu lexítimo estatuto de autoras**</fc> pois, removendo no acervo ilustrado, as mulleres quedarían excluídas do exercicio intelectual. **O capitalismo pola súa banda, encargaríase de expulsalas da industria**, que ten os medios tecnolóxicos para desenvolver a técnica.+O **fetiche artístico** necesitou, a partir da xestación da crítica moderna, da **autoría para afirmar a autonomía do artista fronte ao seu contexto social, económico e político**. O **fetiche técnico, aparentemente neutral, faría da innovación tecnolóxica unha acción de mercadotecnia**. En tanto, <color #800080>**o heteropatriarcado negou ás mulleres o seu lexítimo estatuto de autoras**</color> pois, removendo no acervo ilustrado, as mulleres quedarían excluídas do exercicio intelectual. **O capitalismo pola súa banda, encargaríase de expulsalas da industria**, que ten os medios tecnolóxicos para desenvolver a técnica.
  
-Cando a crítica cinematográfica valora as películas sobre os fetiches “arte e técnica”, as películas dirixidas por mulleres simplemente “non valen nada”. Neste caso, a mercadoría non ten valor. As películas dirixidas por mulleres son interpretadas baixo un mesmo <fc #800080>**patrón de tratamento crítico baseado na ausencia de referencialidad das directoras**</fc> e o desprazamento deste foco cara aos homes.+Cando a crítica cinematográfica valora as películas sobre os fetiches “arte e técnica”, as películas dirixidas por mulleres simplemente “non valen nada”. Neste caso, a mercadoría non ten valor. As películas dirixidas por mulleres son interpretadas baixo un mesmo <color #800080>**patrón de tratamento crítico baseado na ausencia de referencialidad das directoras**</color> e o desprazamento deste foco cara aos homes.
  
 No fenómeno das co-direccións das que participan homes e mulleres, poden darse varias **estratexias para non referenciar ás mulleres ou referencialas nun segundo plano**: No fenómeno das co-direccións das que participan homes e mulleres, poden darse varias **estratexias para non referenciar ás mulleres ou referencialas nun segundo plano**:
Línea 32: Línea 32:
   * Colocando antes o nome dos directores   * Colocando antes o nome dos directores
  
-<fc #800080>**Á falta de referencialidad acompáñaa un continuo cuestionamiento, tanto do estatuto de autora da directora como do estatuto cinematográfico da película**</fc>.+<color #800080>**Á falta de referencialidad acompáñaa un continuo cuestionamiento, tanto do estatuto de autora da directora como do estatuto cinematográfico da película**</color>.
  
-O cuestionamiento faise evidente e cristaliza tamén, na <fc #800080>>tendencia da crítica para pensar que as películas son un produto das vivencias da súa autora</fc>. As máis das veces, este tipo de interpretacións <fc #800080>>son estratexias para cuestionar, en última instancia, a capacidade creativa das mulleres</fc>, que ven limitadas á súa ontoloxía, incapaces de imaxinar mundos alleos a si mesmas.+O cuestionamiento faise evidente e cristaliza tamén, na <color #800080>>tendencia da crítica para pensar que as películas son un produto das vivencias da súa autora</color>. As máis das veces, este tipo de interpretacións <color #800080>>son estratexias para cuestionar, en última instancia, a capacidade creativa das mulleres</color>, que ven limitadas á súa ontoloxía, incapaces de imaxinar mundos alleos a si mesmas.
  
-Hoxe, a crítica cinematográfica, xa non tende a mencionar o xénero de maneira explícita, con todo, este <fc #800080>impregnará as interpretacións críticas implicitamente facendo uso de todas as prescricións que o heteropatriarcado construíu ao seu ao redor, e presupoñendo que do xénero emanan determinadas consecuencias narrativas</fc>. Así, un filme dirixido por unha muller aludirá a «un certo feminino”.+Hoxe, a crítica cinematográfica, xa non tende a mencionar o xénero de maneira explícita, con todo, este <color #800080>impregnará as interpretacións críticas implicitamente facendo uso de todas as prescricións que o heteropatriarcado construíu ao seu ao redor, e presupoñendo que do xénero emanan determinadas consecuencias narrativas</color>. Así, un filme dirixido por unha muller aludirá a «un certo feminino”.
  
-As críticas <fc #800080>interpretarán a maternidade, a familia ou o fogar como partes dun universo feminino opresor e  perturbador</fc>, especialmente cando se trata da etapa adulta das mulleres.+As críticas <color #800080>interpretarán a maternidade, a familia ou o fogar como partes dun universo feminino opresor e  perturbador</color>, especialmente cando se trata da etapa adulta das mulleres.
  
-Tal <fc #800080>universo feminino estará caracterizado pola autoridade emocional das mulleres</fc> que se traducirá na epistemoloxía fundamental sobre a que significar toda película dirixida por unha muller. Sentimentos e poesía formarán parte do léxico frecuente das interpretacións.+Tal <color #800080>universo feminino estará caracterizado pola autoridade emocional das mulleres</color> que se traducirá na epistemoloxía fundamental sobre a que significar toda película dirixida por unha muller. Sentimentos e poesía formarán parte do léxico frecuente das interpretacións.
  
 Máis aló do universo feminino, e constituíndo unha segunda estratexia evidente, obsérvase como **os adxectivos que a crítica emprega** para describir estas películas son os mesmos adxectivos, e **remiten aos mesmos estereotipos e roles**, que se empregan para definir ás mulleres socialmente. Máis aló do universo feminino, e constituíndo unha segunda estratexia evidente, obsérvase como **os adxectivos que a crítica emprega** para describir estas películas son os mesmos adxectivos, e **remiten aos mesmos estereotipos e roles**, que se empregan para definir ás mulleres socialmente.
  
-Sobre unha **crítica cinematográfica androcéntrica e heteropatriarcal**, evolucionaría a institución cinematográfica considerando só as contribucións dos homes. Elaboraríanse teorías que partirían das inquietudes masculinas, **se  canonizarían directores en detrimento de directoras**, consolidaríanse movementos liderados por homes e estableceríanse etapas que marcaban ciclos de hexemonía masculina. <fc #800080>**Sobre estes criterios diferenciais para homes e mulleres, escribiríase a historia do cinema**</fc>.+Sobre unha **crítica cinematográfica androcéntrica e heteropatriarcal**, evolucionaría a institución cinematográfica considerando só as contribucións dos homes. Elaboraríanse teorías que partirían das inquietudes masculinas, **se  canonizarían directores en detrimento de directoras**, consolidaríanse movementos liderados por homes e estableceríanse etapas que marcaban ciclos de hexemonía masculina. <color #800080>**Sobre estes criterios diferenciais para homes e mulleres, escribiríase a historia do cinema**</color>.
  
-<fc #800080>«Para as interesadas nas películas de mulleres»</fc>. A advertencia non é menor: para as interesadas nas películas de mulleres, que aquí feminizamos e traducimos á nosa lingua desde aquel burlador “para os interesados nas películas de mozas”. <fc #800080>Lonxe de ser un inocente reclamo, é todo un aviso. A crítica advirte ao público</fc>, sinálalle con prudencia que este se atopa ante a posibilidade de acceder a imaxinarios inusuais. A imaxinarios prohibidos.+<color #800080>«Para as interesadas nas películas de mulleres»</color>. A advertencia non é menor: para as interesadas nas películas de mulleres, que aquí feminizamos e traducimos á nosa lingua desde aquel burlador “para os interesados nas películas de mozas”. <color #800080>Lonxe de ser un inocente reclamo, é todo un aviso. A crítica advirte ao público</color>, sinálalle con prudencia que este se atopa ante a posibilidade de acceder a imaxinarios inusuais. A imaxinarios prohibidos.
 </WRAP> </WRAP>
  
Línea 116: Línea 116:
  
 Estas 27 mulleres, 21 deputadas e 6 senadoras, accederon ao Congreso e Senado español tras o período franquista, nas eleccións democráticas do 15 de Xuño de 1977, e participaron na elaboración da constitución española de 1978, defendendo activamente a igualdade de dereitos entre homes e mulleres na sociedade española. Estas 27 mulleres, 21 deputadas e 6 senadoras, accederon ao Congreso e Senado español tras o período franquista, nas eleccións democráticas do 15 de Xuño de 1977, e participaron na elaboración da constitución española de 1978, defendendo activamente a igualdade de dereitos entre homes e mulleres na sociedade española.
 +</WRAP>
 +
 +<WRAP center round info 85%>
 +<blockquote>Falece Josefa Vázquez Nieto, fundadora de San Luís, a empresa coruñesa de electrodomésticos chegou a ter 13 tendas en Galicia e 7 en Portugal</blockquote>
 +
 +{{https://cflvdg.avoz.es/sc/pJe4Q7P1IvvpaquI5XSuaiQ3QbY=/x/2019/12/05/00121575540061745324518/Foto/josefa.jpg?100 |}}
 +[[https://www.lavozdegalicia.es/noticia/firmas/2013/07/07/perfumeria-mallos-cadena-700-empleados/0003_201307H7C6993.htm|Dunha perfumería dos Mallos a unha cadea de 700 empregados]] Todo empezou cunha pequena droguería-perfumería en cálea San Luís. Corría 1967 e unha muller, Josefa Vázquez Nieto, deulle unha lección de visión de negocio ao seu marido e aos seus fillos. Ao pouco de abrir, ela xeraba máis diñeiro para a familia que os cinco homes que traballaban no serradoiro de á beira. Entre eles atopábase Lorenzo López, o empresario que agora pretende reflotar a empresa máis grande xurdida nunca dos Mallos, San Luís.
 +
 +Con todo, sempre se falou do “fundador” de San Luís, e non foi ata o de agora, probablemente no ánimo de mellorar o titular da noticia, que se recoñece á auténtica fundadora. Aínda que, iso si, pouco máis abaixo a noticia xa inclúe o tópico  condescendiente:
 +
 +<WRAP center round important 80%>
 +Os seus familiares lembrarana sempre como unha muller traballadora e que tivo a capacidade de conciliar a entrega á súa profesión cunha familia á que entregou cinco fillos e toda unha vida de dedicación.
 +</WRAP>
 +
 +Porque o certo é que a Lorenzo, o punto de partida veulle dado e o resto achegouno o boom dos electrodomésticos nun contexto de crecemento social e económico. De feito o seu intento de reflotala non foi ben, parece que [[https://www.laopinioncoruna.es/economia/2015/08/16/fugaz-regreso-san-luis/986237.html|sobrou ego e faltou instinto]] para os negocios.
 </WRAP> </WRAP>
  
Línea 233: Línea 248:
 </WRAP> </WRAP>
  
-==== Corea del Sur: "Feminismo reiniciado" ====+==== Corea do Sur: "Feminismo reiniciado" ====
  
 <WRAP center round box 95%> <WRAP center round box 95%>
-[[http://xiahpop.com/nuevo-auge-del-feminismo-en-corea-del-sur|Nuevo auge del feminismo en Corea del Sur]]+[[http://xiahpop.com/nuevo-auge-del-feminismo-en-corea-del-sur|Novo auxe do feminismo en Corea do Sur]]
  
-<blockquote>Si bien el movimiento feminista en el occidente viene desarrollándose y creciendo desde los años 60, en Corea del Sur comenzó a adquirir importancia hacia fines de la década del ’80 con la llegada de la democracia, la industrialización de la economía y la globalización.+<blockquote>Aínda que o movemento feminista no occidente vén desenvolvéndose e crecendo desde os anos 60, en Corea do Sur comezou a adquirir importancia cara a fins da década do ’80 coa chegada da democracia, industrialización da economía e a globalización.
  
-Durante esta época el movimiento de mujeres fue tomando más visibilidad y se crearon asociaciones de mujeres que reivindicaban cuestiones de género y hacían presente sus reclamos respecto a la discriminación en aspectos laborales y económicos. De esta forma, fueron procurándose leyes que garantizaran sus derechos.+Durante esta época o movemento de mulleres foi tomando máis visibilidade e creáronse asociacións de mulleres que reivindicaban cuestións de xénero e facían presente os seus reclamos respecto a discriminación en aspectos laborais e económicos. Desta forma, foron procurándose leis que garantisen os seus dereitos.
  
-Pero al parecer, la desigualdad de géneros sigue estando presente a nivel cultural.</blockquote>+Pero ao parecer, a desigualdade de xéneros segue estando presente a nivel cultural.</blockquote>
  
  
-Breve e interesate documental sobre feminismo actual en Corea del Sur llamado FEMINISM REBOOT [Feminismo reiniciado] que empuja con fuerza desde la juventud y los ámbitos tecnológicos+Breve e  interesate documental sobre feminismo actual en Corea do Sur chamado  FEMINISM  REBOOT [Feminismo reiniciado] que empuxa con forza desde a mocidade e os ámbitos tecnolóxicos
  
 {{ youtube>2EMRJzDMXdg?600 x 338 }} {{ youtube>2EMRJzDMXdg?600 x 338 }}
Línea 254: Línea 269:
 |  {{ http://wiki.enpalabras.com/lib/exe/fetch.php/genero:corea-feinismo-3.png?400 |}}  |  {{ http://wiki.enpalabras.com/lib/exe/fetch.php/genero:corea-feinismo-4.png?400 |}}  | |  {{ http://wiki.enpalabras.com/lib/exe/fetch.php/genero:corea-feinismo-3.png?400 |}}  |  {{ http://wiki.enpalabras.com/lib/exe/fetch.php/genero:corea-feinismo-4.png?400 |}}  |
  
-[[https://es.globalvoices.org/2018/03/10/doing-cafe-de-seul-crea-comunidad-en-torno-al-feminismo-aun-tabu-en-corea-del-sur/|“Doing Cafe” de Seúl crea comunidad en torno al feminismo, aún tabú en Corea del Sur]]+[[https://es.globalvoices.org/2018/03/10/doing-cafe-de-seul-crea-comunidad-en-torno-al-feminismo-aun-tabu-en-corea-del-sur/|“Doing Cafe” de Seúl crea comunidade en torno ao feminismo, aínda tabú en Corea do Sur]]
  
-<blockquote>Ha Yoon-na siempre creyó en el feminismo, pero nunca quiso llamarse “feminista”. En Corea del Sur, la palabra tiene una connotación negativa Ha, traductora de libros de 30 años, temía ser juzgada y marginada.+<blockquote>Ha Yoon-na sempre creu no feminismo, pero nunca quixo chamarse “feminista”. En Corea do Sur, palabra ten unha connotación negativa Ha, tradutora de libros de 30 anos, temía ser xulgada e marxinada.
  
-Ha superó su miedo el año pasado luego de visitar un lugar feminista en Seúl. En Doing Cafe, además de sus más de mil volúmenes de literatura feminista y un montón de clientes ansiosos de comentarlosse sintió lo bastante cómoda para por primera vez hablar abiertamente del feminismo.+Ha superou o seu medo o ano pasado logo de visitar un lugar feminista en  Seúl. En  Doing  Cafe, ademais dos seus máis de mil volumes de literatura feminista e unha chea de clientes ansiosos de comentalossentiu o bastante cómoda para por primeira vez falar abertamente do feminismo.
  
-Mi autoestima era baja antes de llegar aquí. No me sentía segura de mí misma”, dijo Ha recientemente, sentada en una mesa con un libro un té de limón. “Doing Cafe me empoderó y me permitió admitir que soy feminista”.+A miña autoestima era baixa antes de chegar aquí. Non me sentía segura de min mesma”, dixo Ha recentemente, sentada nunha mesa cun libro un té de limón. “ Doing  Cafe me  empoderó e permitiume admitir que son feminista”.
  
-Apretado junto a la Estación Cheongdam en las calles del barrio más elegante de la ciudad capital, Gangnam (que aparece en el éxito pop de 2012, “Gangnam Style“, de Psy), Doing Cafe pasaría desapercibido si no fuera por su vívido exterior amarillo. De cerca, queda claro que el lugar es más que un simple café, un cartel en la puerta anuncia ser un “hogar cultural del feminismo”.+Apertado xunto á Estación  Cheongdam nas rúas do barrio máis elegante da cidade capital,  Gangnam (que aparece no éxito pop de 2012, “ Gangnam  Style“, de  Psy),  Doing  Cafe pasaría desapercibido se non fóra polo seu vívido exterior amarelo. De preto, queda claro que lugar é máis que un simple café, un cartel na porta anuncia ser un “fogar cultural do feminismo”.
  
-(...) Ciertamente, a pesar de la reputación global que tiene Corea del Sur por su tecnología de punta y su cultura pop de moda, el país se queda bastante atrás en cuanto a la igualdad de géneroPosee unos de los peores registros del mundo, de acuerdo al Foro Económico Mundial, en el [[http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20171102000907|puesto 118 de 144 países]]; entre países de la OCDE, se encuentra en el [[https://data.oecd.org/earnwage/gender-wage-gap.htm|último lugar en igualdad de sueldo]].</blockquote>+(...) Certamente, a pesar da reputación global que ten Corea do Sur pola súa tecnoloxía de punta e a súa cultura pop de moda, país queda bastante atrás en canto á igualdade de xéneroPosúe uns dos peores rexistros do mundo, de acordo ao Foro Económico Mundial, no [[http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20171102000907|posto 118 de 144 países]]; entre países da OCDE, atópase no [[https://data.oecd.org/earnwage/gender-wage-gap.htm|último lugar en igualdade de soldo]].</blockquote>
  
 [[https://www.amazon.com/Ji-young-nacida-1982-Jiyoung-Spanish/dp/8420437921|Kim Ji-young, nacida en 1982 / Kim Jiyoung, Born 1982 (Spanish Edition)]] [[https://www.amazon.com/Ji-young-nacida-1982-Jiyoung-Spanish/dp/8420437921|Kim Ji-young, nacida en 1982 / Kim Jiyoung, Born 1982 (Spanish Edition)]]
  
-<blockquote>Su nombre es Kim Ji-young. Tiene 33 años y el nombre más común de Corea. Su historia ha incendiado Asia entera.+<blockquote>O seu nome é  Kim  Ji- young. Ten 33 anos e o nome máis común de Corea. A súa historia incendiou Asia enteira.
  
-«Ni siquiera yo sé si me casaré o si tendré hijosO puede que me muera antes. ¿Por qué tengo que renunciar a lo que quiero ser o hacer por un futuro que no sé si llegará o no+«Nin sequera eu se se casarei ou se terei fillosOu poida que mórrame antes. Por que teño que renunciar ao que quero ser ou facer por un futuro que non se se chegará ou non
  
-Esta novela ha pasado de ser la breve historia de una joven coreana a convertirse en un terremoto que ha sacudido a las mujeres de medio mundo. Kim Ji-young (que lleva el nombre más común entre las mujeres coreanas nacidas en 1982) es aparentemente una mujer como cualquier otracon una juventud sin pena ni gloria, siempre a la sombra. Todo se retuerce cuando, de repente, Kim empieza hablar con las voces de su madrede una amiga desaparecida, de otras muchas mujeresLo que parecía una broma adquiere el tono de una respuestade una insurrección y, para los demásel tono de una enfermedad.+Esta novela pasou de ser breve historia dunha moza coreana a converterse nun terremoto que sacudiu ás mulleres de medio mundo.  Kim  Ji- young (que leva o nome máis común entre as mulleres coreanas nadas en 1982) é aparentemente unha muller como calquera outracunha mocidade sen pena nin gloria, sempre á sombra. Todo se retorce cando, de súpeto Kim empeza falar coas voces da súa naidunha amiga desaparecida, doutras moitas mulleresque parecía unha broma adquire o ton dunha respostadunha insurrección e, para os demaiso ton dunha enfermidade.
  
-Este libro ha sido una embestida para el panorama literario de todos los países en los que se ha publicadoBajo su aparente sencillezhay una sensación de peligro que palpita a lo largo de todas sus páginas y que ha abierto una grieta en los estándares de la literatura contemporánea.+Este libro foi unha arremetida para panorama literario de todos os países nos que se publicouBaixo a súa aparente sinxelezahai unha sensación de perigo que palpita ao longo de todas as súas páxinas e que abriu unha greta nos estándares da literatura contemporánea.
 </blockquote> </blockquote>
  
-Llevado al cine: [[https://www.fankdramas.com/gong-yoo-jung-yu-mi-juntos-en-una-pelicula-kim-ji-young-born-1982/|Gong Yoo, Jung Yu-mi, juntos en una película » Kim Ji-Young Born 1982 «]]+Levado ao cine: [[https://www.fankdramas.com/gong-yoo-jung-yu-mi-juntos-en-una-pelicula-kim-ji-young-born-1982/|Gong Yoo, Jung Yu-mi, xuntos nunha película » Kim Ji-Young Born 1982 «]]
  
-  * [[https://www.soompi.com/es/article/455440wpp/la-pelicula-kim-ji-young-born-1982-de-jung-yo-mi-y-gong-yoo-supera-el-millon-de-espectadores|La película “Kim Ji Young, Born 1982” de Jung Yu Mi Gong Yoo supera el millón de espectadores]]+  * [[https://www.soompi.com/es/article/455440wpp/la-pelicula-kim-ji-young-born-1982-de-jung-yo-mi-y-gong-yoo-supera-el-millon-de-espectadores|película “Kim Ji Young, Born 1982” de Jung Yu Mi Gong Yoo supera millón de espectadores]]
  
-a propósito de los **sesgos de Google**+E, a propósito dos **sesgos de xénero de Google**
  
 |  {{ http://wiki.enpalabras.com/lib/exe/fetch.php/genero:sesgos-google.png?400 |}}  |  {{ http://wiki.enpalabras.com/lib/exe/fetch.php/genero:sesgos-google-2.png?400 |}}  | |  {{ http://wiki.enpalabras.com/lib/exe/fetch.php/genero:sesgos-google.png?400 |}}  |  {{ http://wiki.enpalabras.com/lib/exe/fetch.php/genero:sesgos-google-2.png?400 |}}  |
historias_e_cine.1576528038.txt.gz · Última modificación: 2023/05/12 13:01 (editor externo)