Herramientas de usuario

Herramientas del sitio


historias_e_cine

Diferencias

Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.

Enlace a la vista de comparación

Ambos lados, revisión anteriorRevisión previa
Próxima revisión
Revisión previa
historias_e_cine [2019/12/22 10:53] isabelhistorias_e_cine [2024/02/22 19:14] (actual) iagoglez
Línea 1: Línea 1:
-<fs large><fc #6495ed>**O diñeiro das mulleres**  / Historias e cine</fc></fs>+<fs large><color #6495ed>**O diñeiro das mulleres**  / Historias e cine</color></fs>
  
 ===== «Para as interesadas nas películas de mulleres» ===== ===== «Para as interesadas nas películas de mulleres» =====
Línea 20: Línea 20:
 **A crítica cinematográfica edifica a teoría  fílmica, lexitima movementos, etapas, autorías**. A crítica valora as películas engadindo ou non valor a esta particular mercadoría. A crítica **visibiliza ás películas, facilita a súa circulación no mercado**. A crítica **interpreta as películas desde unha posición privilexiada**, envorca significados no proceso dinámico da recepción. As funcións da crítica cinematográfica tórnanse complexas cando se revela que o criterio que as sustenta é un criterio fetichista, que asenta exclusivamente na dobre natureza artística e técnica do cinema. **A crítica cinematográfica edifica a teoría  fílmica, lexitima movementos, etapas, autorías**. A crítica valora as películas engadindo ou non valor a esta particular mercadoría. A crítica **visibiliza ás películas, facilita a súa circulación no mercado**. A crítica **interpreta as películas desde unha posición privilexiada**, envorca significados no proceso dinámico da recepción. As funcións da crítica cinematográfica tórnanse complexas cando se revela que o criterio que as sustenta é un criterio fetichista, que asenta exclusivamente na dobre natureza artística e técnica do cinema.
  
-O **fetiche artístico** necesitou, a partir da xestación da crítica moderna, da **autoría para afirmar a autonomía do artista fronte ao seu contexto social, económico e político**. O **fetiche técnico, aparentemente neutral, faría da innovación tecnolóxica unha acción de mercadotecnia**. En tanto, <fc #800080>**o heteropatriarcado negou ás mulleres o seu lexítimo estatuto de autoras**</fc> pois, removendo no acervo ilustrado, as mulleres quedarían excluídas do exercicio intelectual. **O capitalismo pola súa banda, encargaríase de expulsalas da industria**, que ten os medios tecnolóxicos para desenvolver a técnica.+O **fetiche artístico** necesitou, a partir da xestación da crítica moderna, da **autoría para afirmar a autonomía do artista fronte ao seu contexto social, económico e político**. O **fetiche técnico, aparentemente neutral, faría da innovación tecnolóxica unha acción de mercadotecnia**. En tanto, <color #800080>**o heteropatriarcado negou ás mulleres o seu lexítimo estatuto de autoras**</color> pois, removendo no acervo ilustrado, as mulleres quedarían excluídas do exercicio intelectual. **O capitalismo pola súa banda, encargaríase de expulsalas da industria**, que ten os medios tecnolóxicos para desenvolver a técnica.
  
-Cando a crítica cinematográfica valora as películas sobre os fetiches “arte e técnica”, as películas dirixidas por mulleres simplemente “non valen nada”. Neste caso, a mercadoría non ten valor. As películas dirixidas por mulleres son interpretadas baixo un mesmo <fc #800080>**patrón de tratamento crítico baseado na ausencia de referencialidad das directoras**</fc> e o desprazamento deste foco cara aos homes.+Cando a crítica cinematográfica valora as películas sobre os fetiches “arte e técnica”, as películas dirixidas por mulleres simplemente “non valen nada”. Neste caso, a mercadoría non ten valor. As películas dirixidas por mulleres son interpretadas baixo un mesmo <color #800080>**patrón de tratamento crítico baseado na ausencia de referencialidad das directoras**</color> e o desprazamento deste foco cara aos homes.
  
 No fenómeno das co-direccións das que participan homes e mulleres, poden darse varias **estratexias para non referenciar ás mulleres ou referencialas nun segundo plano**: No fenómeno das co-direccións das que participan homes e mulleres, poden darse varias **estratexias para non referenciar ás mulleres ou referencialas nun segundo plano**:
Línea 32: Línea 32:
   * Colocando antes o nome dos directores   * Colocando antes o nome dos directores
  
-<fc #800080>**Á falta de referencialidad acompáñaa un continuo cuestionamiento, tanto do estatuto de autora da directora como do estatuto cinematográfico da película**</fc>.+<color #800080>**Á falta de referencialidad acompáñaa un continuo cuestionamiento, tanto do estatuto de autora da directora como do estatuto cinematográfico da película**</color>.
  
-O cuestionamiento faise evidente e cristaliza tamén, na <fc #800080>>tendencia da crítica para pensar que as películas son un produto das vivencias da súa autora</fc>. As máis das veces, este tipo de interpretacións <fc #800080>>son estratexias para cuestionar, en última instancia, a capacidade creativa das mulleres</fc>, que ven limitadas á súa ontoloxía, incapaces de imaxinar mundos alleos a si mesmas.+O cuestionamiento faise evidente e cristaliza tamén, na <color #800080>>tendencia da crítica para pensar que as películas son un produto das vivencias da súa autora</color>. As máis das veces, este tipo de interpretacións <color #800080>>son estratexias para cuestionar, en última instancia, a capacidade creativa das mulleres</color>, que ven limitadas á súa ontoloxía, incapaces de imaxinar mundos alleos a si mesmas.
  
-Hoxe, a crítica cinematográfica, xa non tende a mencionar o xénero de maneira explícita, con todo, este <fc #800080>impregnará as interpretacións críticas implicitamente facendo uso de todas as prescricións que o heteropatriarcado construíu ao seu ao redor, e presupoñendo que do xénero emanan determinadas consecuencias narrativas</fc>. Así, un filme dirixido por unha muller aludirá a «un certo feminino”.+Hoxe, a crítica cinematográfica, xa non tende a mencionar o xénero de maneira explícita, con todo, este <color #800080>impregnará as interpretacións críticas implicitamente facendo uso de todas as prescricións que o heteropatriarcado construíu ao seu ao redor, e presupoñendo que do xénero emanan determinadas consecuencias narrativas</color>. Así, un filme dirixido por unha muller aludirá a «un certo feminino”.
  
-As críticas <fc #800080>interpretarán a maternidade, a familia ou o fogar como partes dun universo feminino opresor e  perturbador</fc>, especialmente cando se trata da etapa adulta das mulleres.+As críticas <color #800080>interpretarán a maternidade, a familia ou o fogar como partes dun universo feminino opresor e  perturbador</color>, especialmente cando se trata da etapa adulta das mulleres.
  
-Tal <fc #800080>universo feminino estará caracterizado pola autoridade emocional das mulleres</fc> que se traducirá na epistemoloxía fundamental sobre a que significar toda película dirixida por unha muller. Sentimentos e poesía formarán parte do léxico frecuente das interpretacións.+Tal <color #800080>universo feminino estará caracterizado pola autoridade emocional das mulleres</color> que se traducirá na epistemoloxía fundamental sobre a que significar toda película dirixida por unha muller. Sentimentos e poesía formarán parte do léxico frecuente das interpretacións.
  
 Máis aló do universo feminino, e constituíndo unha segunda estratexia evidente, obsérvase como **os adxectivos que a crítica emprega** para describir estas películas son os mesmos adxectivos, e **remiten aos mesmos estereotipos e roles**, que se empregan para definir ás mulleres socialmente. Máis aló do universo feminino, e constituíndo unha segunda estratexia evidente, obsérvase como **os adxectivos que a crítica emprega** para describir estas películas son os mesmos adxectivos, e **remiten aos mesmos estereotipos e roles**, que se empregan para definir ás mulleres socialmente.
  
-Sobre unha **crítica cinematográfica androcéntrica e heteropatriarcal**, evolucionaría a institución cinematográfica considerando só as contribucións dos homes. Elaboraríanse teorías que partirían das inquietudes masculinas, **se  canonizarían directores en detrimento de directoras**, consolidaríanse movementos liderados por homes e estableceríanse etapas que marcaban ciclos de hexemonía masculina. <fc #800080>**Sobre estes criterios diferenciais para homes e mulleres, escribiríase a historia do cinema**</fc>.+Sobre unha **crítica cinematográfica androcéntrica e heteropatriarcal**, evolucionaría a institución cinematográfica considerando só as contribucións dos homes. Elaboraríanse teorías que partirían das inquietudes masculinas, **se  canonizarían directores en detrimento de directoras**, consolidaríanse movementos liderados por homes e estableceríanse etapas que marcaban ciclos de hexemonía masculina. <color #800080>**Sobre estes criterios diferenciais para homes e mulleres, escribiríase a historia do cinema**</color>.
  
-<fc #800080>«Para as interesadas nas películas de mulleres»</fc>. A advertencia non é menor: para as interesadas nas películas de mulleres, que aquí feminizamos e traducimos á nosa lingua desde aquel burlador “para os interesados nas películas de mozas”. <fc #800080>Lonxe de ser un inocente reclamo, é todo un aviso. A crítica advirte ao público</fc>, sinálalle con prudencia que este se atopa ante a posibilidade de acceder a imaxinarios inusuais. A imaxinarios prohibidos.+<color #800080>«Para as interesadas nas películas de mulleres»</color>. A advertencia non é menor: para as interesadas nas películas de mulleres, que aquí feminizamos e traducimos á nosa lingua desde aquel burlador “para os interesados nas películas de mozas”. <color #800080>Lonxe de ser un inocente reclamo, é todo un aviso. A crítica advirte ao público</color>, sinálalle con prudencia que este se atopa ante a posibilidade de acceder a imaxinarios inusuais. A imaxinarios prohibidos.
 </WRAP> </WRAP>
  
historias_e_cine.1577008387.txt.gz · Última modificación: 2023/05/12 13:01 (editor externo)