metodoloxia
Diferencias
Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.
Ambos lados, revisión anteriorRevisión previaPróxima revisión | Revisión previaPróxima revisiónAmbos lados, revisión siguiente | ||
metodoloxia [2019/12/10 23:37] – editor externo 127.0.0.1 | metodoloxia [2020/01/26 16:10] – [Resumo Vs. Síntese] isabel | ||
---|---|---|---|
Línea 1: | Línea 1: | ||
<fs large>< | <fs large>< | ||
+ | {{http:// | ||
+ | |||
+ | ===== A esencia ===== | ||
+ | ---- | ||
+ | ==== Analoxías e diferenzas ==== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | **[[http:// | ||
+ | |||
+ | {{ http:// | ||
+ | |||
+ | **Memoria**. “A memoria é aquilo que permanece, pero non debe permanecer estática e, por tanto, morta. Ha de ser un dialogo a través do tempo… no momento en que un materializa esa memoria en palabras, se exterioriza respecto a nós… A memoria non trata de demorarse no pasado senón de volver medirse con el, de dialogar con el e, por tanto, se uno de verdade dialoga, ha de correr o risco de deixarse sorprender pola resposta” | ||
+ | |||
+ | **Saber dun mesmo**. “un texto famosísimo de Aristóteles que di que cando un quere verse, descubrirse, | ||
+ | |||
+ | **Vixilancia práctica**. “Non basta con dicir “si se pode”; hai que dicir a continuación “que” se pode. Se non, estaremos inmersos nun posibilismo abstracto | ||
+ | </ | ||
+ | \\ | ||
+ | ==== Resumo | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | **[[http:// | ||
+ | |||
+ | En asuntos do audiovisual escóitase a miúdo iso de “sóbranlle 20 minutos”, pero é unha cuestión de gramática. Porque si, **a gramática audiovisual pasa necesariamente pola síntese o que significa saber “que historia queremos contar”.** | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | * O resumo é unha selección de partes articuladas en pequeno formato. A síntese é un relato propio que parte da análise máis que do esforzo redutor. | ||
+ | |||
+ | * A síntese é poliédrica, | ||
+ | |||
+ | **Ante a xestión da complexidade requírense boas sínteses e non, simplemente, | ||
+ | |||
+ | * Os resumos levarían á parálise por análise. As sínteses implican dixestións que anteceden e oriéntanse ás decisións | ||
+ | |||
+ | * As sínteses son a resposta á complexidade, | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | **[[http:// | ||
+ | |||
+ | Poder ver o que se debuxa máis aló dos muros densos da complexidade implica saber ler os trazos grosos da complexidade e recompoñelos para construír novas sínteses | ||
+ | |||
+ | * **As sínteses máis potentes exprésanse con brevidade e sinxeleza pero sen simplezas**. | ||
+ | |||
+ | * Para crear síntese hai que manter viva a autoexigencia da aprendizaxe, | ||
+ | </ | ||
+ | \\ | ||
+ | ==== Menos engadir e MAIS reformular ==== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Isto dicía [[https:// | ||
+ | |||
+ | <fs medium> | ||
+ | |||
+ | [[http:// | ||
+ | |||
+ | \\ | ||
+ | < | ||
+ | <iframe src=" | ||
+ | </ | ||
+ | \\ | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== Coñecemento conversacional ===== | ||
+ | ---- | ||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | Considerando que o contexto é, por definición, | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Con todo, nese traxecto que empeza e termina na reflexión persoal, a habilidade para **facer achados ten menos que ver co talento que con ser capaces de explorar e cambiar o propio punto de vista** e, para iso, non hai metodoloxía máis potente que a que nos lembraba Jorge Wagensberg: //Conversar é unha boa idea porque, en xeral, non ignoramos o mesmo//. | ||
+ | |||
+ | Sen ter en conta os elos nos que se tece a nosa faceta máis social, manterse ao día é complicado porque o [[http:// | ||
+ | |||
+ | <fs medium> | ||
+ | |||
+ | Baixo o verniz de modernidade dos novos conceptos que xorden ao redor da innovación social, as estruturas de goberno se parapetan con ríxidos enfoques | ||
+ | |||
+ | Cando parecía que as cidades se ían a converter nos novos centros de poder, as tecnoloxías transforman os límites da xeografía e as conversacións permítennos rescatar o coñecemento e o espírito emprendedor que sempre estivo aí. | ||
+ | |||
+ | As comuniddades son esa [[http:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | <fs medium> | ||
+ | |||
+ | Dicía Orson Welles que //«se queres un final feliz, depende de onde acabe a historia»// | ||
+ | |||
+ | - Como se constrúe a normalidade. | ||
+ | - Como encaixa o día a día no progreso. | ||
+ | - De onde sae a innovación. | ||
+ | |||
+ | Cando falamos de comunidades non hai un único protagonista senón diferentes niveis que interactúan, | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | ===== Enfoques de investigación | ||
+ | ---- | ||
+ | ==== A importancia de ser ==== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | [[http:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | [[http:// | ||
+ | |||
+ | Os seus libros inclúen Diarios da viaxe cara ao Oeste da Muller; Far From Home: Familiares de viaxe cara ao Oeste, escrito con Gibbens | ||
+ | |||
+ | Para o seu libro de «Diarios de viaxe», analizou case 100 diarios desas mulleres pioneiras e atopou algúns patróns comúns: | ||
+ | |||
+ | - A maioría das mulleres fixeron esas viaxes en contra da súa vontade, abandonando os seus fogares e familias por decisión imposición dos seus maridos. | ||
+ | - Unha de cada cinco mulleres estaba xa embarazada cando iniciou a viaxe e a inmensa maioría seguiron parindo sen tempo para parar. En moitos casos con familias mesmo de 10 fillos. | ||
+ | |||
+ | O mesmo enfoque de investigación foi utilizado anteriormente por [[https:// | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Elizabeth publicou un número importante de libros de distintos xéneros, desde posuía, relatos históricos e descricións de viaxes e colaborou en distintos xornais locais. Pero a que foi posiblemente a súa obra máis importante foi sen dúbida unha ampla historia das mulleres durante a Guerra de Independencia dos Estados Unidos. A partir de cartas persoais, xornais e entrevistas a algunhas das protagonistas da contenda, expuxo a vida das mulleres mentres os homes loitaban na fronte, converténdose na primeira escritora e historiadora en dar voz á visión feminina da guerra. | ||
+ | |||
+ | É dicir, en achegar para eliminar rumbos. | ||
+ | |||
+ | A primeira edición saíu á luz en 1848, uns dous anos despois de iniciar o ambicioso proxecto. Os dous volumes das mulleres da revolución americana, convertéronse en tres en 1850 cunha edición de material adicional. Tal foi o éxito que tivo a obra e o recoñecemento da crítica. | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | Na miña lista de recomendacións pendentes está a [[http:// | ||
+ | |||
+ | Sen dubida, [[http:// | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== "Cosa pensano le ragazze" | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box 95%> | ||
+ | [[http:// | ||
+ | |||
+ | [[https:// | ||
+ | |||
+ | Tras a súa saída de L’ Unità regresou á Repubblica, onde decidiu “volver namorarse” do seu oficio e redescubrir os motivos que no seu día a impulsaron a converterse en xornalista. Decidiu comezar un proxecto chamado Cousa pensano lle ragazze (Que pensan as mozas) no que mulleres de toda Italia explican por que lles gusta xogar a fútbol, cal é o secreto para levar 32 anos casada, o hartazgo de ter que responder por que aínda non tes fillos e que é o que cambiarían nas súas vidas. Desde voces anónimas, ata públicas como Ada Colau, colaboraron. Un blogue do que acabou saíndo un libro que foi número uno nas listas de vendas. | ||
+ | |||
+ | Ademais das razóns persoais, outra razón impulsoulle a dar voz ás mulleres. “Moitas veces pedíanme artigos de opinión sobre os crimes de xénero. Evidentemente, | ||
+ | |||
+ | Rebelouse e decidiu [[https:// | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round tip 85%> | ||
+ | Chamei a dez coñecidas da miña contorna, a profesora dun dos meus fillos, unha amiga da infancia, a verdulera e propúxenlles compartir este proxecto. Cada unha na nosa cidade e nas nosas viaxes usariamos o móbil para entrevistar con preguntas simples a mulleres de todas partes de Italia. | ||
+ | |||
+ | Cando levabamos 500 vídeos contactaron comigo persoas da industria do cinema e a televisión. Entón volvín vendelo no meu xornal. Díxenlles: achégase o 8 de marzo e pedirédesme unha peza sobre o Día da Muller, eu vólvovos a propoñer esta idea e escoitar por centos de mulleres. Nós montaramos unha pequena produtora para xestionar todo e entón dixeron que si. Todo creceu moi rápido. As mulleres que foran entrevistadas pedían á súa vez entrevistar a máis, outras se gravaban a si mesmas e enviábannos os vídeos, ata unha moza en Arabia Saudita comezou a entrevistar as mozas do seu país. | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | [[https:// | ||
+ | |||
+ | Na entrevista pregúntanlle se cre que algún dos problemas que tivo á fronte de L’ Unità están relacionados co feito de ser muller, e teno moi claro: | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Talvez por iso di que o libro que naceu do proxecto está dedicado aos homes: //para que entendan que é a súa quenda//. | ||
+ | </ | ||
===== Máxima promiscuidade entre métodos ===== | ===== Máxima promiscuidade entre métodos ===== | ||
Línea 15: | Línea 174: | ||
<WRAP center round box 85%> | <WRAP center round box 85%> | ||
- | {{http:// | + | {{http:// |
+ | Multidisciplinar e interdisciplinar son cuestións diferentes. Reunir nun equipo de traballo a persoas de distintas disciplinas non garante nin o intercambio nin a xeración de coñecemento porque, aínda no caso de existir coincidencias entre algunha dos seus tres características (obxecto, método ou linguaxe), é necesario afastarse do establecido para penetrarse nas fronteiras. | ||
Nada hai máis interdisciplinar que a realidade e o fluír do pensamento, por máis que os plans de estudo esfórcense en compartimentar. Con todo a potencia das ideas de nada serve se non poden ser compartidas: | Nada hai máis interdisciplinar que a realidade e o fluír do pensamento, por máis que os plans de estudo esfórcense en compartimentar. Con todo a potencia das ideas de nada serve se non poden ser compartidas: |
metodoloxia.txt · Última modificación: 2024/02/22 19:21 por iagoglez