Herramientas de usuario

Herramientas del sitio


emilia_pardo_bazan

Diferencias

Muestra las diferencias entre dos versiones de la página.

Enlace a la vista de comparación

Ambos lados, revisión anteriorRevisión previa
Próxima revisión
Revisión previa
emilia_pardo_bazan [2020/01/16 13:47] – [De profesión: escritora] isabelemilia_pardo_bazan [2024/02/22 19:22] (actual) iagoglez
Línea 1: Línea 1:
-<fs large><fc #6495ed>**Anexos**  / Emilia Pardo Bazán</fc></fs>+<fs large><color #6495ed>**Anexos**  / Emilia Pardo Bazán</color></fs>
  
 {{https://i0.wp.com/www.moonmagazine.info/wp-content/uploads/2017/04/Emilia_Pardo_Bazan_escribiendo_MoonMagazine.jpg?450 |}} \\ \\ \\ {{https://i0.wp.com/www.moonmagazine.info/wp-content/uploads/2017/04/Emilia_Pardo_Bazan_escribiendo_MoonMagazine.jpg?450 |}} \\ \\ \\
Línea 11: Línea 11:
 Minuto 18**: proponse vivir da literatura, xa que se emancipa. Minuto 18**: proponse vivir da literatura, xa que se emancipa.
  
-**Minuto 40**: a primeira escritora profesional que vive da súa literatura. <fc #800080>A súa literatura dálle éxito, prestixio e diñeiro</fc>.+**Minuto 40**: a primeira escritora profesional que vive da súa literatura. <color #800080>A súa literatura dálle éxito, prestixio e diñeiro</color.
  
 </WRAP> </WRAP>
 \\ \\
-===== Su increíble legado =====+===== O seu incrible legado =====
 ---- ----
 <WRAP center round box 95%> <WRAP center round box 95%>
-Emilia Pardo Bazán (1851-1921) está considerada la mejor novelista española del siglo XIX y una de las escritoras más destacadas de nuestra historia literaria. Además de [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/obra_novela/|novelas]] [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/obra_cuentos/|cuentos]], escribió [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/obra_libros_viajes/|libros de viajes]], [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/obra_teatro/|obras dramáticas]], composiciones poéticas [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/obra_periodismo/|numerosísimas colaboraciones periodísticas]], a través de las cuales su presencia fue constante en la España de su tiempo+Emilia Pardo Bazán (1851-1921) está considerada a mellor novelista española do século  XIX e unha das escritoras máis destacadas da nosa historia literaria. Ademais de [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/obra_novela/|novelas]] [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/obra_cuentos/|contos]], escribiu [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/obra_libros_viajes/|libros de viaxes]], [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/obra_teatro/|obras dramáticas]], composicións poéticas [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/obra_periodismo/|numerosísimas colaboracións periodísticas]], a través das cales a súa presenza foi constante na España do seu tempo
  
-Con su [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/catalogo/|obra]] y con su [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/autora_biografia/|vida]] puso de manifiesto la capacidad de la mujer para ocupar en la sociedad los mismos puestos que el varónsin renunciar a lo específicamente femenino.+Coa suá [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/catalogo/|obra]] e coa súa [[http://www.cervantesvirtual.com/portales/pardo_bazan/autora_biografia/|vida]] puxo de manifesto a capacidade da muller para ocupar na sociedade os mesmos postos que o homesen renunciar ao especificamente feminino.
  
-**Su memoria, un interés que no para de crecer**+**A súa memoria, un interese que non para de crecer**
  
 <html>                        <div style="width:100%;padding-top:64%;position:relative;border-bottom:1px solid #aaa;display:inline-block;background:#eee;background:rgba(255,255,255,0.9);"> <html>                        <div style="width:100%;padding-top:64%;position:relative;border-bottom:1px solid #aaa;display:inline-block;background:#eee;background:rgba(255,255,255,0.9);">
Línea 39: Línea 39:
 \\ \\
  
-**Bibliotecas llenas de tesoros**+**Bibliotecas cheas de tesouros**
  
 {{ youtube>lNQDjeSeH9U?600x338 }} {{ youtube>lNQDjeSeH9U?600x338 }}
Línea 45: Línea 45:
 </WRAP> </WRAP>
  
-===== El feminismo de Doña Emilia =====+===== feminismo de Dona  Emilia =====
 ---- ----
 <WRAP center round box 95%> <WRAP center round box 95%>
-Su amis­tad con Giner de los Ríos, Castelar y otras personalidades, con las que no estaba de acuerdo en puntos trascendentales, pero a las que se sentía unida en una actitud comiín de defensa de los derechos de la mujer.+O seu  amis­ tad con Giner dos Ríos, Castelar e outras personalidades, coas que non estaba de acordo en puntos transcendentais, pero ás que sentía unida nunha actitude comiín de defensa dos dereitos da muller.
  
-<blockquote> En su artículo Don Francisco Giner diceNació nuestra amistadno de similitud de ideas, sinopor su partede un generoso interés hacia mi trabajoy por la mía del conocimiento de la suma bondad de aquella escogida alma (...). Era Giner resueltamente feminista. Todo lo que atañía al mejoramiento de la condición de la mujer le interesaba en el más alto grado. Por él conocí la famosa obra de Stuart Mill, [[https://es.wikipedia.org/wiki/La_esclavitud_de_la_mujer|La esclavitud femenina]], que tanto influyó en el movimiento feminista en Inglaterra <wrap hi>que hice traducir y publiqué en castellanocuando aún creía, ilusionada, que pudiesen aquí importarles alguien tales asuntos</wrap> (**La Lectura**, 1.1, marzo 1915). Muy vinculada al grupo de los krausistas a Giner estaba también su paisana Concepción Arenal, quien en 1844 resumía la situación de la mujer en España en un estudio para la obra **The woman question in Europe** (Nueva York, Putnam's Sons). Doña Emilia le dedica un artículo: Concepción Arenal y sus ideas acerca de la mujer (**Nuevo Teatro Crítico**, num. 26, enero 1893, pp. 269-304).</blockquote>+<blockquote> No seu artigo Don Francisco  Giner diNaceu a nosa amizadenon de similitude de ideas, senónpola súa bandadun xeneroso interese cara ao meu traballoe pola miña do coñecemento da suma bondade daquela escollida alma (...). Era Giner resueltamente feminista. Todo que incumbía ao mejoramiento da condición da muller interesáballe no máis alto grao. Por el coñecín a famosa obra de Stuart Mill, [[https://es.wikipedia.org/wiki/La_esclavitud_de_la_mujer|A escravitude fiminina]], que tanto influíu no movemento feminista en Inglaterra < wrap  hi>que fixen traducir e publiquei en casteláncando aínda cría, ilusionada, que puidesen aquí importarlles alguén tales asuntos</wrap> (**Lectura**, 1.1, marzo 1915). Moi vinculada ao grupo dos krausistas a Giner estaba tamén a súa paisana Concepción Arenal, quen en 1844 resumía situación da muller en España nun estudo para obra **The woman question in Europe** (Nova York,  Putnam's Sons). Dona Emilia dedícalle un artigo: Concepción Arenal e as súas ideas acerca da muller (**Novo Teatro Crítico**, num. 26, xaneiro 1893, pp. 269-304).</blockquote>
  
-Su conciencia feminista despertó muy tempranamente, alentada, en bue­na medida -como ella misma confiesa-, por la ayuda comprensiva de su padre, que siempre impulsó sus inclinaciones+A súa conciencia feminista espertou moi tempranamente, alentada, en boa medida -como ela mesma confesa-, pola axuda comprensiva do seu pai, que sempre impulsou as súas inclinacións
  
-<blockquote>Mi inolvidable padre, desde que yo puedo recordar cómo pensaba (antes de que yo pudiese asentir con plena convicción a su pensa­ miento), profesó siempre en estas cuestiones un criterio muy análo­go al de [[https://es.wikipedia.org/wiki/John_Stuart_Mill|Stuart Mill]], y al leer las páginas de La esclavitud femeninaveces me hieren con dolorosa alegría reminiscencias de razona­ mientos oídos en la primera juventud, que se trocaron en diálogos cuando comenzó para mí la madurez del juicio (...)repito que así le oí opinar desde mis años más tiernos, de suerte que no acertaría a decir si mi convicción propia fue fruto de aquéllao si al concretarse naturalmente la míala conformidad vino a corroborar y extender los principios que ya ambos llevábamos en la médula del cerebro</blockquote> +<blockquote>O meu inesquecible pai, desde que eu podo lembrar como pensaba (antes de que eu puidese asentir con plena convicción á súa  pensa­ minto), profesou sempre nestas cuestións un criterio moi  análo­ go ao de [[https://es.wikipedia.org/wiki/John_Stuart_Mill|Stuart Mill]], e ao ler as páxinas da escravitude femininaás veces férenme con dolorosa alegría reminiscencias de razoa­  mientos oídos na primeira mocidade, que se  trocaron en diálogos cando comezou para min a madurez do xuízo (...)repito que así lle oín opinar desde os meus anos máis tenros, de xeito que non acertaría a dicir se a miña convicción propia foi froito daquelaou se ao concretarse naturalmente a miña, a conformidade veu corroborar e estender os principios que xa ambos levabamos na medula do cerebro</blockquote> 
  
-**Su prologo al libro de Stuart Mill**+**O seu prologo ao libro de Stuart Mill**
  
-Stuart Mill, **Nuevo Teatro Crítico**, año II, num. 17, mayo 1892, pp. 41-76. <wrap hi>Este artículo sirvió de prólogo a La esclavitud femenina de Stuart Mill</wrap>, que doña Emilia publicó en el tomo II de la Biblioteca de la mujerEs de destacar la forma que en este artículo/prólogo se destaca la importancia de [[https://es.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Portada|Harriet Taylor Mill]].+Stuart Mill, **Novo Teatro Crítico**, año II, num. 17, maio 1892, pp. 41-76. <wrap hi>Este artigo serviu de prólogopara //A escravitude feminina// de Stuart Mill</wrap>, que dona Emilia publicou no tomo II da Biblioteca da mullerÉ de destacar forma que neste artigo/prólogo destácase a importancia de [[https://es.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Portada|Harriet Taylor Mill]].
  
 El libro, con el prólogo de Emilia Pardo Bazán está accesible para su lectura y descarga: El libro, con el prólogo de Emilia Pardo Bazán está accesible para su lectura y descarga:
  
   * [[https://www.biblioteca.org.ar/libros/70864.pdf|Biblioteca virtual universal]]   * [[https://www.biblioteca.org.ar/libros/70864.pdf|Biblioteca virtual universal]]
-  * [[https://instituciones.sld.cu/genero/files/2012/07/Mill-John-Stuart-Esclavitud-femenina-La.pdf|Centro Nacional de Información de Ciencias Médicas-Infomed (red de salud de Cuba)]]+  * [[https://instituciones.sld.cu/genero/files/2012/07/Mill-John-Stuart-Esclavitud-femenina-La.pdf|Centro Nacional de Información de Ciencias Médicas-Infomed (red de saúde de Cuba)]]
  
 \\ \\
Línea 72: Línea 72:
 </WRAP> </WRAP>
  
-===== Las sin-razones de su tiempo y sus coetáneos =====+===== As sen-razóns do seu tempo e os seus coetáneos =====
 ---- ----
 <WRAP center round box 95%> <WRAP center round box 95%>
Línea 78: Línea 78:
 \\ \\
  
-**La biblioteca de la mujer**+**biblioteca da muller**
  
-En torno a la obra: Conciencia de mujer. Por Ana María Freire: Biblioteca de Autor Emilia Pardo Bazán.+Ao redor da obra: Conciencia de muller. Por Ana María Freire: Biblioteca de Autor Emilia Pardo Bazán.
  
 {{ youtube>yZ-BUo8PNeM?600x338 }} {{ youtube>yZ-BUo8PNeM?600x338 }}
Línea 92: Línea 92:
  
  
-===== Vida obra =====+===== Vida obra =====
 ---- ----
  
emilia_pardo_bazan.1579178828.txt.gz · Última modificación: 2023/05/12 13:01 (editor externo)